Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:54:30 GMT

پلیس صربستان ۷۱ معترض را بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۵۸۵۴

پلیس صربستان ۷۱ معترض را بازداشت کرد

به گزارش شنبه شب آسوشیتدپرس، صدها نفر از معترضان ضددولتی در شهر بلگراد تلاش کردند تا وارد ساختمان پارلمان شوند که اقدام آنها منجر به درگیری با پلیس شد.
پلیس معترضان را راستگرا معرفی کرد و افزود که در درگیری با آنها ۱۴ نیروی پلیس نیز زخمی شدند.  
همچنین شماری از معترضان و خبرنگاران نیز زخمی شدند اما آسوشیتدپرس به شمار آنها اشاره‌ای نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه‌های صرب گزارش دادند که در جریان این درگیری یکی از اعضای سابق پارلمان و یکی از رهبران اعتراضات نیز بازداشت شدند.
اعتراضات شبانه در صربستان در حالی برگزار می‌شود که دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا برگزاری اجتماعات را ممنوع کرده است.  
این اعتراضات زمانی شروع شد که «الکساندر ووچیچ» رییس جمهوری صربستان اعلام کرد که قصد دارد مقررات منع آمد و شد را به اجرا بگذارد.
وی از اجرای این طرح منصرف شد اما مقام‌های بلگراد تجمع بیش از ۱۰ نفر را ممنوع کرده‌اند.
معترضان می‌گویند که ووچیچ بیش از پیش اقتدارگرا شده و دولت وی با برگزاری انتخابات پارلمانی باعث شد تا کرونا از کنترل خارج شود.
صربستان حدود هفت میلیون نفر جمعیت دارد و تاکنون ابتلای بیش از ۱۸ هزار نفر به کرونا و مرگ ۳۴۲ نفر تایید شده است. مقامات بیمارستانی صربستان اعلام کرده‌اند که ظرفیت بیمارستان‌های این کشور تکمیل شده است و جایی برای بیماران جدید نیست.

برچسب‌ها ویروس کرونا بلگراد صربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بلگراد صربستان ویروس کرونا بلگراد صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره

به گزارش خبرگزاری علم ‌و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان هوش مصنوعی موفق شدند با استفاده از تصاویر سونوگرافی ریه، هوش مصنوعی را برای تشخیص کووید-۱۹ آموزش دهند.

این فناوری جدید، همانند روش نرم‌افزار تشخیص چهره، می‌تواند نشانه‌های کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های ریه را شناسایی کند و محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا به آن دست یافته‌اند. این نرم‌افزار نقطه عطف تازه‌ای از پیشرفت هوش مصنوعی در خدمات درمانی است.

این ابزار هوش مصنوعی دارای یک شبکه عصبی عمیق و شبیه نورون‌های مغزی است و از ترکیب داده‌های رایانه‌ای و دقیق برای شناسایی ناهنجاری‌هایی استفاده می‌کند که نشان‌دهندۀ وجود ویروس هستند.

مویناتو بِل (Muyinatu Bell)، استادیار دانشگاه جان هاپکینز که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت گفت این ابزار برای کمک به بخش‌های شلوغ اورژانس در مراحل اولیه همه‌گیری و دورانی که تشخیص‌های سریع و دقیق حیاتی هستند، پتانسیل بسیار مهمی دارد.

بِل توضیح داد: «این ابزار برای این طراحی شده است تا در شرایط اورژانسی که پزشکان با حجم زیادی از پرونده بیماران سروکار دارند با تشخیص خودکار به آنها کمک کند.»

به گفته یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه علمی، ابزار جدید آنها این پتانسیل را دارد که تا حد ابزار‌های پوشیدنی توسعه یابد و بیماری‌هایی مانند نارسایی احتقانی قلب را ردیابی کند. این بیماری می‌تواند منجر به انباشت حجم مایع در ریه‌های بیماران شود.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • ناامیدی هلند از استرداد پرومس توسط امارات
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • تلاش نصیبوف، نِمس، آکبوداک و سیمینوف برای کسب سهمیه در باکو
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • اعتراض شدید پیشکسوت استقلال به واگذاری آبی ها؛ لعنت بر دشمنان!
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • برگزاری راهپیمایی ضد ناتو در بلگراد
  • راهپیمایی ضد ناتو در بلگراد