Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته وبگاه «دیفنس پست» ژاپن تقاضای خرید 63 فروند جنگنده  F-35A و 42 فروند  F-35B را که ناو نشین و عمود پرواز است، کرده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه آمده است که این اقدام امنیت یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه آسیا، اقیانوس آرام را افزایش می‌دهد.

در بخش دیگراین بیانیه آمده است: «کمک به ژاپن در جهت افزایش تداوم قابلیت‌های دفاعی، برای منافع آمریکا بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بودجه دفاعی 2020 و 2021 ژاپن حدود 51 میلیارد دلار است و تمرکز آن بر خرید جنگنده و سامانه‌های موشکی جهت مواجهه با تهدیدهای محتمل کره شمالی و چین است. ژاپن سال 2018  یک برنامه پنج ساله دفاعی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار پس از خاتمه جنگ جهانی دوم، دو فروند ناو هواپیمابر به زرادخانه‌اش ملحق می‌شود.

این در حالی است که یک رسانه ژاپنی چندی قبل به نقل از وزیر دفاع این کشور گزارش کرد که توکیو از طرح جنجالی استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکایی در این کشور صرف نظر کرده است.

«تارو کُنو» وزیر دفاع ژاپن در این باره گفت که توکیو از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ساحلی «ایجس» (Aegis) ساخت آمریکا صرف‌نظر کرده است. کُنو اعلام کرد باتوجه به اینکه رفع مشکلات فنی فعلی حدود ۱.۸۶ میلیارد دلار برای ژاپن هزینه دربرخواهد داشت، به همین منظور استقرار سامانه دفاع موشکی «ایجس » دیگر منطقی به نظر نمی‌رسد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در این زمینه گفت، به دلایل تاریخی، تحرکات امنیتی - نظامی ژاپن همواره مورد توجه جامعه جهانی و همسایگان آسیایی آن بوده  و ما از ژاپن صادقانه می‌خواهیم از گذشته عبرت بگیرد.

* فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۲۵۰۰ پایه چراغ روشنایی معابر شهرستان محلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نوروزی با اشاره به اینکه بیش از یازده هزار و ۲۰۰ پایه چراغ روشنایی معابر در محدوده خدمات رسانی شرکت توزیع برق شهرستان محلات وجود دارد گفت: از این تعداد پایه چراغ ۱۵۰۰ بلواری، ۶۷۰۰ پایه چراغ شهری و ۳۰۰۰ پایه چراغ روستایی است.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در شهرستان محلات بیش از ۱۷۵ دستگاه چراغ جدید نصب شده است ادامه داد: با فعالیت مستمر یک گروه تعمیراتی و عملیاتی تأمین روشنایی یازده هزار و ۲۰۰ دستگاه چراغ منصوبه توزیع برق شهرستان محلات میسر شده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان محلات افزود: رفع بیش از ۱۵۰۰ مورد خاموشی شهری، ۷۰۰ خاموشی موردی روستایی و ۲۲۰۰ خاموشی کلی و فیوز رفتگی ناشی پایین بودن کیفیت سامانه روشنایی و همچنین سرقت‌های انجام شده و اتصالی شبکه درطول سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

نوروزی با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای حل مشکلات برق و روشنایی در شهرستان محلات گفت: بازبینی و بازدید شبکه روشنایی معابر و رهاسازی چراغ‌های در تماس با شاخ و برگ درختان، همچنین پاکسازی و شست‌و‌شوی چراغ‌ها، ایمن‌ ساختن پایه روشنایی، تعویض لامپ و سامانه روشنایی و تعویض چراغ‌های فرسوده با چراغ‌های LED از جمله اقدامات پیگیری شده این شرکت در راستای بهینه‌سازی شبکه روشنایی معابر با اجرای برنامه تعمیرات در راستای پیشگیری بود.

او افزود: از مردم تقاضا می‌شود هر نوع خاموشی روشنایی معابر و یا سرقت شبکه و تجهیزات برق را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ یا شماره تماس ۱۲۱ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • بهسازی ۲۵۰۰ پایه چراغ روشنایی معابر شهرستان محلات
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ ارتش ایران | تصاویر
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی هدف حمله پهپادی حزب الله قرار گرفت + فیم
  • آمریکا: نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • استقرار دائمی سیاه چادرهای عشایری در ۲۳ نقطه خراسان جنوبی