Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه شنبه در دیدار رییس دانشگاه هرمزگان با وی گفت: در حوزه نفت و انرژی برای تبدیل‌شدن قشم به هاب پتروشیمی، ظرفیت بسیار بالایی از نیروی انسانی متخصص، کارگر ماهر و نیمه ماهر نیاز است.

حمیدرضا مومنی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم آماده‌ی گسترش همکاری با دانشگاه هرمزگان برای پرورش و جذب نیرو‌های متخصص، ماهر و نیمه ماهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استفاده از نیروی‌های متخصص فاصله صنعت و دانشگاه را کاهش می‌دهد

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانشگاه برای پرورش نیرو‌های متخصص در صنایع مورد نیاز جزیره قشم، راهی برای کاهش فاصله صنعت از نیرو‌های دانشگاهی است که ورود تکنولوژی در عرصه صنایع مختلف را سرعت می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: وجود این دانشگاه در کنار خلیج فارس می‌تواند به توسعه و درآمد پایدار در حوزه‌های مرتبط با دریا از جمله حمل‌ونقل، شیلات و انرژی به‌ویژه در حوزه تولید برق کمک کند.

وی افزود: مدیر شیلات سازمان منطقه آزاد قشم درحال حاضر یک فرد دانشگاهی و با تحصیلات عالی است که این امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه هرمزگان و این سازمان در حوزه صنایع شیلاتی را فراهم کرده است.

مومنی تصریح کرد: صنایع شیلاتی قشم در گذار از شیوه سنتی به شیوه مدرن که تولید در واحد سطح را افزایش می‌دهد، به نیرو‌های متخصص با پشتوانه علمی نیاز دارد.

وی با اشاره به هدفگذاری تولید ۸۰ هزار تُن ماهی و ۲۰ هزار تُن میگو در جزیره، افزود: تا کنون حدود سه هزار هکتار زمین به فعالیت‌های شیلاتی اختصاص یافته است که ۲ بخش پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو را شامل می‌شود.

توسعه رشته‌های دانشگاهی برمبنای نیاز استان است

رییس دانشگاه هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به زمینه‌های همکاری دانشگاه با منطقه آزاد قشم در حوزه‌های صنایع نفت، گاز و انرژی و شیلات، گفت: این دانشگاه در حال گسترش ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری برای تامین نیروی انسانی موردنیاز استان است.

علی‌اکبر شیخی فینی افزود: این دانشگاه برای همکاری در زمینه برگزاری آزمون‌های استخدامی تخصصی و انتخاب نیروی انسانی متناسب با نیاز هر صنعت آمادگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی علمی از صنایع موجود در استان و منطقه با پرورش سرمایه‌های انسانی متخصص حول توسعه را به همراه خواهد داشت که دانشگاه هرمزگان می‌تواند پشتوانه مناسبی برای صنعتکاران در این استان باشد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمد‌های ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پالایشگاه قشم پارسی خبر سازمان منطقه آزاد قشم دانشگاه هرمزگان نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی به پروژه المان شهید گمنام دانشکده پزشکی و بهره‌برداری مرحله نخست این پروژه تا پایان بهار سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، علیرضا مسلم ضمن اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: پیروی دغدغه اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی و جامعه فرهیخته دانشجویان و نظر به اینکه قرآن شریف، شهدا را زنده یاد کرده و این مقام بالایی بوده که قرآن نیز به آن اشاره داشته است، مزار شهدای گمنام باید به محور فرهنگی هر شهر تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فرایند طراحی این المان از یک سال نیم پیش شروع شده است، افزود: در طراحی این المان  از نمادهای اسلامی و شاخصه‌های معماری مشهد استفاده شده و همچنین از  گنبد و گلدسته حرم مطهر رضوی ایده و الهام  گرفته شده است.

مسلم افزود: پروژه المان شهید گمنام در مساحت 100 مترمربع به ارتفاع 12 تا 16 متر به صورت پلکانی طراحی شد. همچنین فضاهای باز، نیمه باز و بسته برای استفاده هر چه بهتر دانشجویان و اساتید از این محل در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت،  منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر گودبرداری فونداسیون و حفاری محل انجام شده است، گفت: پروسه انتخاب پیمان کار در حال انجام است و پس از آن به اجرای مرحله یک اقدام خواهد شد. 

مسلم ضمن اشاره به مرحله دوم و مرحله نازک کاری پروژه تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای مرحله دوم این پروژه حدود 5 میلیارد ریال برآورد شده است که در فصل تابستان تامین خواهد شد .

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گفت: پروژه فرهنگی المان شهید گمنام با توجه به ماهیتی که دارد، مشارکت تمام حوزه‌های دانشگاهی را می‌طلبد و می‌توان از تمام ظرفیت‌های موجود در این خصوص بهره برد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید