Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: بیماری کووید ۱۹ هم یک امتحان برای معلم‌های دانشگاه‌های کشور است. از هر دانشگاهی خواستیم افرادی را به ما معرفی کنند تا یک هیات علمی کشوری تشکیل بدهیم و لحظه به لحظه کرونا را رصد کنیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی در سیزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و بیست و یکمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیازمند واکاوی عمیق در همه قسمت‌ها هستیم و این راه را باید با همت پیشکسوتان و مدرسان دانشگاه‌ها طی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دانشگاه‌ها باید دانشجویان جامعه محور و دردآشنا با مسائل مردم تربیت کنیم. باید کسانی را تربیت کنیم که بتوانند در نظام ارائه خدمت نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: وزیر بهداشت: سالم‌ترین شیوه برگزاری کنکور را اعلام می‌کنیم روحانی:‌محدودیت‌های هوشمند به مرحله اجرا گذاشته شود

وی ادامه داد: نیازمند تربیت انسان‌هایی هستیم که دردهای امروز جامعه را بفهمند و برای علاج تک تک آنها راهکار داشته باشند. امروز دانشگاه‌های ما نیازمند تحول در نیروی انسانی است. در دانشگاه‌ها ژنرال زیاد تربیت می‌کنیم، اما سرباز کم است.

نمکی گفت: در طب عمومی، طب داخلی، طب اطفال، جراحی عمومی و رشته‌هایی که می‌توانند انسان‌های چند بعدی و پرپتانسیل و کم هزینه را بسیار کم داریم و این یکی از گرفتاری‌های ما محسوب می‌شود. باید تلاش کنیم افرادی را تربیت کنیم که در لایه‌های پایین و لایه‌های میانی، جمعیت بیشتری را با هزینه کمتر و منافع و دستاوردهای بیشتر مداوا کنند. دوره‌های طولانی و گران قیمت برای تربیت نیروی انسانی داریم و باید این را متحول کنیم.

ببینید: فیلم/ نمکی: می‌دانستیم بازگشایی‌ها آمارها را بالا می‌برد فیلم/ صحبت‌های مهم وزیر بهداشت در جلسه ستاد مبارزه با کرونا

وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های ما به سمت نا امیدی رفته و برای دانشجویی که نشاط را از دست داده و دچار بلاتکلیفی است نیازمند معلم خوب هستیم. باید به دانشجویان ما درس مهربانی و عشق بدهیم.

وی افزود: بیماری کووید ۱۹ هم یک امتحان برای معلم‌های دانشگاه‌های کشور است. از هر دانشگاهی خواستیم افرادی را به ما معرفی کنند تا یک هیات علمی در شبکه کشوری تشکیل بدهیم و لحظه به لحظه ویروس کرونا را رصد کنیم. این مشکل فقط مشکلات ناشی از نظام سلامت ندارد و ابعاد اقتصادی و فرهنگی و روانی مختلفی را به بشر تحمیل می‌کند.

نمکی بیان کرد: امروز همه باید به هم کمک کنیم. معلمان جامعه شناسی، روان شناسی، هنرمندان، رسانه‌ها، علم اقتصاد باید کنار هم جمع شوند تا با یک برنامه منسجم بین بخشی، در آینده نزدیک، مهار کرونا را در کشور جشن بگیریم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مشرق سعید نمکی بهداشت علوم پزشکی وزیر بهداشت وزیر علوم دانشگاه ویروس کرونا اخبار کرونا وزیر بهداشت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، در شهرستان آبادان ۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب در حوزه‌های امتحانی اداره آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی و در خرمشهر هزار و ۹۰۹ داوطلب با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر رقابت را آغاز کردند.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا برگزار می‌شود.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

آزمون سراسری امسال در دو مرحله در ماه‌های اردیبهشت و تیر ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است