Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:56:27 GMT

اعتراض‌های ضد دولتی در بلغارستان به خشونت گرائید

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۴۰۸۵

اعتراض‌های ضد دولتی در بلغارستان به خشونت گرائید

به گزارش مجله خبری آلمانی bne IntelliNews، معترضان که از حمایت «رومن رادف» رییس جمهوری بلغارستان برخوردارند، با متهم کردن «بویکو بوریسف» نخست وزیر و «ایوان گچف» دادستان ارشد این کشور به فساد اقتصادی و وابستگی به گروه‌های جنایی، خواستار استعفای آنها هستند.

این اعتراض‌ها در واکنش به حمله به دفتر رییس جمهوری بود که در جریان آن دو تن از مشاوران رادف بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری این حمله را تلاش برای ساکت کردن رییس جمهوری در روز پس از تاکید وی به تحقیق در مورد کارمندان سرویس امنیتی کشور دانسته‌اند. این کارمندان برای نگهبانی از ویلای «احمد دوغان» سیاستمدار جنجالی بلغارستان فرستاده شده بودند.

احمد دوغان یک سیاستمدار ترک تبار بلغاری است که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳ رهبر حرکت آزادی و حق بلغارستان بود.

در سال ۲۰۱۳، دوغان در حین سخنرانی با تهدید مستقیم یک فرد مسلح روبه رو شد و از سوء قصد حتمی جان به در برد.

در همین حال، ده‌ها هزار نفر با تجمع در صوفیه از رییس جمهوری در برابر حمله دادستانی دفاع کردند. معترضان و مخالفان این حرکت را حمله به کشور بلغارستان دانستند.

معترضان از خشونت‌های پلیس در جریان این اعتراض‌ها خبر دادند و ویدئوهایی از صحنه برخورد خشونت بار پلیس با افراد بازداشت شده منتشر شد.

رییس جمهوری در جمع معترضان حاضر شد و گفت: خوشحالم که بار دیگر با هم هستیم، زیرا اعتراض علیه مافیا در میان مقام‌ها به یک کارزار تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد که اشتباهات اعتراض‌های گسترده سال ۲۰۱۳ بلغارستان که در جریان آن مردم به گروه‌های سیاسی تقسیم شدند، تکرار نخواهد شد.

در آن سال، هزاران نفر از مردم معترض بلغارستان با برپایی تظاهرات در شهر صوفیه، خواستار استعفای دولت مافیایی وقت شدند.

در این میان، نخست وزیر بلغارستان در تجمع اعتراضی رقابت آمیزی، رادف را به همکاری با مخالفان غیرپارلمانی و دیگر احزاب مخالف متهم کرد.

نخست وزیر همچنین اعلام کرد که دولت وی بزرگترین موفقیت‌ها را برای بلغارستان رقم زده و معترضان خود را به رشک ورزیدن به این موفقیت‌ها متهم کرد.

وی و گچف مدعی شدند که اعتراض‌های ضد دولتی با هدف بی ثبات کردن دولت سازمان دهی شده است، اما اتهام‌های وارده از طرف وی منجر به خشم بیشتر به جای حمایت از او شد.

وکلای بلغاری با اعلام درخواست استعفای گچف و «دنیل کریلوف» وزیر دادگستری بلغارستان، از برگزاری تجمع اعتراضی به دلیل تحرکات اخیر این دو خبر دادند.

وکلای مزبور مدعی‌اند که دادستان بلغارستان با وارد کردن موقعیت ریاست جمهوری با رویه‌ای بی سابقه، از موقعیت خود سوء استفاده و اثبات کرده است که درجهت منافع مخالفان رییس جمهوری و نه برای عدالت خدمت می‌کند.

برچسب‌ها استعفا بلغارستان اعتراض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استعفا بلغارستان اعتراض استعفا بلغارستان اعتراض اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی

به گزارش تابناک ــ  تظاهرات دانشگاهی ایالات متحده به جنگ اسرائیل و غزه؛ گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست، در اعتصاب آب و هوایی جمعه ها؛ پرتاب یک پهپاد کوچک توسط یک سرباز اسرائیلی در جریان حمله به اردوگاه پناهندگان نور شمس؛ آتش‌سوزی که باعث فروپاشی بورس اوراق بهادار سابق در قرن هفدهم شد؛ ترامپ همراه با وکیلش تاد بلانچ، پس از اولین روز انتخاب هیئت منصفه برای محاکمه او در دادگاه جنایی منهتن؛ تجمع خانواده و حامیان اسرایی که در نوار غزه به اسارت گرفته شدند؛ اردوی دانشجویی در پردیس دانشگاه کلمبیا در اعتراض به روابط دانشگاه با اسرائیل و ... از جمله سوژه‌های ثبت شده توسط عکاسان در سرار جهان هستند.

                   هم اکنون برای دیدن این تصاویر از سراسر جهان با ما باشید.

تل آویو، اسرائیل ـ تجمع خانواده و حامیان اسرایی که در نوار غزه به اسارت گرفته شدند. آنان دست‌های خود را با رنگ قرمز به نشانه خون بالا می‌گیرند، تا خواستار آزادی اسرا شوند. بانک غرب ـ پرتاب یک پهپاد کوچک توسط یک سرباز اسرائیلی در جریان حمله به اردوگاه پناهندگان نور شمس نیویورک، ایالات متحده ـ دونالد ترامپ در اولین روز آغاز به کار در دادگاه جنایی منهتن وارد دادگاه جنایی منهتن شد. شهر نیویورک، ایالات متحده ـ ترامپ همراه با وکیلش تاد بلانچ، پس از اولین روز انتخاب هیئت منصفه برای محاکمه او در دادگاه جنایی منهتن نوار غزه ـ بسته‌های کمک‌های بشردوستانه بر فراز شمال نوار غزه رفح، غزه ـ اقامه نماز ظهر جمعه در کنار ویرانه های مسجد الفاروق خان یونس، غزه ـ حال و روز مردم در میان ساختمان های ویران شده ناشی از حملات اسرائیل استادان دانشگاه کلمبیا با لباس جشن و سایر حامیان خود در اعتراض به اقدامات اخیر دانشگاه علیه اردوگاه دانشجویان طرفدار فلسطین در محوطه دانشگاه، روی پله‌های کتابخانه Low Memorial در نیویورک اعتراض کردند. تظاهرات دانشگاهی ایالات متحده در انتقاد به جنگ اسرائیل و غزه؛ اردوی دانشجویی در پردیس دانشگاه کلمبیا در اعتراض به روابط دانشگاه با اسرائیل. استادان بارنارد در حمایت از دانشجویانی که به دلیل اعتراض به فلسطین در دانشگاه کلمبیا تعلیق شده بودند، کلاس را ترک کردند. تظاهرات معترضان طرفدار فلسطین در محوطه دانشگاه UC Berkeley دانشجویان طرفدار فلسطین و اساتید دانشگاه نیویورک با الهام از دانشگاه کلمبیا، میدانی را در محوطه دانشگاه اشغال و آن را اردوگاه همبستگی غزه اعلام کردند. معترضان با مداخله پلیس و دستگیری بیش از 100 دانشجو در دانشگاه نیویورک، نماز می خوانند. پلیس دانشجویان دانشگاه نیویورک را که به تظاهرات خود در محوطه دانشگاه در همبستگی با دانشجویان دانشگاه کلمبیا و مخالفت با حملات اسرائیل به غزه ادامه می دهند، دستگیر کرد. معترضان مؤسسه فناوری ماساچوست، هاروارد و دیگران در یک اردوگاه اعتراضی تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در کوگان پلازا در دانشگاه جورج واشنگتن دانش‌آموزان و اعضای جامعه در حمایت از معترضان حامی فلسطین در سالن زیمنس در Cal Poly Humboldt در آرکاتا، کالیفرنیا، رقص سنتی فلسطینی اجرا می‌کنند. دبی، امارات متحده عربی ـ آب های سیلابی ناشی از باران های شدید. برخی از ساکنان شهر که با پیامدهای باران های سیل آسا دست و پنجه نرم می کنند، داستان های دلخراشی از گذراندن شب در اتومبیل های خود و مسافرانی که صحنه های آشفته در فرودگاه ها را تحمل می کنند، نقل می کنند. گوانگدونگ، چین ـ ساختمان ها و خیابان ها پس از باران شدید در شهر Qingyuan در استان جنوبی گوانگدونگ چین دوشنبه، تاجیکستان ـ دیوید کامرون هنگام بازدید از پروژه برق آبی نورک مورد استقبال زنان با لباس های سنتی قرار می گیرد. مکزیکو سیتی، مکزیک ـ نامزد ریاست جمهوری حزب حاکم مورنا، کلودیا شینباوم، یک گردهمایی تبلیغاتی در محله تلالپان برگزار می کند. کپنهاگ، دانمارک ـ آتش‌سوزی که باعث فروپاشی بورس اوراق بهادار سابق در قرن هفدهم شد؛ از این لحظه به عنوان "لحظه نوتردام" در کشور یاد شده است. استکهلم سوئد ـ گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست، در اعتصاب آب و هوایی جمعه ها

دیگر خبرها

  • راه حل فلسطین همان فرمول «‌دو دولتی» است
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه