Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@03:42:22 GMT

فقط ۷ ساعت سرکار بمانید!

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۵۳۱۵

فقط ۷ ساعت سرکار بمانید!

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه بود که تغییراتی در رفت و آمد و زمان حضور کارکنان اعمال شد و این ساعت در زمان‌های مختلف متغیر بود؛ به طوری که برای دوره‌ای برای برخی سازمان‌ها از جمله بانک‌ها بین ۸ تا ۱۳ یا برای کارکنان ۷ تا ۱۴ پیش‌بینی شد.

اما از دهم خردادماه که روال حضور کارکنان به صورت عادی و روزانه برگشت و از سوی دولت ابلاغ شد، تاکید بر این بود که کارکنان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در محل کار خود حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس آنچه طبق تصمیم ستاد ملی کرونا و دولت به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ و لازم الاجرا شد، حضور هفت ساعته در محل کار است. اما با وجود این الزام در مدت اخیر برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها موانعی ایجاد کرده و با توجه به اینکه ساعت موظفی هشت ساعت است مبنای محاسبات را همین میزان تلقی کرده و همین موضوع موجب ایجاد مشکلاتی در زمان حضور کارکنان شد.

این در حالی است که  رئیس‌جمهور در تازه‌ترین اظهارات خود بر این موضوع تاکید کرده و گفته که وقتی اعلام می‌کنیم ساعت کاری کارکنان از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است باید محاسبات نیز برهمین مبنا صورت بگیرد، به عبارتی در کل روز ساعت موظفی کارکنان با این میزان محاسبه و پر شود.

روحانی گفته که اعلام ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواسته دولت بوده و خود آن را پذیرفته است؛ بنابراین کارکنان بعد از این ساعت باید محل کار خود را ترک کنند و سازمان یا دستگاه نمی‌تواند در این رابطه به آنها ایرادی وارد کند که بگوید که ساعت موظفی پر نشده یا کاستی دارد، پس همین میزان حضور لازم‌الاجرا بوده و باید به آن پایبند بود.

براین اساس، طبق آنچه رییس‌جمهور بر آن تاکید کرده هیچ ضرورتی بر حضور بیش از هفت ساعت کارکنان در محل کارشان وجود ندارد و دستگاه‌ها نمی‌توانند کارمندان را به زمانی بیش از این الزام کنند، چراکه به هر صورت کاهش حضور کارکنان و تعیین زمان‌بندی در راستای مسائل مربوط به کنترل ویروس کرونا و کاهش حضور در محل کار و ممانعت از ایجاد شلوغی در رفت و آمد در سطح شهر بوده است.

البته دولت طی بخشنامه‌ای که برای حضور در محل کار را ابلاغ کرد، این شرایط را هم ایجاد کرد تا اگر امکانات لازم برای دورکاری کارکنان فراهم است از این مجوز قانونی استفاده کرده و در شرایط کرونایی موجود حداقل رفت و آمدها و تجمع‌ها در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کارمندان ویروس کرونا ساعت کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند

حمیدرضا کریمی فرد در مراسم افتتاحیه رویداد صلاحیت حرفه‌ای نیرو‌های پیمانکاری شهرستان‌های غرب استان فارس در شهرستان کازرون گفت: از مهمترین اصول و ابزار توانمند سازی کارکنان، آموزش می‌باشد که قبل از ورود به فرآیند آموزش می‌بایست به منظور استخراج و احصاء نیاز‌های آموزشی، فاصله میان وضعیت موجود و مطلوب دانش و مهارت کارکنان محاسبه و ارزیابی شود. 

او یادآور شد: بدین منظور در وزارت نیرو تصمیم بر این شد تا جهت نیازسنجی اصولی بر پایه آخرین دستاورد‌های علمی، برنامه ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران اجرا گردد که این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در این حوزه، پیش قدم و در فاز اول در منطقه جنوب استان به میزبانی شهرستان لار تعداد ۲۰۳ نفر، در فاز دوم در منطقه شرق استان به میزبانی شهرستان فسا تعداد ۳۴۴ نفر را در سال گذشته به مرحله اجرا در آورد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فاز سوم این رویداد در منطقه غرب استان (شهرستان‌های کازرون، ممسنی، فیروزآباد، قیر و کارزین، فراشبند، رستم و کوهچنار) به میزبانی شهرستان کازرون انجام که ۲۷۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری مورد ارزیابی علمی و عملی قرار خواهند گرفت. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآورشد: خروجی و نتیجه این برنامه و با کارگروهی و همکاری معاونت منابع انسانی شرکت توانیر، دانشگاه شهید بهشتی، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و همکاران در شرکت توزیع نیروی برق فارس، مبنایی جهت ارتقاء سطح و کیفیت خدمات قابل ارائه به مردم عزیز استان و همچنین توانمند سازی پیمانکاران به عنوان تلاشگران خط مقدم ارائه خدمت به مشترکین و ذینفعان در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار خواهد گرفت.

 گفتنی است، در طی برگزاری این رویداد ارزشمند، شایستگی نیرو‌های پیمانکاری در حوزه‌های دانش، ایمنی، تخصصی، مهارتی، روان شناختی، طب کار مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد که این امر می‌تواند تا حد زیادی در کاهش خطا‌ها و از سوی دیگر ارتقای مهارت‌های فنی و شغلی و تدوین برنامه‌های رشد و توانمند سازی این گروه از نیرو‌های تلاشگر صنعت برق، نقش مهمی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • توقیف ۵۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند