Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: حسب دستور استاندار، ظرفیت آبرسانی سیار به مناطق روستایی و عشایری استان اخیرا بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

او با اشاره به مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که هفتم تیر ماه جاری با دستور کار آبرسانی به روستا‌ها برگزار شد، افزود: با توجه به دغدغه مردم مبنی بر ناکافی بودن سرانه‌ها در آبرسانی سیار به ویژه در ایام پیک مصرف (تابستان و روز‌های آخر هفته)، استاندار بر افزایش سرانه‌ها و رفع مشکل کمبود آب روستا‌ها تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 میرجعفریان بیان کرد: سرانه تامین آب شرب و بهداشتی روستاییان استان در سال ۹۷ به میزان ۶۵ لیتر به ازای هر خانوار بود که پارسال به ۸۹ لیتر افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود این افزایش سهمیه، باز هم کمبود‌هایی از مناطق روستایی و عشایری مختلف گزارش شده بود که با ورود مدیریت عالی استان به این موضوع، سهمیه در چند روز گذشته تا ۱۰۰ لیتر افزایش یافت.

او عنوان کرد: رسیدن سرانه‌ها به ۱۲۰ لیتر مصوبه ستاد بحران و دستور شخص استاندار است که برای اجرا در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.

 بیشتر بخوانید

آب‌رسانی سیار به ۲۶ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی

میرجعفریان درخصوص تامین تانکر‌های مورد نیاز برای آبرسانی سیار، تصریح کرد: با توجه به کمبود‌هایی که در این حوزه احساس می‌شد، تعداد هفت دستگاه تانکر آبرسان به این مجموعه اضافه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مقدمات کار برای تامین ۱۱ دستگاه تانکر آبرسان دیگر نیز فراهم شده است.

او گفت: تا قبل از این ۴۰ دستگاه تانکر، وظیفه آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری استان را به عهده داشته است.

در حال حاضر ۴۵۰ تا ۵۰۰ روستای استان خراسان جنوبی در شرایط تنش آبی و نیازمند آبرسانی سیار هستند که از این تعداد ۳۶۰ روستا آب دارند، ولی برای تامین آب پایدار اهالی باید با تانکر سیار نیز آبرسانی شوند همچنین ۱۴۰ روستا با بیشترین تنش آبی روبه‌رو هستند که در اولویت آبرسانی قرار دارند.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان ساکن روستا هستند.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب رسانی سیار آبرسانی روستایی کمبود آب تامین آب شرب خراسان جنوبی آبرسانی سیار افزایش یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شریفی ظهر یکشنبه در نشست شورای عشایری شهرستان دشتی اظهار داشت: مدیران با همدلی خدمات رسانی مطلوب به جامعه عشایر انجام دهند.

رئیس امور عشایر شهرستان دشتی افزود: اعتبارات عمرانی به عشایر ۱۹ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

شریفی بیان کرد: ۵۵ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ارزش افزوده به عشایر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: آبرسانی سیار بوسیله هزار ۵۷۳ تانکر به عشایر انجام شده است.

شریفی بیان کرد: با اضافه شدن یک دستگاه تانکر آبرسانی جدید خدمات به عشایر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز ساختمان اداره در دست اقدام است، گفت: ۴۹ دامدار برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

کد خبر 6084610

دیگر خبرها

  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل ۶هزار لیتر سوخت قاچاق
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه