Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله حیدری روزشنبه در حاشیه مانور اورژانس اجتماعی استان البرز به مناسبت هفته بهزیستی افزود: امسال  بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز برقرار شده که بخشی از آنها همسر آزاری و کودک آزاری بوده است.

وی به اهداف اجرای مانور اورژانس اجتماعی البرز اشاره کرد و ادامه داد:  این مانور به مناسبت  گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی و برای آگاه سازی اذهان عمومی از خدمات اورژانس اجتماعی و شناساندن بهتر خط ۱۲۳ و خدمات اورژانس اجتماعی به مردم برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
حیدری گفت : اورژانس اجتماعی با حضور نیروهای متخصص ، خدمات متنوعی برای افراد جامعه که با بحرانهای فردی و اجتماعی روبرو می شوند ارایه می دهد.  
وی با اشاره به ویژگیهای اورژانس اجتماعی مانند در دسترس بودن و تخصصی بودن بیان داشت: بیشترین جامعه هدف اورژانس اجتماعی کودک آزاری، همسرآزاری ، کودکان کار ، دختران و زنان بدسرپرست و یا آسیب دیده ، معلولانی که با مشکلات اجتماعی روبرو می شوند را شامل می شود که به صورت فوری و به موقع خدمت رسانی توسط این تیم انجام می پذیرد.
 فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است که مردم می‌توانند به‌وسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌ههای اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها کودک آزاری استان البرز سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کودک آزاری استان البرز سازمان بهزیستی کشور کودک آزاری استان البرز سازمان بهزیستی کشور اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!

بسیاری از رانندگان برای لذت و زیبایی اقدام به نصب آپشن‌هایی به روی خودروی خود می‌کنند، اما برخی از این موارد باعث آزار سایر رانندگان و مردم می‌شود. 

یکی از این موارد استفاده از چراغ‌های با نور بالا و اذیت‌کننده مشهور به زنون است. این لامپ‌ها که نور قوی و چند برابر معمول را داراست به واسطه میزان روشنایی و زیبایی بصری آن طرفداران خاص خود را دارد، اما استفاده از آن برای سایر رانندگان در شب آزار دهنده است. حتما برای شما‌هم پیش آمده که هنگام رانندگی با نور چراغ این خودرو‌ها در آینه مواجه شده‌اید و یا در جاده‌ها از رو‌به‌رو با این خودرو‌ها برخورد کرده‌اید. قطعا در این لحظه علاوه بر اذیت شدن چشم‌هایتان خطر تصادف یا عدم دید کافی را تجربه کرده‌اید که در ادامه آرامش شمارا نیز برهم زده‌اند.

یکی دیگر از این موارد غرش اگزوز‌هایی است که صدای آن در روز و شب امان مردم را بریده است. صدایی که گا‌ها در نیمه شب نیز برخی رانندگان آن هم از عمد صدای آن را در خیابان‌ها طنین انداز می‌کنند. رفتار‌هایی که بیش از پیش نمایان‌گر فقر فرهنگی است.

ممنوعیت خرید و فروش و استفاده

امروزه در بسیاری از خودرو‌های روز دنیا در مدل‌های داخلی و خارجی از چراغ‌هایی با لامپ هدلایت و زنون استفاده می‌شود، اما شرکت‌های خودروسازی در کارخانه‌ها با رعایت استاندارد‌ها به گونه عمل می‌کنند که نور این نوع لامپ‌ها مزاحمتی برای سایرین نداشته باشد. به طور کلی خرید و فروش این نوع لامپ‌ها ممنوع نیست و حتی استفاده از نوع غیر آزار دنده آن هم مانعی ندارد. به گفته فروشندگان این لامپ‌ها چنانچه از لامپ‌هایی با توان زیر ۵۰ وات استفاده شود مزاحمتی برای کسی ندارد. اما سوال این است چرا ابزاری که به موجب آن آرامش و آسایش مردم نشانه گرفته می‌شود هیچ منعی برای خرید و فروش ندارند.

قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز

به طور کلی این محصولات مانند سایر لوازم موجود در بازار از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند، اما قیمت منبع اگزوز از حدود ۵۰۰ هزار تومان تا مدل‌های لاکچری و باکیفیت آن مثل یونیورسال تا ۲۷ میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت لامپ‌های زنون هم در بازار از ۳۰۰ هزار تومان شروع و تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ادامه دارد.

البته مدل‌هایی هم با قیمت بالاتر و پایین‌تر در بازار به چشم می‌خورد.

برخورد پلیس و جریمه

استفاده از نور زنون و آزار دهنده خلاف قانون است و پلیس با کسانی که از آن استفاده می‌کنند برخورد می‌کند. جریمه این تخلف ۱۰۰ هزار تومان است.

آلودگی صوتی هم در قانون راهنمایی و رانندگی شامل جریمه است. این جریمه برای بار اول ۱۰۰ هزار تومان، برای بار دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۳۰۰ هزار تومان است جرایمی که به هیچ عنوان بازدارنده نیست.

افزایش مبلغ جریمه

در ابتدای سال ۱۴۰۳ بود که تصمیمات برای افزایش نرخ جرایم رانندگی برای بازدارندگی بیشتر گرفته شد و احتمالا این جرایم به زودی اعلام و اعمال شود. اما تقاضای مردم افزایش بیشتر این نوع جرایم و برخورد جدی‌تر پلیس با این تخلف‌ها است.

منبع: روزگار خودرو

tags # اخبار حوادث ، پلیس راهنمایی و رانندگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه