Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر سیاسی یمن نوشت: مزدوران سعودی بارها تلاش کردند بر موفقیت‌های ارتش و کمیته‌های مردمی سرپوش بگذارند، ولی در همه آن‌ها ناکام مانده‌اند و مأرب نیز با این شرایط در آستانه آزادی کامل قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عبدالجبار الغراب» در گزارشی به موضوع پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات آزادسازی استان «مأرب» پرداخت و نوشت: عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدف آزادسازی استان «مأرب» و بازپس‌گیری کنترل آن از دست مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی پیشرفت سریع و حیرت‌انگیزی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات به گونه‌ای انجام شد که پس از گذشت تنها 24 ساعت، نیروهای یمنی خود را به دروازه‌های شهر رساندند و بر ورودی‌های مأرب مسلط شدند.

بیشتر بخوانید:

پیشروی‌های انصارالله یمن در غرب استان مأرب

در این گزارش آمده است: عملیات آزادسازی مأرب باعث وحشت نیروهای ائتلاف متجاوز شده است، زیرا با آزادی این شهر اهداف نیروهای یمنی در کنترل میدان محقق می‌شود و در ادامه هر آنچه را برای کنترل انقلابیون و اوضاع سیاسی منطقه لازم داشته باشند، محقق خواهد شد. مردم خواستار در اختیار گرفتن کنترل شهر و بازپس‌گیری کنترل سیاسی از جریان اخوانی «الاصلاح» هستند.

مأرب یمن

الغراب می‌افزاید: حزب «الاصلاح» مهم‌ترین بخش عناصر وابسته به دولت مستعفی را تشکیل می‌دهند، مرتکب جنایت‌های فجیعی علیه مردم یمن شده‌اند و مرکز این حزب نیز شهر «مأرب» به شمار می‌رود؛ بنابراین با آزادسازی این شهر یکی از مهلک‌ترین ضربات به ائتلاف سعودی در سال‌های اخیر در بخش میدانی وارد خواهد آمد. قبایل استان مأرب به‌شدت از جنایت عناصر وابسته به حزب «الاصلاح» در قتل فجیع «محسن سبیعیان» و هفت نفر از اعضای خانواده‌اش خشمگین هستند. شیخ سبیعیان از بزرگان استان مأرب به شمار می‌رود که چندی پیش به‌طرز فجیعی کشته شد.

این تحلیلگر سیاسی یمن نوشت: استان مأرب با وجود نفوذی‌ها و مزدوران سعودی که در شهر رخنه کرده‌اند، به عامل اصلی جاه‌طلبی‌های ائتلاف متجاوز سعودی تبدیل شده است، نفوذی‌هایی که تعدادشان گاه از تعداد ساکنان اصلی شهر بیشتر می‌شود. آن‌ها کل ثروت استانِ غنی از مشتقات نفتی را در میان خودشان تقسیم کردند، از این رو ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موفقیت خودشان درواقع شهر را از لوث وجود مزدوران پاک می‌کنند و ثروت یمنی‌ها را که در مدت تجاوز و تعدی سعودی‌ها غارت شده است، به خودشان بازمی‌گردانند.

ثروت‌های نفتی یمنی‌ها می‌تواند خرج امور شهری و پرداخت حقوق کارمندانی شود که در پنج سال جنگ یمن سختی‌های زیادی متحمل شده‌اند.

وی می‌نویسد: ائتلاف سعودی در حال خارج کردن سلاح‌های سنگین خود از مأرب به سمت منطقه «الودیعه» است و صرفاً حضور نمادین در شهر دارد. مأرب دیگر برای نیروهای سعودی جای امنی نیست؛ چه اینکه آن‌ها «عبدالحمید المزینی»، فرمانده نیروهای خود را در شهر مأرب برکنار کردند و هم‌زمان در حال رایزنی فشرده با قبایل منطقه برای جلب حمایت آن‌ها هستند؛ اما قتل فجیع «آل سبیعیان» قبایل را نیز در موضع ضدیت با ائتلاف سعودی قرار داده است.

الغراب نوشت: اصرار ائتلاف متجاوز به انجام حملات گسترده به همه استان‌های یمن صرفاً نشانه استیصال و شکست‌های پی در پی آن‌ها در تحقق اهدافشان از حمله به این کشور است. آن‌ها بارها تلاش کردند بر موفقیت‌های ارتش و کمیته‌های مردمی سرپوش بگذارند، ولی در همه آن‌ها ناکام مانده‌اند و در جبهه‌های مختلف طعم شکست را چشیده‌اند. مأرب نیز با این شرایط در آستانه آزادی کامل قرار گرفته است و یمن نیز دیگر جولان‌گاه مزدوران سعودی نخواهد بود.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: انصارالله ائتلاف سعودی ارتش و کمیته های مردمی یمن مأرب ارتش و کمیته های مردمی ائتلاف متجاوز مزدوران سعودی استان مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس