Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:35:58 GMT

مشکلات فروش املاک مازاد آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۵۴۴۸

مشکلات فروش املاک مازاد آموزش و پرورش

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: در مسأله پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان براساس قانون مکلف به فروش املاک مازاد هستیم اما املاک آموزش‌ و پرورش مشکلات زیادی از جمله سند نداشتن را دارد.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اولین برنامه گفت‌وگو بر مدار تحول و بهبود یادگیری با بیان اینکه سازمان برنامه‌ و بودجه یکی از شرکای اصلی آموزش ‌و پرورش در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهدافش است، اظهار کرد: آموزش ‌و پرورش یک شبکه بزرگ از ستاد تا خانواده است و این نشست درصدد برقراری پیوند عمیق و تأثیرگذاری بین این بخش‌ها در انتقال مسائل و بیان راه‌حل‌ها و ایجاد درک مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: وزیر آموزش و پرورش: مدرسه خوب شبیه خانه است ورود طرح زوج و فرد به مدارس!

وی با تأکید بر اینکه در چنین شبکه بزرگی انتقال پیام مهم است، افزود: به علت بزرگی چنین شبکه‌ای معمولاً انتقال پیام به‌طور ناقص صورت می‌گیرد و این موضوع نشان می‌دهد روش کاغذی در انتقال پیام کارآیی خوبی ندارد لذا از مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و ۷۶۰ منطقه آموزشی خواستیم در این گفت‌وگوی زنده مشارکت کنند.

وزیر آموزش‌ و پرورش از حمایت‌های رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه در حمایت از آموزش ‌و پرورش و بهبود حقوق فرهنگیان تشکر کرد و گفت: در یک سال گذشته برای فرهنگیان چند نوبت افزایش حقوق داشتیم که این کار باعث شد تا فاصله بین پرداختی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت برطرف شود.

وی با بیان اینکه می‌دانیم دولت به دلیل تحریم‌های ناعادلانه با مشکلات روبه‌رو است، اظهار کرد: در مسأله پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان براساس قانون مکلف به فروش املاک مازاد هستیم اما املاک آموزش‌ و پرورش مشکلات زیادی از جمله سند نداشتن را دارد که فروش املاک مازاد را با مشکلات مواجه می‌کند. همچنین در کنار مدارس بلااستفاده به دلیل تحرک جابجایی جمعیت در بسیاری از مناطق هم به مدرسه جدید یا بهسازی و مقاوم‌سازی مدارس نیاز داریم.

حاجی میرزایی گفت: سال گذشته بهترین سال از لحاظ انتقال بدهی به سال جدید را داشتیم به‌طوری‌که انتقال بدهی از سال ۹۸ به ۹۹ تنها ۳دهم درصد بوده است که در طول سال‌های گذشته یکی از کمترین درصدهای انتقال بدهی است و این کار جز با همراهی سازمان برنامه ‌و بودجه ممکن نبوده است لذا امیدواریم برای سال جاری هم به همین صورت کمترین بدهی منتقل شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه مشرق محسن حاجی میرزایی فروش املاک فروش املاک مازاد وزیر آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی، از جهات مختلف همچون آب و هوای خوب، آثار تاریخی شگفت انگیز و مناطق مستعد تفریحی از نقاط مهم و گردشگرپذیر کشور ایران محسوب می شود و نوروز فرصت مناسبی است تا بتوانیم فرهنگ غنی استان را به مردم کشور عزیزمان معرفی کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی در خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی، افزود: آموزش و پرورش مدارسی را که از نظر امکانات بهداشتی و خدماتی در سطح بالاتری هستند، در اختیار مسافران گذاشته که باعث رضایت مندی مسافران نوروزی شده است.

وی تصریح کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۱۵ پایگاه به تعداد ۱۲۵ آموزشگاه و در ۱۲۰۶ اتاق(کلاس) پذیرش می شوند که شامل ۱۵۵ اتاق ویژه، ۹۰۸ اتاق الف، ۳۴ اتاق ب و ۹ مکان از قبیل مراکز خانه ی معلمان، اردوگاه ها و... است.

دیگر خبرها

  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • اسکان بیش از ۴۵ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان کرمان
  • میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی
  • اسکان بیش از ۷۰۰ مسافر نوروزی در مراکز آموزش و پرورش البرز
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • پذیرش ۸۳۸ هزار و ۸۷ نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش
  • اسکان ۷۷۰ مسافر در مراکز ستاد اسکان فرهنگیان ملایر