Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای المعلومه عراق، مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: انفجار نخست در مسیر کاروان تیپ ۱۶ الحشد الشعبی در غرب دریاچه حمرین واقع در استان دیاله روی داد که منجر به کشته شدن  ۳ نفر از نیروهای الحشد الشعبی، زخمی شدن ۵ نفر دیگر و تخریب ۲ خودروی نظامی شد.

بر اساس این گزارش، انفجار دوم نیز در مسیر نیروهای مبارزه با تروریسم در منطقه امام شیخ بابا استان دیاله روی داد که موجب زخمی شدن ۲ نفر از این نیروها و تخریب یکی از خودروها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله چهارم عملیات نیروهای عراقی با عنوان «قهرمانان عراق» امروز (شنبه) به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور در استان دیاله در شرق عراق (هم مرز با جمهوری اسلامی ایران) برای تعقیب و سرکوب عناصر گروهک تروریستی داعش آغاز شد.

به گزارش ستاد عملیات مشترک عراق، الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صبح امروز وارد مقر فرماندهی عملیات مشترک در استان دیاله شد تا بر عملیات نظامی نیروهای عراقی علیه داعش نظارت کند.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی آمده است که نیروهای ویژه و پشتیبانی از صبح امروز  مرحله چهارم عملیات «قهرمانان عراق» را طبق رصدهای اطلاعاتی با حمله به اهداف داعش آغاز کردند.

در همین حال، سرلشکر  «عبدالامیر کمیل الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق،  در این باره گفت: مرحله چهارم عملیات قهرمانان عراق برای تعقیب و نابودی بقایای گروه تروریستی داعش و  با هدف برقراری امنیت و ثبات در استان دیاله، با پاکسازی و بازرسی نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق پنجشنبه و جمعه ۲ هفته پیش نیز در عملیاتی که به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق انجام شد شهر «الطارمیه» در شمال بغداد را از لوث وجود عناصر داعش پاکسازی کردند.  

گروه تروریستی داعش از آغاز رمضان امسال تاکنون فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با ۲ سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار داشته است.

در این مدت حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

در مهم ترین این تحرکات، داعش در هفته‌های گذشته به منطقه «مکشیفه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» شبیخون زد که منجر به جان باختن  ۱۱ تن از  نیروی الحشدالشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.

برچسب‌ها دیاله عراق الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیاله عراق الحشد الشعبی دیاله عراق الحشد الشعبی استان دیاله نیروهای عراقی تروریستی داعش عملیات مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الکرعاوی» رئیس هیأت اجرایی یک جنبش مردمی در عراق تاکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول هدف قرار گرفتن پایگاه کالسو در استان بابل هستند.

وی افزود: در تمام حمله‌های قبلی آمریکا و رژیم صهیونیستی دست داشته‌اند اما در خصوص این ماجرا حقیقت پوشانده می‌شود.

الکرعاوی اضافه کرد: نیروهای حشد شعبی تنها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرند و این واقعیت برای همگان آشکار شده است.

وی بیان کرد: آنها به خوبی می‌دانند که نیروهای حشد شعبی آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن نخست خود می‌دانند. به همین دلیل آمریکا و بازوهای این کشور به دنبال انحلال نیروهای حشد شعبی یا ادغام آنها در نیروهای دیگر هستند. آمریکا به خوبی می‌داند نیروهای حشد شعبی در صف نخست هرگونه جنگ با رژیم صهیونیستی هستند.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تصریح کرد: در حالی که هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور در واشنگتن به سر می‌برد آمریکا یک حمله تجاوزکارانه علیه مقرهای وابسته به نیروهای امنیتی و نیروهای حشد شعبی در استان بابل انجام داده است.

وی در ادامه افزود: این تجاوز آمریکا یک وقاحت و گستاخی در حق نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شود.

الناشی از هیأت عراقی مستقر در آمریکا خواست یک شکایت علیه مقامات آمریکایی تقدیم شورای امنیت کند تا بدین وسیله کرامت عراق و عراقی‌ها حفظ شود.

کد خبر 6084210

دیگر خبرها

  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • چهار کشته و زخمی در انفجار غرب شهر کابل