Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:04:27 GMT

واقعا دلواپسیم آقا، ماه محرم با خودت!

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۵۴۶۵

واقعا دلواپسیم آقا، ماه محرم با خودت!

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مجامع شلوغ باعث شد تا مردم در ماه رمضان امکان حضور در مراسم نماز جماعت، دعای ابوحمزه ثمالی، جلسات جزءخوانی و قرائت قرآن به رسم هرساله را نداشته باشند. این موضوع با نزدیکی به ماه محرم مردم را درباره مراسم امام حسین (ع) در این ماه نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ «محرم»، چهل روز باقی‌مانده تا ماه محرم را یادآوری کرده و در این باره توئیت‌هایی را منتشر کردند.

برخی از کاربران به دیگران توصیه کردند تا در این چهل روز باقی‌مانده بر اساس سفارش‌های علمای دینی، چله‌هایی مانند چله خواندن زیارت عاشورا، دعای هفتم صحیفه سجادیه، گناه نکردن و خواندن دعای عهد را آغاز کرده و در فضای مجازی به یکدیگر عمل به این تصمیم را یادآوری کنند.

تعدادی از کاربران نیز با انتشار ابیات و اشعاری برای مراسم روضه اباعبدالله الحسین (ع) ابراز دلتنگی کرده و برای رفع بلای ویروس کرونا از سر مردم ایران تا فرارسیدن محرم دعا کردند.

همچنین آن‌ها خطاب به افرادی که در این مدت شیوع کرونا در کشور، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی توجه بودند و حتی سفر‌های غیرضروری داشتند، هشدار دادند که در روز‌های آینده نسبت به مجالس روضه امام حسین (ع) اعتراضی نداشته باشند.

در ادامه تعدادی از توئیت‌های کاربران را مشاهده می‌کنید:

" پروردگارا! به حق حسین شهید (ع) محرم بدون کرونا "

" مولای من محرم نزدیک است. ما را از خدمت به حسین (ع) محروم نکن "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه محرم محرم الحرام محرم و صفر ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • فشردگی لیگ برتر تقصیر کیست؟ |‌ خودت هم مقصری!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سندروم پس از کرونا چیست؟