Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار، عصر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی اصلی پرورش نیروی انسانی است، اظهار داشت: تضمین سلامت جامعه در گرو عملکرد آموزش و پرورش است و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با انتقاد از اینکه طرح تحول بنیادین از ابتدا با برخورد خوبی روبرو نشد و فهم مشترک نسبت به آن در هیچ سطحی از بدنه آموزش و پرورش و مسئولان ایجاد نشد، عنوان کرد: هنوز هم با وجود سال‌هایی که از تدوین و تصویب این سند گذشته، نتوانستیم به صورت کامل آن را اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل و مصیبت این است که هنوز افرادی با این طرح مخالفت می‌کنند، افزود: این طرح زمانی به ثمر می‌نشیند که همه بدنه آموزش و پرورش به ویژه معلمان با آن همراهی کنند.

جوکار بیان کرد: معلم باید اعتقاد، باور و رضایتمندی لازم را داشته باشد و حداقل نیازهای او تأمین شود نه اینکه معلمان و مدیران مدارس ناراضی باشند آنگاه از آنها بخواهیم سندی به این مهمی را اجرایی کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: متأسفانه نارضایتی در بین معلمان و مدیران مدارس موج می‌زند اما باید این شرایط اصلاح و ساز و کار اجرای این سند برای آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: در بحث‌های مختلف از ضرورت وجود نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی صحبت به میان می‌آید ولی اکنون خروجی آموزش و پرورش آن چیزی نیست که در اهداف سند توسعه دیده شده و نمونه آن بیکاران فارغ‌التحصیل در جامعه است.

کد خبر 4971533

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام ستاد مقابله با کرونا شهرکرد بیرجند استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان حجاب و عفاف آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع دانش‌آموزان پایگاه مطالعاتی نوروزی آیت‌الله ادیب ناحیه ۴ شهر اصفهان گفت: نتایج کنکور، نشان می‌دهد تغییرات انجام‌شده آن را به عدالت آموزشی نزدیک‌تر کرده است، چرا که دانش‌آموزان‌مان در مناطق کمتربرخودار به رتبه‌های خوبی رسیدند و موفقیت‌های چشمگیری داشتند؛ برای مثال در استان‌های محروم رتبه‌های زیر ۱۰۰ بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کاظمی توجه به دانش در کنار دیگر شایستگی‌ها را مسئولیت امروز دانش‌آموزان دانست و افزود: تلاش می‌شود فرصت مطلوب آموزشی و زمینۀ عدالت آموزشی فراهم شود که تغییر سبک پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجۀ کنکور در همین راستا انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش گفت: در پویش جهاد علمی زمینۀ آموزش برخط بهترین دبیران تهران را که در دبیرستان ماندگار البرز مشغول تدریس هستند، فراهم شد؛ این طرح در سال گذشته منحصر به دانش‌آموزان پایه‌های دوازدهم و یادزهم مدارس شبانه‌روزی بود، اما امسال امکان دسترسی به این محتوا‌ها برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان