Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «سعید نمکی» شامگاه شنبه در آئین افتتاح بیست و یکمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، سیزدهمین جشنواره شهید مطهری و دومین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، افزود: نخستین رکن معلمی عاشق پیشگی است و معلم عاشق هرگز خسته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این آئین که باحضور جمعی از مدیران حوزه معاونت آموزشی، اساتید و صاحب نظران علوم پزشکی برگزار شد، نافع بودن علم را مورد توجه قرار داد و گفت: معلم عاشق باید منور به علم معرفت و صبور باشد و با هر کمبودی بسازد.

نمکی اظهار کرد: یک معلم خوب باید بتواند علاقه و دلبستگی به آب و خاک در دانشجویان خود ایجاد کند، متاسفانه در حال حاضر ما اسطوره‌های اینگونه را گرچه هستند، اما کمتر داریم. ما از معلمان قدیم یادگرفتیم که ماندگاری در این آب و خاک و کار برای مردم بزرگترین عبادت است، اما متاسفانه امروز معلمانی داریم که پل ارتباطی بین دانشجویان و نخبگان کشور با بیرون از مرز‌ها شده اند.

وی ادامه داد: این یعنی معلمانی که همزمان که در این آب و خاک هستند و دل در گرو خارج از کشور نه برای کسب علم و دانش بلکه برای زندگی دیگر دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اگرچه ما وظیفه داریم فضای مناسبی برای ماندگاری جوانان کشور فراهم کنیم، اما اینکه معلم دانشگاه نخبگان هوشی را انتخاب و پلی برای انتقال این جوانان به خارج از کشور شود، عادلانه نیست و از عاشقی به دور است.

وی در عین حال بیان کرد: امروز به رغم همه این بحث‌ها و تنگنا‌ها به لطف خداوند و همت بالای اساتید و معلمان و دانشجویان رشد قابل توجهی در نیروی انسانی نخبه و متخصص داریم و توانسته ایم در شرکت‌های دانش بنیان خلق ثروت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ما در طول ۲ ماه گذشته و با وجود مشکل کرونا در کشور توانسته ایم به همت جامعه تحصیلکرده کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی و فارغ التحصیلان آن‌ها از یک وارد کننده لوازم و تجهیزات پزشکی به یک تولید کننده و البته صادر کننده تجهیزات مدرن تبدیل شویم.

وی افزود: ما توانستیم به لطف خداوند و با همت و کمک بزرگان عرصه پزشکی کشور به عنوان پیشکسوتان و معلمان، بیماری کووید - ۱۹ را در کمتر از ۲ ماه به گونه‌ای مهار کنیم که از خیلی از کشور‌های پیشرفته جهان جلو بیافتیم.

نمکی گفت: شاخص‌های کشور در میزان سرمایه گذاری مادی در ایجاد تخت‌های آی سی یو و عادی، قابل قیاس با شاخص‌های کشور‌هایی که از ایران عقب افتاده اند نبوده است، آنچه که به کار آمد همت، غیرت، متانت و دانش بزرگان علم پزشکی این کشور بوده است.

وی با اشاره به رشادت‌های پیشکسوتان عرصه پزشکی در کمک به بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گفت: با اینکه بسیار توصیه می‌شد افراد مسن در مقابل کرونا شکنننده‌تر هستند و ریسک ابتلای آن‌ها به این بیماری بالاست و نباید به میدان بروند، اما اساتید پیشکسوت علم پزشکی دل به دریا زدند و در روز‌های نخست شیوع بیماری که پوشش و امکانات حفاظتی محدود بود برای تشویق دل بستگی پزشکان جوان برای کمک به مردم دل به آتش زدند و در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا جانفشانی‌ها کردند.

وزیر بهداشت افزود: نیازمند تربیت انسان‌هایی هستیم که درد‌های امروز جامعه را بفهمند و برای علاج تک تک آن‌ها راهکار داشته باشند. امروز دانشگاه‌های ما نیازمند تحول در نیروی انسانی است. در دانشگاه‌ها ژنرال زیاد تربیت می‌کنیم، اما سرباز کم است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر بهداشت پارسی خبر کرونا تجهیزات پزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محسنی از ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این دانشجویان از اتباع کشور‌های پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران به همراه خود ببرند.


محسنی گفت: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می کنند.


وی افزود: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایران در حال تبدیل به یک صادرکننده عمده تسلیحاتی در جهان است | اسرائیل با پاسخ پیچیده و تسلیحات پیشرفته ایران روبرو بود
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم