Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران جلسه‌ای با مراکز فناوری‌ ریاست جمهوری داشته است، گفت: در این جلسه به موضوع آلودگی‌های صوتی و آلایندگی‌های زیست محیطی پرداختیم و آن‌ها هم راه حل‌هایی برای حل این مسائل ارائه دادند تا ما بتوانیم برای مشاغلی که آلودگی صوتی دارند، به جای برخورد‌های قهری از روش‌های دیگر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح کرد: روش‌های جدیدی ابداع شده که صدا‌های محیط را در یک نقطه متمرکز می‌کنند تا این صدا‌ها به بیرون منتقل نشوند، همانند لیزر که نور را متمرکز و از انتشار آن جلوگیری می‌کند، در این روش صدا‌های محیط در یک نقطه جمع آوری می‌شوند و به بیرون کارگاه راه نمی‌یابند.

مفاخریان گفت: با به کارگیری این روش مشاغل پر سر و صدا مانند صافکاری و آهنگری دیگر مجبور به خروج از مناطق مسکونی نیستند و می‌توانند در داخل شهر بدون انتشار صدا به بیرون محل کار فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید

اجرایی شدن طرح ساماندهی دستفروشان در بازار بزرگ احسانی تمام کارگاه های ساختمانی آلودگی صوتی تولید نمی کنند آلودگی صوتی یکی از معضلات منطقه ۱۹ است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر آلودگی صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۱۰ و شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۳۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۶۷، امام خمینی با شاخص ۵۳، باغستان شهریار با شاخص ۸۳، پارک رازی با شاخص ۷۱، پاسداران با شاخص ۸۷، پاکدشت با شاخص ۸۸، پردیس با شاخص ۶۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۶، پیشوا با شاخص ۸۳، چشمه با شاخص ۷۸، دانشگاه تهران با شاخص ۷۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۷، دماوند با شاخص ۵۴، رباط‌کریم با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۶۷، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۹۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۵، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۹، شهریار با شاخص ۵۶، علم و صنعت با شاخص ۶۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۳، ملارد با شاخص ۷۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۷، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۸، ورامین با شاخص ۹۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۹۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۰، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۹، پونک با شاخص ۳۵، سرخه حصار با شاخص ۴۴ و قدس با شاخص ۵۰، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 746801

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی صوتی؛ بلای جان شهرها
  • راهکارهای مبارزه با آلودگی صوتی در شهرها
  • توقیف ۶ دستگاه موتورسیکلت مزاحم در شیروان