Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی شامگاه شنبه (۲۱ تیرماه) در برنامه نگاه یک با اشاره به موضوع توافق ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: روابط ایران و چین می‌تواند نظمی که آمریکایی‌ها دنبالش هستند را تغییر دهد و همین آنها را نگران کرده است. از کی تا به حال آن‌ها ناراحت این هستند که ایران توافق بدی نبندد؟

وی افزود: این سند که هنوز محتوای کامل آن منتشر نشده است را در خارج از کشور به سرعت زیر سوال برده‌اند و درباره آن به طرح موارد نادرست می‌پردازند و همین نشان می‌دهد که آنان از این توافقنامه نگرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی تاکید کرد: اگر این سند مانند خیلی از سندهایی که ما با کشورهای دیگر امضا می‌کنیم و ما در آن تعهداتی به طرف و طرف تعهداتی به ما داشته باشد باید حتما به مجلس برود اما اگر تعهدی نباشد این سند در هیئت دولت مطرح می‌شود و بعد برای تطابق با قانون اساسی به مجلس می‌رود.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: اگر بین دو کشور قراردادی نباشد که محرمانگی داشته باشد که منظور ما نه مجلس و شورای نگهبان که برای خارجیان است، پس به طور کامل مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: باید صبر کنیم و ببینیم رفت و آمد این سند بین ما و چین به کجا می‌رسد و چه چیزی در نهایت طراحی می‌شود و آن وقت اگر حتی یک بند تعهد در آن باشد حتماً به مجلس می‌رود.

واعظی یادآور شد: اگر هرچقدر روابط ما با چین و روسیه و سایر همسایگان قوی‌تر باشد برای ما هم بهتر است و هیچکس که زیر چیزی را که برایش منفعتی نداشته باشد، امضاء نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمود واعظی توافق ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نانسی پلوسی، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه RTE در جریان سفر به ایرلند بیان کرد: ما حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسیم. ما سیاست و روش نتانیاهو را نمی‌پذیریم. چه چیزی بدتر از آنچه وی در پاسخ انجام داد، می‌توانست اتفاق بیافتد؟

درحالیکه شمار منتقدان سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در میان مقام‌های آمریکایی به مرور افزایش پیدا می‌کند، پلوسی تاکید کرد: وی باید استعفا کند. وی در نهایت مسئول است.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود که نتانیاهو برای سال‌ها یک مانع برای صلح در منطقه خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است