Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، بیان داشت: نیروی انتظامی، بازرسان بهداشت و درمان، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در صورت مشاهده تخلفات از جمله برگزاری مراسمات عروسی و عزا و هرگونه تجمع و همچنین عدم رعایت و نقص دستورالعمل‌های بهداشتی، پرونده را به دستگاه قضائی ارجاع می‌دهند و این پرونده‌ها به سرعت و خارج از نوبت رسیدگی و مطابق قانون با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده تجمعات، برگزاری مراسم عروسی و عزا و نقص و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به ارائه گزارش به نیروی انتظامی اقدام و نیروی انتظامی با تشکیل پرونده برای متخلفان آنان را به دستگاه قضا معرفی خواهد کرد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: آزمون‌های سراسری پیش‌رو از جمله آزمون دکتری، کارشناسی ارشد، کنکور سراسری و فنی و حرفه‌ای، با اتخاذ تدابیر مناسب در همه شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای کاهش تجمع در هر شهرستان چندین نقطه و مکان برای برگزاری آزمون آماده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری باید به صورت دقیق در هنگام برگزاری این آزمون‌ها رعایت شود.

به گفته همتی، دانشگاه علوم پزشکی استان موظف است پاسخ تست مثبت افراد مبتلا به کرونا را سریعاً به محل کار و خانواده آنها اعلام کند تا اصول قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری در خصوص این افراد به شکل مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه مرخصی کارکنان صنایع، بنگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها با ارائه گزارش تست مثبت کرونا و تأیید علائم بالینی از سوی پزشک معتمد مورد تأیید خواهد بود، اضافه کرد: در تمامی محیط‌های کار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجباری است و در صورتی که تعداد زیادی از کارکنان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی، دستگاه اجرایی و سازمان به کرونا مبتلا شوند، مدیر آن مجموعه در این خصوص مسئولیت جدی دارد و باید پاسخگو باشد.

همتی با بیان اینکه در تمامی مکان‌ها به ویژه محل‌های ارائه خدمات عمومی، رعایت اصول فاصله گذاری، بهداشتی و استفاده از ماسک با نظارت دقیق و جدی بازرسین باید انجام شود و اظهار داشت: ارائه خدمات در مراکز شماره گذاری پلاک خودرو به صورت زوج و فرد انجام می‌شود تا تجمع در این محل‌ها کاهش یابد.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان با تاکید بر اینکه فرهنگ استفاده از ماسک باید بسیار بیشتر در جامعه ترویج یابد و همه از ماسک استفاده کنند، خاطرنشان کرد: تمامی محدودیت‌های مقابله با کرونا که در هفته گذشته در استان اجرایی شد، مدت یک هفته دیگر نیز تمدید و اعمال می‌شود.

کد خبر 4971429

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون همتی استانداری هرمزگان ویروس کرونا دادگستری هرمزگان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام ستاد مقابله با کرونا بیرجند شهرکرد سیستان و بلوچستان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت یک کارگزار کود و نهاده‌های کشاورزی در امیدیه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی طیبی گفت: پرونده قاچاق ۵۰۰ کیسه کود شیمیایی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه رسیدگی شد.   وی افزود: شعبه با انجام تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کود شیمیایی کشف شده، متهم را به پرداخت ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.   طیبی می‌گوید: ماموران نیروی انتظامی امیدیه این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • محکومیت یک کارگزار کود و نهاده‌های کشاورزی در امیدیه
  • قطعی برق در برخی شهرستان‌های هرمزگان به علت سیلاب
  • افزایش مبلغ جریمه‌ها هنوز ابلاغ نشده است
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی