Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان پیشین کاراته کشورمان گفت: در کاراته ایران با بی‌توجی به تیم‌های پایه انگیزه کشی صورت گرفته و این موضوع آینده این رشته را تهدید می‌کند.

مهران بهنام‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، عنوان کرد: متاسفانه فدراسیونی داریم که کوچکترین توجه‌ای به رده‌های سنی پایه ندارد و واقع موضوع این است که تیم‌های پایه به کلی رها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگیزه کشی  که امروز شاهد آن هستیم قطعا در آینده به کاراته کشورمان ضربه می‌زند و نفرات جایگزین مناسبی برای ملی‌پوشان تیم بزرگسالان نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: قابل درک است که در شرایطی که کاراته قرار است اولین و آخرین حضورش را در المپیک تجربه کند حمایت بیشتری از تیم بزرگسالان شود اما در همین شرایط است که هنر رئیس فدراسیون مشخص می‌شود. متاسفانه در این مورد کارنامه بسیار بسیار بدی داریم. در زمانی که سکان هدایت تیم در اختیار من بود طباطبایی اطمینان داد که تیم مسابقات جهانی اعزام می‌شود و بر همین اساس من هم به بچه‌ها قول دادم اما در نهایت دیدم که این اتفاق رخ نداد و همین موضوع باعث دلسردی نفراتی شد که قطعا می‌توانستند در آن میدان افتخار آفرینی کنند.

قهرمان پیشین کاراته ایران و جهان در مورد حضورش به عنوان مربی در کنار تیم ملی کاراته کانادا نیز اظهار داشت: به دلیل ادامه تحصیل پسرم با توجه به اقامتی که از این کشور داشتم تصمیم به مهاجرت گرفتم. به واسطه دوستی قدیمی  که با سرمربی تیم کانادا داشتم دعوت به همکاری شدم و در حال حاضر نیز با ملی‌پوشان این کشور کار می‌کنم. در این کشور نفرات با خرج خودشان به رقابت‌های قاره‌ای و جهانی اعزامی می‌شوند و در صورت مدال آوری تحت حمایت دولت در می‌آیند. البته خوشبختانه پتاسنیل مدال‌آوری وجود دارد و امیدوارم بتوانم به ملی‌پوشان این کشور کمک کنم تا به مدال برسند. در کانادا بیشتر از رشته‌های توپی و البته هاکی روی یخ حمایت می‌شود که به نوعی در آنها دارای مدال هستند.

بهنام‌فر در ادامه به موضوع مشخص شدن تیم‌های برتر لیگ‌های کاراته اشاره کرد و گفت: به هر صورت شیوع کرونا غیر قابل پیش بینی بود و این موضوع نه تنها برای کاراته بلکه برای تمام رشته‌ها و تمام کشورهای جهان پیش آمده است. قطعا وقتی تصمیمات اینچنینی برای معرفی تیم قهرمان اتخاذ می‌شود اعتراضاتی را به همراه خواهد داشت و تمام افرادی که در راس تیم ها قرار دارند تلاش می‌کنند از تیم‌شان دفاع کنند. فکر می‌کنم تصمیم اتخاذ شده در این مورد تصمیم غلطی نیست. هر چند در رویارویی تیم‌ها به هیچ وجه نمی‌شود از پیش برنده را پیش بینی کرد و به طور مثال؛ من با یک تیمی که فاقد ملی پوش بود توانستم دانشگاه آزاد و مقاومت را  که ترکیب تیم ملی بودند را ببرم ولی با این حال اعتقاد من این است که لااقل در مورد رده بزرگسالان تصمیم گرفته شده، اشتباه نبود.

مربی تیم کاراته کانادا گفت: البته باید یک خبر خوش هم در مورد رقابت‌های سال آینده بدهم و آن این است که صحبت‌های اولیه با مدیرعاملی شرکت وزین پرشیا برای اضافه شدن یک تیم به لیگ انجام شده است. این شرکت در رقابت‌های آسیایی قزاقستان، جهانی اسپانیا و آسیایی ژاپن برای ملی پوشان جوایز خوبی در نظر گرفته بود و به نوعی به عنوان اسپانسر در کنار کاراته ایران بوده است. به هر صورت امیدوارم این امکان به وجود بیاید که  سال این با کمک این شرکت  یک تیم را به مسابقات اضافه کنیم.

بهنام‌فر در ادامه در مورد حضور مجدد ناظریان به عنوان رئیس هیئت اصفهان در کاراته تاکید کرد: درست است که که این جایگاه برای ناظریان کوچک است اما او نشان داده در هر سمتی بوده منشا خیر و برکت برای کاراته ایران بوده است. ناظریان بیش از 10 سال ریاست فدراسیون را بر عهده داشت و در ابتدا در شرایطی رئیس این رشته شد که کل فدراسیون یک اتاق بود در مجموعه کبکانیان. او با دست خالی این مجموعه را مدیریت کرد و شرایط را برای پیشرفت و توسعه آن فراهم کرد. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که خوابگاه تیم در محله‌های پایین شهر بود و با هزار مشکل تیم را حمایت کرد تا ما اولین مدال آوران کاراته باشیم. بدون هیچ مسابقه تدارکاتی و با هزاران مشکل با مدیریتی که او داشت موفق شدیم به نسلی طلایی برای کاراته ایران مبدل شویم. من برای او از صمیم قلب آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنم.

وی در خاتمه یادآور شد: دغدغه دیگر این روزهای من این است که متاسفانه هیچ کدام از قهرمان سطح جهانی کاراته در کادر فنی تیم ملی حضور ندارند. تیمی که امروز داریم تیمی قوی است و همه ملی‌پوشان آن نیز آنقدر حرفه ای هستن که حتی در دیگر کشورها سمینار آموزشی می‌گذارند. در واقع این نفرات دیگر نیاز به آموزش ندارند و صرفا به هماهنگی لازم است. در این میان حتی نقش مربی زیاد پررنگ نیست و بیشتر به هماهنگ کننده نیاز داریم. در چنینی شرایطی چرا نباید از نفرات مدال آور دیروز کاراته در ترکیب کادر فنی استفاده شود؟! به هر حال امیدوارم المپیک برگزار شود تا کاراته اولین و آخرین حضورش را در این مدعیان بزرگ تجربه کند. هر چند با توجه به صحبت‌های نخست وزیر ژاپن و شواهد دیگر باید برای مشخص شدن زمان برگزاری صبر کنیم. در المپیک جوانان مدال آوری توسط مرحوم نوید محمدی تجربه کردیم و امیدوارم روز مدال آوری را در تیم بزرگسالان نیز در این رویداد مهم تجربه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: کاراته طباطبایی بهنام فر کاراته ایران ملی پوشان مدال آوری تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در وزن منهای ۵۹- کیلوگرم رده سنی جوانان سارینا نوری از استان سیستان و بلوچستان و فرناز عادلی دهنوی از استان اصفهان قهرمان و نایب قهرمان شدند و محیا نادری از استان همدان و هلیا کماسی از استان تهران مشترک به مقام سوم رسیدند.

همچنین در وزن منهای ۴۸- کیلوگرم غزل فتحی چشمه از استان لرستان و فاطمه جعفرنژاد از استان تهران در رده‌های نخست و دوم ایستادند و یسنا زرین از استان آذربایجان غربی و دنیا نوروزی عین القاضی از استان همدان مشترک مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان در رده‌های سنی مختلف دختران و پسران تا ۶ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • ۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • جشن قهرمانی کاراته همدان در مسابقات قهرمانی کشور
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • نشان طلای پیکار‌های انتخابی تیم ملی، برای کاراته کای استان همدان