Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع ارگ ریاست جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی صلح این کشور گفته‌اند به زودی وزیران پیشنهادی کابینه برای رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، با گذشت حدود دو ماه از امضای توافقنامه سیاسی میان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی صلح افغانستان تاکنون شمار محدود از اعضای کابینه معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این توافقنامه، نیمی از اعضای کابینه توسط عبدالله عبدالله پیشنهاد می‌شوند.

غنی تاکنون وزیران خارجه، اطلاعات و فرهنگ، امور زنان، معدن و نفت، آموزش و پرورش، دارایی و شهرسازی را معرفی کرده است.

او چند روز قبل در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که برای تکمیل کابینه منتظر عبدالله است.

دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که دو طرف بر سر فهرست کابینه کار می‌کنند تا در زودترین وقت به مجلس نمایندگان برای گرفتن رای اعتماد فرستاده شود.

در روزهای اخیر برخی گزارش‌ها درباره وجود اختلاف بر سر اجرایی شدن توافقنامه سیاسی میان عبدالله و غنی منتشر شد ولی مینه‌پال می‌گوید: "هیج اختلافی بین دو طرف وجود ندارد."

همچنین گزارش‌هایی از وجود اختلافاتی بر سر تقسیم وزارت‌خانه‌ها میان جناح‌های متحد عبدالله عبدالله بر سر گرفتن وزارت‌خانه‌های کلیدی، شمار وزارت‌ها و معرفی افراد به عنوان نامزد وزیر منتشر شده است.

فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی صلح به بی‌بی‌سی گفت که "چنین اختلاف‌هایی وجود ندارند" ولی بحث‌هایی درباره انتخاب افراد شایسته وجود داشته است.

او افزود که تیم عبدالله پیشرفت‌های خوبی در زمینه تکمیل فهرست کابینه داشته ولی تاکنون این فهرست به مقام ریاست جمهوری تحویل داده نشده است.

در روزهای گذشته بحث‌های نیز درباره تقسیم ریاست‌های مستقل که به شمول وزارتخانه‌ها شمار آنها به حدود ۶۰ مورد می‌رسد، مطرح شده و همچنین گفته شده بر سر معرفی والیان، میان غنی و عبدالله اختلاف‌هایی وجود دارد.

تاکنون هیچ یک از دو طرف درباره این اختلاف‌ها به صورت علنی ابراز نظرنکرده، ولی خوزون می‌گوید، تیم عبدالله امیدوار است که توافقنامه سیاسی میان عبدالله و غنی "به صورت کامل" عملی شود.

در توافقنامه سیاسی آمده که معرفی ۵۰ درصد از اعضای کابینه نیز توسط تیم عبدالله پیشنهاد خواهد شد که شامل وزارتخانه‌های کلیدی نیز است.

در این توافقنامه آمده که والیان نیز براساس "یک قاعده" مورد توافق دو جانب معرفی خواهند شد. تغییر و عزل اشخاص با "دلایل موجه" صورت می‌گیرد. در صورت عزل، تغییر، معرفی نامزد جدید برای پست مورد نظر در مشورت با مرجع معرفی کننده صورت می‌گیرد.

خوزون درباره زمان تکمیل فهرست وزیران پیشنهادی تیم عبدالله ابراز نظر نکرد اما گفت بحث‌ها میان اعضای تیم عبدالله پایان یافته و رایزنی‌ها درباره معرفی ۵۰ درصد وزیران و والی‌ها پیش رفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان توافقنامه سیاسی عبدالله عبدالله تیم عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟

با وجود مشارکت گسترده دولت اردن در عملیات پدافندی مقابل حمله انتقامجویانه جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل، تل‌آویو هنوز به درخواست امان برای تمدید توافق آبی پاسخ نداده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری نوشت: کابینه اسرائیل قرار است تمدید توافقنامه آبی با اردن را مورد بررسی قرار داده و قول‌‌هایی در رابطه با موافقت با آن صورت گرفته است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تل‌آویو بعد از اظهارات مسئولین عالی‌رتبه اردنی در حمایت از فلسطین (و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه)، تل‌آویو در تمدید این توافق به شدت مردد شده بود.

اما منابع آگاه به آحارانوت خبر دادند، بعد از آن که جنگنده‌های اردنی نقش بسزایی در مقابله با پهپادهای ایرانی ایفا کردند، این نظر تلطیف شده است.

گفتنی است شماری از مسئولین امنیتی منطقه‌ای اعلام کردند که پدافندهوایی اردن برای مقابله با پهپادهایی که برای هدف قرار دادن رژیم اسرائیل از حریم هوایی این کشور می‌گذشت به حال آماده باش کامل درآمده بودند و حتی اخبار ضد و نقیضی در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با نقش آفرینی یکی از شاهزاده‌های این کشور در سرنگونی شماری از پهپادها هم منتشر شد.

برخی از رسانه‌ها نیز از حضور جنگنده‌های اسرائیلی در حریم‌های اردن برای مقابله با پهپادهای ایرانی سخن گفته بودند.

رویترز نیز این اخبار را تایید کرد امری که باعث شد برخی از فعالان شبکه مجازی این پرسش را مطرح کنند که اگر اردن به دنبال حفظ حریم هوایی خویش است چرا به جنگنده‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد تا با عبور از این حریم به سوریه که یک کشور عربی است حمله کند؟

اردن کاردار ایران را احضار کردالصفدی: اردن خواهان روابط حسنه با ایران استعراق و اردن حریم هوایی خود را بستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • معرفی نفرات برتر ۵ وزن نخست جام جهان پهلوان عبدالله موحد
  • توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟
  • جلسه امروز کابینه جنگ اسرائیل پس از ۳ ساعت بدون نتیجه پایان یافت
  • پایان بدون نتیجه جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پس از ۳ ساعت
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد