Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی افزود: باید از دولت قدردانی کرد که به رغم فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم و مشکلات کرونا، ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی را به صاحبان کسب و کار متضرر از این ویروس اختصاص داده است.

وی ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات نیز بسیار مناسب است و باید شرایط بهتری برای بانک‌ها به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی به بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا در استان برای دریافت تسهیلات بانکی، ضعیف بوده و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی جامعی از تسهیلات و شرایط مناسب آن داشته باشند تا هر چه سریعتر منابع لازم در این خصوص ازسوی صاحبان کسب و کار در استان جذب شود.

رزم حسینی ادامه داد: سرعت پرداخت تسهیلات یاد شده در خراسان رضوی بسیار کند است و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم برای تسریع در پرداخت این تسهیلات انجام گیرد.

وی گفت: ۹۵ درصد بنگاه‌های اقتصادی در خراسان رضوی متعلق به بخش خصوصی هستند و از آنجا که این تسهیلات به فعالان بخش خصوصی اختصاص دارد باید خراسان رضوی بیشترین جذب را در این منابع مالی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی ایجاد شبکه مجازی از سوی تشکل‌های بخش خصوصی به منظور دادن فراخوان برای جذب تسهیلات بانکی و تسریع در پرداخت آن را مورد تاکید قرار داد.

پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای متضرر از کرونا

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت ۲ ساله به ۷۶ هزار بنگاه اقتصادی دارای کد بیمه از ۱۴ رسته تولیدی و خدماتی در این استان اختصاص یافت.

محمد سنجری افزود: پس از آن دولت داشتن کد بیمه برای بنگاه اقتصادی به منظور برخورداری از تسهیلات بانکی را حذف کرد و مهلت ثبت نام بنگاه‌های اقتصادی برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا تا ۲۸ تیرماه تمدید شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات بین ۱۹ بانک خراسان رضوی توزیع شده است که تاکنون ۱۳ هزار و ۸۶۲ پرونده مربوط به بنگاه‌های اقتصادی با اشتغال ۳۴ هزار و ۶۲۳ نفر با تسهیلات درخواستی به مبلغ ۴۰۵ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان در بانک‌ها تشکیل شده که از این میزان تاکنون ۴۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۵۶۷ میلیارد ریال تسهیلات برای یکهزار و ۹۴۲ پرونده مربوط به بنگاه اقتصادی با اشتغال چهار هزار و ۸۰۹ نفر از سوی بانک‌ها در این استان در حال توزیع است.

وی افزود: ۱۳ دستگاه اجرایی در حال رسیدگی به متقاضیان تسهیلات و ارسال پرونده‌های آنان به بانک‌ها هستند و طبق بررسی انجام شده ۵۰ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات در استان راننده می‌باشند.

سنجری به چالش‌های متقاضیان برای ثبت نام قبل از ارسال درخواست‌ها به بانک عامل اشاره کرد و ادامه داد: ثبت نام بنگاه‌های دارای کد بیمه تامین اجتماعی منوط به کامل و به روز بودن تمام اطلاعات کارفرما در سامانه تامین اجتماعی شده و از ۶۷ هزار و ۳۹۷ بنگاه کسب و کار فعال در رسته‌های مشمول تسهیلات در این استان اطلاعات نزدیک به ۶ هزار نفر از کارفرمایان در بانک اطلاعات تامین اجتماعی ناقص یا قدیمی بوده و موجب عدم تایید درخواست‌ها در سامانه کارا شده است.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۶۴۰ نفر از رانندگان تاکسی که در سازمان تامین اجتماعی با یک کد کارگاه واحد ثبت نام شده‌اند و یکهزار و ۷۱۰ نفر از فعالان رشته‌های مختلف صنایع دستی که در سازمان تامین اجتماعی با عنوان قالیبافان شناسنامه دار ثبت شده‌اند و کد کارگاه اختصاصی ندارند، قادر به ثبت نام در سامانه کارا نیستند که فهرست افراد برای پیگیری موضوع به وزارت متبوع ارسال شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: هنوز برخی شعب بانک‌های عامل در پاسخ به متقاضیان اظهار بی اطلاعی نموده که باعث نارضایتی متقاضیان شده است، برخی بانک‌های عامل اجرای اصلاحیه دستورالعمل تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی دارای بیمه را منوط به ابلاغ داخلی خود نموده و از اجرای آن با ابلاغ دبیرخانه کارگروه اشتغال استان خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی بانک‌های عامل نیز تضمین و شرایطی فراتر از موارد ذکر شده در دستورالعمل را از متقاضیان مطالبه می‌کنند.

عدم مراجعه بیش از ۹۵ درصد متقاضیان به بانک‌های عامل

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی نیز گفت: بیش از ۹۵ درصد مشمولان دریافت تسهیلات کرونا مراجعه‌ای به بانک‌های عامل نداشتند و باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم انجام گیرد.

حسن مونسان افزود: این تسهیلات به تازگی به استان خراسان رضوی ابلاغ شده و نباید به این زودی عملکرد بانک‌ها را مورد ارزیابی قرار دارد زیرا شبکه بانکی در حال حاضر به شدت گرفتار و حجم کار آن زیاد است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از کارمندان بانک‌های استان به کرونا مبتلا شده‌اند و این موضوع شرایط کار را برای کارمندان بانک‌ها بسیار سخت کرده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ویروس کرونا مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ویروس کرونا مشهد تسهیلات بانکی ویروس کرونا مشهد میلیارد ریال تسهیلات بنگاه های اقتصادی تامین اجتماعی تسهیلات بانکی بانک های عامل خراسان رضوی کسب و کار ثبت نام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣