Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@05:58:41 GMT

ورود سه صندوق جامع تامین مالی به بورس

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۴۸۳۱

ورود سه صندوق جامع تامین مالی به بورس

سورنا ستاری در مراسم رونمایی از احراز هویت الکترونیک، گفت: در گذشته ما با شرکتهایی سر و کار داشتیم که فیزیک داشته‌اند، ماشین‌آلات داشته‌اند و این موارد پایه قیمت گذاری آن شرکت‌ها بوده است اما قتصاد ما مواجه با شرکت‌های جدیدی شده که در گذشته وجود نداشته است و در شرایط جدید، قیمت گذاری شرکت‌ها سخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت فیسبوک با ۲۱ میلیارد دلار توانست شرکت واتس‌اپ را در حالی خریداری کند که با بیش از ۴۰ نفر پرسنل حتی ملکی که در آن حضور داشتند نیز برای خود شرکت نبود. جای سوال این مطرح است که این ارزش گذاری به چه صورتی انجام شده است؟

ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود، چالش اقتصاد ایران

معاون علمی و فنی ریاست جمهوری ادامه داد: ارزش گذاری چالش بزرگی برای اقتصادی است که به این مسائل زیاد فکر نکرده است بنابراین باید برای ارزش گذاری دارایی‌های غیر مشهود فکری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ شرکت دانش بنیان با ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در تابلو بورس وجود دارد کار دو شرکت دیگر نهایی شده و حدود ۱۵ شرکت دیگر نیز تأیید اولیه را گرفته اند.

ستاری اظهار داشت: ما در بحث دارایی‌های نامشهود چالش داریم چرا که این کار، کاری بسیار سخت است به عنوان نمونه یک بشکه نفت نهایتاً ۵۰ دلار است در حالی که یک شیشه عطر ۱۰۰ دلار خریداری می‌شود و این ارزش افزوده دانش و نوآوری است.

آپارات جز ۷۰ سایت برتر دنیا قرار دارد
معاون علمی و فنی ریاست جمهوری بیان کرد: شرکتی مانند آپارات بین ۷۰ سایت برتر دنیا قرار دارد آن وقت چگونه می‌توان برای دارایی نامشهود این شرکت قیمت گذاری کرد؟

ستاری ادامه داد: ما نهمین زبان اینترنت هستیم و تعداد پیج‌های فارسی زبان چندین برابر پیج‌های به عنوان نمونه عرب زبان است در حالی که جمعیت ایران به نسبت آنها بسیار کمتر است
معاون علمی ریاست جمهوری گفت: صندوق‌های VC نیز وارد بورس شده و روند تأسیس شأن رونق گرفته است. استارتاپ‌ها به صندوق‌های VC نیاز بالایی دارند. کار استارتاپ ها با وام جلو نمی‌رود بلکه آنها با صندوق‌ها VC رشد می‌کنند.

ورود سه صندوق تأمین مالی جمعی به بورس
وی ادامه داد: تأمین مالی جمعی نیز فرصت خوبی است تاکنون چهار صندوق در بورس پذیرفته شده و سه عدد هم اضافه خواهد شد. تأمین مالی جمعی یک فرهنگ جدیدی است که باید در سرمایه گذاری کشور بیشتر شود.

ستاری درباره فرصت سجام برای رشد هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی برای پیشرفت باید مشتری داشته باشد که سجام مشتری این هوش مصنوعی است. در سجام هم صورت، هم تصویر و هم حرکت تشخیص داده می‌شود و قطعاً از این هوش مصنوعی در جاهای مختلفی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه مردم هر روز یک اپلیکیشن جدید می‌بینند این هنر اقتصاد دانش بنیان است.

۲۲۳۲۲۸

کد خبر 1409086

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص هوش مصنوعی ارزش گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای هفته جاری به‌دنبال کاهش تنش‌های نظامی در منطقه، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند صعودی شد و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه نزدیک به ۱۱۰هزار واحد معادل ۵درصد رشد کرد. با این حال دیروز شاخص کل بازار سهام ۱۳هزارو ۴۲۵واحد کاهش یافت و در محدوده ۲میلیون‌و ۳۰۳هزار واحد قرار گرفت. با وجود این میزان نزول، دیروز ارزش کل معاملات که نماگر مهمی برای بازار سهام است دست‌کم ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و در عین حال بیش از ۵۵میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد.

دیروز همچنین نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش کل معاملات خرد هم به ۱.۳درصد رسید که نشان می‌دهد با وجود نزول شاخص، شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است. در چنین شرایطی اگرچه ممکن است شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه اندکی عقب‌نشینی کند، اما با توجه به آنکه این شاخص توانسته ظرف روزهای گذشته از محدوده کلیدی ۲میلیون‌و ۳۰۰هزار واحد عبور کند، انتظار نمی‌رود نزول بورس خیلی دامنه‌دار باشد.

از نظر تکنیکی چنانچه شاخص کل بورس تهران بتواند موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند، احتمال رشد شاخص بورس افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که احتمالا فرمول جدید برای قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی‌ از سوی وزارت صنعت تعیین خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام شرکت‌های خودروساز شود و با توجه به اثرگذاری این گروه بر بازار سهام می‌توان انتظار داشت کلیت بازار سهام در موضع صعودی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟ مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟ پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

آمارها همچنین نشان می‌دهند که نرخ دلار نیمایی نیز به محدوده ۴۱هزار تومان رسیده است که این موضوع نیز می‌تواند ظرف روزهای آینده اثر مثبتی بر معاملات بورس داشته باشد. به‌طور کلی ارز حاصل از صادرات شرکت‌های بورس با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌شود و هر نوع افزایش قیمت دلار نیمایی می‌تواند منجر به رشد درآمد شرکت‌های بورس و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها شود.

با همه این توضیحات، می‌توان گفت شاخص کل بورس تهران اکنون در محدوده حساسی قرار گرفته است که درصورت تثبیت در این موقعیت می‌تواند با رشدهای بیشتری مواجه شود.

ضمن اینکه باید توجه کرد حتی با فرض نزول شاخص در هفته‌های آینده، این نزول نمی‌تواند خیلی دامنه‌دار و عمیق باشد؛ به‌طوری که شاخص کل بورس تهران به زیر مرز ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد سقوط کند؛ چراکه قیمت سهام شرکت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ و این محدوده نوعی حمایت تکنیکی برای شاخص کل محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود حتی درصورت نزول شاخص ظرف چند هفته آینده وضعیت بازار سهام با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع در تیرماه متعادل شود و تقاضا برای خرید سهام افزایش یابد.

کد خبر 846776 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه سهام عدالت بورس تهران بورس - فرا بورس خودرو سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی