Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس تصمیم جدید دونالد ترامپ، آن دسته از دانشجویان خارجی که‌ ترم پیش‌رو را به صورت آنلاین می‌گذارنند، باید از آمریکا بروند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیاست‌های نژادپرستانه آمریکا تمامی ندارد و اين‌بار شامل حال دانشجویان مهاجر شده است.

براساس تصمیم جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، آن دسته از دانشجویان خارجی که‌ترم پیش‌رو را به صورت آنلاین می‌گذارنند، باید از آمریکا بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده در تشریح این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد است که دانشجویان خارجی که کلاس‌هایشان در پاییز به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، اجازه ماندن در آمریکا را از دست می‌دهند مگر اینکه کلاس‌هایشان به صورت حضوری تغییر پیدا کند. دانشجویانی که قوانین را رعایت نکنند با احتمال اخراج روبرو خواهند شد.

بسیاری از دانشجویان خارجی که در آمریکا مشغول به تحصیل هستند به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش‌های مجازی از این کشور خارج شده‌اند و به کشورهای خود بازگشته‌اند اکنون این دانشجویان برای بازگشت به آمریکا نگرانند.

یک دانشجوی هندی که در دانشگاه میشیگان آمریکا مشغول به تحصیل است، می‌گوید تصمیم داشتم که هفته آینده به آمریکا برگردم، اکنون با این تصمیم برای بازگشت بسیار نگرانم.

دانشجوی دیگری که امکان پذیرش از کشورهای دیگر هم داشت، می‌گوید شوکه و ناامید شدم. یا دانشجوی دیگری که از کشور چین است، ابراز وحشت و اضطراب کرده است.

در این میان دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه هاروارد اعلام کرده که آموزش‌های ترم آینده به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ در واکنش به این تصمیم دانشگاه هاروارد می‌گویند «من فکر می‌کنم، این تصمیم کار را برایشان ساده می‌کند و آن‌ها باید از خود خجالت بکشند.» برخی از کارشناسان معتقدند که هدف از این تصمیم ترامپ وادار کردن دانشجویان برای خروج از آمریکا یا اجباری کردن کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌هاست.

البته برخی از دانشگاه‌ها هم در این زمینه تصمیم نگرفته‌اند و بسیاری از دانشجویان گفته‌اند که اگر کلاس‌ها حضوری باشد ولی بعداً به دلیل شرایط کلاس‌ها غیرحضوری شود، باید چه کنند؟

براساس اعلام اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده این قوانین برای دانشجویانی است که ویزای نوع «اف – 1» و «ام – 1» دارند. طبق آمار وزارت خارجه آمریکا در سال 2019 تعداد 388 هزار و 839 دانشجو ویزای «اف – 1» و 9 هزار و 518 نفر دانشجو ویزای «ام – 1» دارند.

البته در این میان دو دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی اعلام کرده‌اند که شکایتی را علیه دستور ترامپ در دادگاه بوستون مطرح خواهند کرد.

به گفته شبکه سی‌ان‌ان، این مقررات می‌تواند شامل حال هزاران دانشجو و همچنین شرکت‌کنندگان در برنامه‌های آموزش حرفه‌ای شود.

این در حالی است که آمریکا در سال 2018 توانسته 45 میلیارد دلار از طریق دانشجویان خارجی درآمد کسب کند. حال باید منتظر بود که دانشگاه‌ها در مواجهه با این تصمیم ترامپ چه سیاست یا راهکاری را در پیش خواهند گرفت.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا دانشگاه هاروارد دانشجویان خارجی ترامپ دانشگاه ام آی تی دانشجویان خارجی دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

پری سیما علیزاده موفق به کسب مدال طلا در سومین دوره مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری سوئیس ویژه اعضای فدراسیون با حضور ۸۳۰ مخترع از ۳۶ کشور جهان در آگوست ۲۰۲۳، کسب مدال طلا در چهاردهمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات خاورمیانه در کشور کویت با حضور ۲۰۰ مخترع از ۴۰ کشور جهان در فوریه ۲۰۲۴ و همچنین کسب عنوان INV از فدراسیون بین المللی مخترعین جهان شد.

از دیگر افتخارات دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ثبت اختراع در ایران با عنوان سیستم انتقال نور خورشید با استفاده از فیبر نوری برای یونیت دندانپزشکی جهت استفاده در ترمیم‌های کامپوزیتی و کمک به تشخیص پوسیدگی دندان است.

بیشتر بخوانید

مدال نقره بر گردن کارآموز مکانیک خودرو خراسان جنوبی

پری سیما علیزاده دانشجوی ترم ۶ دندانپزشکی گفت: هم اکنون MVP اختراع اولم را ساخته ام و به دنبال گام‌های بعدی از جمله تجاری سازی این محصول هستم، همچنین یک سری ایده دیگر برای اختراع‌های بعدی دارم که انشاءالله به نتیجه مطلوب برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پلیس آمریکا با ورود به دانشگاه کلمبیا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد + فیلم
  • افزایش همبستگی دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه
  • تحصیل ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • امیرعبداللهیان: قضاوت ما بر مبنای رفتار کاخ سفید است/ ریزپرنده‎‌های اصفهان درحد اسباب‌بازی بودند
  • دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرد: درج برچسب کالری در منوی رستوران‌ها از هزاران مرگ ناشی از سرطان پیشگیری می‌کند
  • درج برچسب کالری در منوی رستوران‌ها از هزاران مرگ ناشی از سرطان جلوگیری می‌کند
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • فوری: زنوزی سرنوشت تراکتور را اعلام کرد!
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پاشازاده: استقلال همین الان هم قهرمان است