Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:32:32 GMT

البرز در مسیر ساخت ماشین آلات صنعتی گام بردارد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۵۰۲۲

البرز در مسیر ساخت ماشین آلات صنعتی گام بردارد

یدالله‌مالمیر روز شنبه در نشست مشترک  با مسوولان  منطقه اقتصادی پیام  افزود:  اگر ماشین آلات مورد صنایع استان و کشور در داخل تولید شود نیازی به واردات و خروج ارز از کشور نخواهد بود.

وی بیان داشت: این ظرفیت در استان البرز و کشور وجود دارد که نیازهای بخش صنعت را تامین و از واردات بی رویه جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالمیر افزود: صنعت داخلی باید به بومی سازی روی بیاورد تا بتواند در مواقع حساس روی پای خود بایستد .

وی با اشاره به روان بودن فعالیت های گمرکی در منطقه ویژه پیام گفت: خوشبختانه مسوولان گمرک پیام، از اختیارات قانونی خود برای تسهیل و سرعت بخشی به فرایندهای کاری به خوبی استفاده می کنند و از نتایج تعامل اتاق البرز و گمرک منطقه ویژه راضی هستیم.
مالمیر راهکار توسعه صادرات محصولات تولیدی استان البرز را مستلزم‌حمایت از صادرکنندگان شاخص دانست و گفت: اگر ۲۰ صادرکننده حرفه ای در استان فعال شوند و شرایط کاری شان مساعد باشد، می توانند برای همه تولیدکنندگان کیفیت گرای استان، بازار صادراتی مناسبی را فراهم کنند.
 صادرات گلیم و سفال البرز
در ادامه این نشست، شادی حاضری عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز، با اشاره به ظرفیت های بسیار مهم صنعت گردشگری و صنایع دستی، خواهان توجه جدی تر منطقه ویژه پیام به این ظرفیت ها شد و گفت: استان البرز در زمینه تولید گلیم و سفال صادراتی، از پتانسیل خوبی برخوردار است که می تواند رشد بیشتری را هم تجربه کند.
 وی گفت :  با توجه به استقبال  منطقه ویژه پیام از تولیدکنندگان صنایع دستی، برنامه پیشنهادی مناسبی در این زمینه توسط کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز تدوین و به مدیران منطقه ویژه پیام ارایه شود.
 

برچسب‌ها البرز اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز اشتغال زایی البرز اشتغال زایی منطقه ویژه پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد

به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل توحیدی قویدل صبح سه شنبه با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری شبستر برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اقدام به خرید چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک نموده است اظهار داشت: شبستر به عنوان مرکز شهرستان شبستر و جمعیت بالای آن نیازمند امکانات ویژه از لحاظ تجهیزات مدیریت شهری می‌باشد و در سنوات گذشته به این مهم توجه کمتری شده است.

وی گفت: پس از اقدامات انجام گرفته در سنوات گذشته در خصوص خرید ماشین آلات جدید، خرید و تجهیز مجموعه مدیریت شهری شبستر در دستور کار قرار گرفت که یک دستگاه بیل مکانیکی، دو ماشین حمل زباله مدرن، کامیون حمل گوشت مجهز به یخچال، تیغه برف روبی، پمپ تخلیه آب دیزلی ۶ اینچ، خودرو نیسان و خودرو سواری اداری به مجموعه اضافه شد.

شهردار شبستر با اشاره به تجهیز و ساماندهی چند دستگاه نیسان در سال گذشته بیان کرد: از ابتدای انتصاب تاکنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما تجهیز واحدهای مختلف مجموعه شهرداری بوده تا بتوانیم بهترین خدمت رسانی را به شهروندان داشته باشیم.

توحیدی اضافه کرد: در همین راستا چندین دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خریداری و تحویل واحدهای خدمات شهری شد.

شهردار شبستر در ادامه با اشاره به کارهای مهم عمرانی سال گذشته از قبیل ٱسفالت ریزی، سنگ فرش، جدول گذاری و تملک خاطر نشان کرد: ساماندهی کوی شتربان، کوی معلم، کوی جانبازان، خیابان شهدا، خیابان امام با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات حوزه عمرانی شهرداری شبستر می‌باشد.

کد خبر 6085919

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی