Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری نشریه هیل، این متحدان به رغم دلسردی از حملات مستمر ترامپ به روند مشارکت های جهانی و اقدام آمریکا در زمینه برخورد با بیماری همه گیر کووید – ۱۹ از جمله اعمال محدودیت های مسافرتی، تصمیم گرفته اند نسبت به خروج ایالات متحده از سازمان جهانی بهداشت عکس العملی نشان ندهند.

متحدان آمریکا همچنین در این اندیشه هستند که به همکاری آمریکا در مقابله با کرونا در حیطه هایی چون کمک به تحقیقات پزشکی درمورد این ویروس نیازمندند و مایل به بازنگه داشتن راه های ارتباطی با واشنگتن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دبورا بیرکس» عضو ارشد نیروی اقدام کرونا کاخ سفید در میزگرد مجازی اندیشکده آمریکایی موسوم به «شورای آتلانتیک» که نمایندگانی از نزدیکترین متحدان آمریکا در اروپا و اقیانوس آرام موسوم به «دی – ۱۰»  را گردهم می آورد، به متحدان واشنگتن اطمینان داد که کشورش از دوستان خود روی برنمی گرداند.

وی گفت: این همکاری جهانی که در برخی موارد امکان مشاهده آن در بالاترین مرحله وجود ندارد، همه روزه کارآمد است و ما هر روز قادر به برقراری ارتباط بوده ایم.

گروه غیررسمی متشکل از آمریکا، کشورهای اروپایی و کشورهای آسیا – پاسیفیک که در مجموع به «دی – ۱۰» موسوم است، از سال ۲۰۰۸ نشست های سالانه و خصوصی برگزار کرده است.

بیماری کووید – ۱۹ این مباحثات را ارتقا داده و سفیران این کشورها در واشنگتن از ماه آوریل (فروردین ماه) دو بار در ماه تشکیل جلسه داده اند.

به گفته «اش جین» عضو ارشد شورای آتلانتیک و مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا، این نشست ها از اهمیت همکاری جهانی حکایت دارد.

در همین حال، دیپلمات های غربی در خفا گفته اند که خواستار حضور آمریکا در نهادهای چندجانبه، تعامل واشنگتن در گفتمان های جهانی و نقش رهبری ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان در اصول دموکراتیک هستند.

این دیپلمات ها اما آشکارا درصدد برقراری توازن بین انتقاد از رویکرد یکجانبه ترامپ و ترغیب به مشارکت هستند.

جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات، تصمیم ترامپ در زمینه خروج از سازمان جهانی بهداشت را لغو می کند و آمریکا را به این سازمان باز می گرداند. انتظار نمی رود که تصمیم به خروج آمریکا از این سازمان تا سال آینده به اجرا درآید.

کارشناسان هشدار داده اند که برخوردار نشدن سازمان جهانی بهداشت از کمک های مالی آمریکا، این سازمان را در زمینه هماهنگ کردن پاسخ ها به کرونا ناتوان می کند.

دولت ترامپ از زمان روی کارآمدن تاکنون از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی متعددی خارج شده است. خروج از یونسکو، شورای عالی حقوق بشر، پیمان آب و هوایی پاریس، پیمان نفتا، برنامه جامع اقدام مشترک، قطع بودجه سازمان امداد و اشتغال فلسطینیان وابسته به سازمان ملل متحد، پیمان موشک‌های میان برد هسته‌ای و پیمان آسمان باز بخشی از کناره‌گیری‌های ترامپ در ۳.۵ سال گذشته است.

ترامپ پس از ناتوانی در مدیریت شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ابتدا سهم بودجه این کشور به سازمان جهانی بهداشت را کاهش داد در حالی که این سازمان در بحبوحه همه‌گیری کرونا به شدت برای اقدامات خود در شناسایی، مبارزه و صدور دستورالعمل‌های مراقبتی مبتنی بر تحقیقات، به این بودجه نیاز داشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است

لوکاشنکو امروز (چهارشنبه) در هفتمین کنگره خلق بلاروس در مینسک گفت، پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: «جنگ‌های بی ثبات کننده باعث بی خانمانی و آوارگی هزاران نفر شده است. این به نفع چه کسی است؟ آنهایی که آنسوی این سرزمین‌ها این جنگ‌های طولانی و خونین را مدیریت و نظارت می‌کنند و منافع آنها را می‌سنجند. تجارت‌های چند ملیتی غربی به ویژه آنگلوساکسون‌ها که خودشان را در این سال‌های اخیر به طرز چشمگیری غنی کرده‌اند. این حقیقت دارد.»

به نقل از خبرگزاری BelTA، وی ادامه داد: « آیا واشنگتن و لندن از نظر شهرت و اقتدار سیاسی در عرصه بین‌المللی در طول سال‌ها قوی‌تر شده‌اند؟ نه. برعکس، ما می‌بینیم که چگونه جایگاه جهانی این قدرت‌هایی که زمانی واقعا تاثیرگذار بودند، در حال فروپاشی است. فروپاشی اقتصادی دور از دسترس نیست. کارشناسان در حال حاضر در مورد بی ثباتی هرم جهانی دلار صحبت می‌کنند.»

لوکاشنکو همچنین اوکراین را میدان آزمایشی خواند که در آن سرنوشت نظم جهانی تعیین می‌شود.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای در حال حاضر در خاک خود در حال جنگ هستند.

وی ادامه داد، هم ولودیمیر زلنسکی و هم روسای جمهور سابق اوکراین مسئول آنچه هستند که دارد در این کشور رخ می‌دهد.

رئیس جمهور بلاروس همچنین افزود: «مردم به سمت فقر سوق داده می شوند و آنهایی که در راس قرار دارند، از ثروت دزدیده شده لذت می‌برند. بیرون آوردن مردم به خیابان‌ها و فروپاشی کشور تلاش زیادی نمی‌خواهد. کافیست حساب‌های بانک‌های خارجی را به یاد داشته باشید. خود حاکمان کشور را رها می‌کنند و در اوکراین، همه اینها در دوران ریاست جمهوری زلنسکی ایجاد نشده است. او تنها مقصر آنچه اتفاق می‌افتد، نیست. تمامی روسای جمهور سابق اوکراین، این کشور را به یغما برده‌اند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟