Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته کمپانی ساخت بالونهای اینترنتی Loon به عنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه فناوری در کمپانی آلفابت، برای اولین بار ۳۵ بالون اینترنت تجاری برای ارائه اینترنت پرسرعت ۴G را در مناطق مرکزی و غربی کنیا راه اندازی کرد. این بالون ها به گفته مدیر عامل این کمپانی دستکم ۵۵ هزار کیلومتر مربع از مناطق کنیا را پوشش داده و اینترنت پرسرعت را در اختیار مشترکین این کشور آفریقایی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت کنیا امیدوار است با کمک این فناوری پوشش اینترنتی را به مناطق دورافتاده رسانده ودسترسی مشترکین به اینترنت پرسرعت را تسهیل بخشد؛ اما علی رغم سابقه درخشان وموفق شرکت "لون" بسیاری از کارشناسان نسبت به استقرار بالون های اینترنتی بر فراز کنیا با دیده تردید نگریسته و این اقدام را بی ثمر توصیف کردند. آنها اعلام کردند که افتاب سوزان و شرایط جوی بسیار گرم در مناطق مختلف این کشور توان حفظ بالون ها را ندارد؛ چرا که آفتاب سوزان پوشش های نازک پلاستیکی در سطح رویی این بالون های اینترنتی را ذوب کرده و عملا اتصال مشترکین به اینترنت را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند. این در حالی است که تمامی بالونهای اینترنتی این کمپانی انرژی خود را از خورشید تأمین میکنند؛ اما گرمای شدید این کشور افریقایی عملکرد این بالونها را قطعا با چالش مواجه خواهد کرد.

 

راه اندازی رسمی بالونهای اینترنتی "لون" در کنیا در حالی عملی می شود که چندین ماه گذشته این کمپانی سرعت دانلود را به ۱۸.۹ مگابیت بر ثانیه ، سرعت آپلود را به ۴.۷۴ مگابیت بر ثانیه رسانده و اعلام کرد با این بالونها قادر است سرویس اینترنتی ۳۵ هزار مشترک را فعال کند. در همین راستا نیز مشترکین کنیایی از این پس می توانند با بهره گیری از اینترنت پرسرعت به سرویس های مختلفی نظیر تماس های تصویری و اتصال به شبکه های اجتماعی نظیر واتس اپ و اینستاگرام دسترسی پیدا کرده و دنیای خود را به شبکه جهانی پیوند بزنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اینترنت آمریکا اینترنت پرسرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی توسط Bellwether، هوش مصنوعی آلفابت،

ایتنا - گوگل مدتی است که در حال بررسی استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بلایای طبیعی است. مشارکت پروژه بل‌وتر با گارد ملی به خوبی می‌تواند اعتبار مهم این کار را ثابت کند.
جهان به معنای واقعی کلمه در آتش است. پیش‌بینی بلایای طبیعی قبل از اینکه از کنترل خارج شوند یا حتی پیش از وقوع، کلید حفظ کیفیت معقول زندگی در قرن آینده خواهد بود. این امر یک مسئله بزرگ و جهانی است. همچنین یکی از اصول آلفابت است که معتقد است می‌تواند به مقابله با این موضوع کمک کند.

به گزارش ایتنا، کارخانه X متعلق به گوگل، اخیرا رسماً از پروژه  Bellwether، آخرین پیشنهاد خود برای به کارگیری فناوری برای برخی از بزرگترین مشکلات، رونمایی کرد. در این برنامه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی بلایای طبیعی مانند آتش سوزی و سیل در سریع‌ترین زمان ممکن است. Bellwether اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند تغییری بزرگ در مقابله با بلایای طبیعی باشد.

سارا راسل، سرپرست پروژه در یک پست رسانه اجتماعی می‌گوید :« Bellwether  هدف شرکت X برای درک و پیش‌بینی تغییرات در سراسر زمین است، به طوری که هر سازمان، فرد یا کسب‌وکاری می‌تواند سؤالات هوشمندانه‌تر و به موقع‌تری درباره محیط طبیعی و ساخته شده بپرسد. تا به حال، به‌کارگیری هوش مصنوعی در پرسش‌های فضایی زمین بسیار سخت و پرهزینه بوده است، اما تیم ما از برخی از جدیدترین پیشرفت‌ها در یادگیری ماشینی علاوه بر مهندسی مستقیم برای  حل این موضوع استفاده کرده است.»

انتشار پروژه Bellwether با اخباری مبنی بر اینکه واحد نوآوری دفاعی گارد ملی ایالات متحده (DIU) از "موتور پیش‌بینی" این سازمان استفاده خواهد کرد، همزمان است. به گفته تیم‌های تحقیقاتی، فناوری کنونی این پتانسیل را دارد که زمان پاسخ‌دهی را ساعت‌ها یا روزها به تاخیر بیندازد و به جان و دارایی انسان آسیب‌های بی‌شمار وارد کند.

 
برایان مک گری، سرهنگ گارد، خاطرنشان می‌کند: «در حال حاضر، تحلیلگران ما باید زمانی را صرف مرتب سازی داده‌ها کنند تا تصاویری را پیدا کنند که مناطقی را که بیشتر تحت تأثیر بلایای طبیعی قرار دارند، پوشش دهند. سپس آنها باید تصاویر را با زیرساخت‌های اطراف مرتبط کنند، تمام ویژگی‌های مربوطه را برچسب گذاری کرده، و تنها پس از آن می‌توانند آسیب قابل توجه را پیش‌بینی و تحلیل کرده و آن را به تیم‌های پاسخ دهنده ارسال کنند.»

به گزارش ایتنا، تیم Bellwether تاکنون دو ابزار تولید کرده است. اولین مورد برای پیش‌بینی خطر آتش‌سوزی جنگلی تا پنج سال آینده طراحی شده است. دومی یک ابزار پاسخگویی است که به اولین پاسخ‌دهندگان کمک می‌کند تا زیرساخت‌های حیاتی را در پی بلایای طبیعی یا تغییرات شدید آب و هوایی شناسایی کنند.

گوگل مدتی است که در حال بررسی استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بلایای طبیعی است. مشارکت پروژه بل‌وتر با گارد ملی به خوبی می‌تواند اعتبار مهم این کار را ثابت کند.

دیگر خبرها

  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری
  • توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی توسط Bellwether، هوش مصنوعی آلفابت،
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا