Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@19:57:31 GMT

کنکور سال ۹۹ در زمان مقرر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۶۲۶۸

کنکور سال ۹۹ در زمان مقرر برگزار می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که در جلسه امروز با وزیر بهداشت مقرر شد آزمون‌های سراسری سال ۹۹ در زمان مقرر برگزار شود.

به گزراش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری شامگاه شنبه به جلسه عصر امروز مقامات وزارت علوم با وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی درباره تعیین تکلیف زمان برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۹۹ اشاره و اظهار کرد: به علت مشغله کاری و حضور در جلسه دیگری، امکان حضور در این نشست مشترک را نداشتم که به همین دلیل علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری در این نشست شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تصمیمات و نتایج حاصله در این نشست، آزمون‌های سراسری سال ۹۹ شامل آزمون دکتری،کارشناسی ارشد و سراسری کارشناسی در زمان مقرر برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم که اتفاق ناخوشایندی در جریان برگزاری این آزمون‌ها روی ندهد.

وی گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده، کنکورها در زمان مقرر و مشخص شده برگزار خواهد شد تا داوطلبان نیز با کسب موفقیت،‌ نتیجه تلاش‌ها و زحمات خود را ببینند.

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری اظهار کرد: رئیس جمهوری در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ تصمیم گیری در خصوص برخی موضوعات مربوطه را برعهده وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گذاشتند.

غلامی تأکید کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد که ضمن برگزاری آزمون‌ها،‌ بهداشت و سلامت داوطلبان نیز به‌خوبی تأمین شود و بر همین اساس تدابیر لازم برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در چیدمان صندلی‌ها برای برگزاری آزمون و حضور داوطلبان به شیوه کاملاً استاندارد و بهداشتی پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

وی گفت: وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی، فاصله صندلی‌ها در چیدمان سالن‌های برگزاری آزمون‌ها را ۱۲۰ سانتیمتر پیشنهاد کرده که ما این فاصله را برای احتیاط و رفع نگرانی‌ها به ۱۶۰ سانتیمتر افزایش می‌دهیم.

به گفته وزیر علوم، هر داوطلب نیز نهایت ۲ تا ۳ ساعت در جلسه آزمون حضور دارد که در این زمینه سیستم تهویه مناسب و همچنین فاصله اجتماعی استاندارد در سالن‌ها و اماکن برگزاری آزمون‌ها در نظر گرفته شده است.

غلامی تأکید کرد: بر همین اساس هیچ نگرانی در خصوص فضای حوزه‌های امتحانی برای برگزاری آزمون‌ها با برنامه ریزی انجام شده وجود ندارد.

بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده،‌ کنکور دکتری سال ۹۹ روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر، کارشناسی ارشد دوم و سوم مرداد و آزمون سراسری کارشناسی نیز روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: کنکور وزیر علوم منصور غلامی زمان برگزاری کنکور 99 برگزاری آزمون ها تحقیقات و فناوری زمان مقرر وزیر علوم سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس درباره برگزاری آزمون سراسری در برخی نقاط کشور که دچار حادثه سیل شده اند، گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و استانداران و بویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای برگزاری آزمون انجام شده است و از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری استفاده خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آنها انجام می شود.

وی افزود: بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آنها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

پورعباس در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند و آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشورضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان به این عزیزان توصیه کرد ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه‌های صادر شده، با توجه به وضعیت هوای کشور پیش بینی های لازم را به منظور حضور به موقع در جلسه آزمون به عمل آورند.

کد خبر 6086598

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری منتشر شد
  • کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ منتشر شد
  • برگزاری کنکور سراسری ۷ و ۸ اردیبهشت ماه
  • زمان دریافت کارت کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام زمان توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور
  • زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ + زمان دریافت، محل برگزاری sanjesh.org