Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@22:24:03 GMT

جهش ۲ درصدی قیمت نفت با بهبود چشم‌انداز تقاضا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۵۵۹۳

جهش ۲ درصدی قیمت نفت با بهبود چشم‌انداز تقاضا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) پس از این که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود در مورد تقاضای انرژی امسال را ارتقا داد قیمت‌های نفت بیش از ۲ درصد جهش کرد، در حالی که نگرانی از تشدید شیوع کرونا در آمریکا رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۹۰ سنت یا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد جهش کرد و به ۴۳.۲۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۹۳ سنت یا ۲.۳ درصد جهش کرد و به ۴۰.۵۵ دلار رسید.

برنت این هفته بدون تغییر باقی ماند در حالی که نفت آمریکا با افتی ۱ درصدی کار خود را به پایان رساند.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد تقاضای نفت خام امسال به ۹۲.۱ میلیون بشکه در روز برسد که این ۴۰۰ هزار بشکه در روز از پیش‌بینی ماه قبل بالاتر است. آژانس اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند در سه ماهه دوم تقاضا با افتی کمتر از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت روبرو شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی نفت نفت خام قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به تهران سفر می‌کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با تکرار ادعا‌های خود علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری آلمانی "دویچه وله" مدعی شد که ایران هفته‌ها و نه ما‌ه‌ها با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد، اما این بدان معنا نیست که ایران در این مدت زمان سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت.

وی در این مصاحبه گفت: اگرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به درجه تسلیحات باعث نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران اکنون سلاح هسته‌ای دارد.

گروسی ادامه داد: یک کلاهک هسته‌ای کاربردی به چیز‌های دیگر مستقل از تولید مواد شکافت‌پذیر نیاز دارد.

وی همچنین با بیان اینکه اهداف ایران نامشخص است گفت: خط‌مشی عمومی ایران این است که این ماده شکافت‌پذیر برای مقاصد پزشکی یا غیرنظامی مورد نیاز است.

این ادعا‌های گروسی در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بار‌ها تأکید کرده‌اند که دکترین هسته‌ای ایران همیشه صلح‌آمیز بوده است و هیچ‌گاه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود در این خصوص تأکید کرد: دکترین هسته‌ای ایران کاملاً واضح و روشن است و اقدامات صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم، اساساً سلاح هسته‌ای در دکترین هسته‌ای ایران هیچ جایگاهی ندارد و بار‌ها مواضع ایران دراین‌باره اعلام شده است.

مدیرکل آژانس همچنین با تکرار ادعا‌های خود درباره بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند، این موضوع بر گمانه‌زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است.

مسئله بازرسی‌ها در حالی مطرح می‌شود که آژانس ۱۰ برابر بیشتر از دیگر کشور‌های عضو "ان‌پی‌تی" بر تأسیسات ایران نظارت دارد.

پیشتر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی حجم تأسیسات هسته‌ای ایران را حدود ۲ درصد تأسیسات هسته‌ای سراسر جهان دانست و گفت: منطقی نیست بیش از ۱۰ برابر دیگر کشورها، ایران تحت بازرسی قرار بگیرد.

وی در حاشیه شصت و هفتمین کنفرانس سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: ایران همکاری خوبی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد. حدود ۱۲۰ بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌اکنون مورد پذیرش و اعتماد ایران هستند و فعالیت جدی دارند.

گروسی همچنین در این مصاحبه در واکنش به تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و ایران اظهار داشته که هرگونه تصور حمله به تأسیسات هسته‌ای محکوم است.

وی درباره تهدید حملات هسته‌ای گفت: به‌نظرم عادی‌سازی صحبت از تسلیحات اتمی، استفاده از این تسلیحات و دستیابی به تسلیحات اتمی واقعاً اسفناک است.

مدیرکل آژانس همچنین با بیان اینکه آژانس همواره از گفتگو‌ها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند، در خصوص مذاکرات ایران و آژانس گفت: آنچه واقعاً به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما و ایران است، زیرا چیز‌های زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به‌زودی به ایران سفر کنم.

او گفت که پیامش به ایران این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

دیگر خبرها

  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد