Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا کنون ۱۲، ۷۳۸، ۳۳۰ تن مبتلا و ۵۶۵، ۱۷۳ تن بر اثر بیماری کووید ـ. ۱۹ جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می‌کنید، این آمار دقیقه‌ای به روز می‌شود.           ایالات متحده آمریکا روز جمعه ایالات متحده آمریکا یکی از پرابتلاترین روز‌ها را پشت سر گذاشت و رکوردی تازه ثبت کرد که ۷۱، ۷۸۷ مورد ابتلا و ۸۴۹ مورد مرگ نتیجه آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش واشنگتن پست در هفت روز گذشته بیش از ۴۲۰۰ مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کووید ـ. ۱۹ گزارش شده است و متخصصین می‌گویند ممکن است وضعیت از آنچه که هم اکنون شاهدش هستیم بدتر شود. ایالت‌های تگزاس، آریزونا و کارولینای جنوبی طی ۴ هفته گذشته بیش از ۱۰۰% افزایش بر اثر مرگ و میر داشته اند. این در حالی است که در میسیسیپی، تنسی، کالیفرنیا و لوئیزیانا افزایش ۲۰% ثبت شده است. در ایالت تگزاس ۱۰۰۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ـ. ۱۹ بستری شده اند که بیش از ۳۰۰۰ تن از آن‌ها فوت کرده اند. در بخش‌هایی از ایالت آمادگی‌هایی برای موج دیگری از مرگ و میر صورت گرفته و درخواست کامیون‌های یخچالی برای ذخیره اجساد داده شده است تا از قبل انباشته شدن اجساد در سردخانه‌ها از آن استفاده شود.

لازم به ذکر است که ایالت نیویورک دارای بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به شمار می‌رود. تاکنون در این ایالت ۴۲۶۱۶ مورد ابتلا و ۳۲۳۷۵ مورد مرگ ناشی از این ویروس ثبت شده است.

با ثبت ۳۱، ۵۲۶ مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ. ۱۹ شمار کلی مبتلایان به آن به ۳، ۳۲۳، ۳۱۲ تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز ۴۱۸ تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به ۳، ۳۲۳، ۳۱۲ تن می‌رسد.

برزیل
قربانیان ویروس کرونا در برزیل روز جمعه از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت. به نظر نمی‌رسد تغییر در منحنی اپیدمی چندان زود اتفاق بیفتد. این کشور با ۲۱۲ میلیون نفر جمعیت پس از آمریکا بالاترین میزان آلودگی و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را در جهان به خود اختصاص داده است. ایالت سائوپائولو در جنوب شرقی برزیل و ایالت ریو دوژانیرو بیشترین آسیب و تاثیرپذیری را نسبت به ویروس کرونا داشته اند. اما این شرایط مانع از آن نشده است که این دو ایالت ثروتمند کشور با بازگشایی کافه‌ها و رستوران‌ها و مغازه‌ها به تدریجی روند بازگشت به اوضاع عادی را آغاز کند. حدود چهار ماه پس از نخستین مورد مرگ ناشی از کرونا در برزیل این کشور از یک ماه پیش همچنان آمار روزانه‌ای اعلام می‌کند که میزان مرگ و میر در آن بالای هزار نفر است.

میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در برزیل به ازای هر یک میلیون نفر ۳۳۵ نفر است که از آمار ۴۰۳ نفری و ۶۰۷ نفری اسپانیا پایین‌تر است. ویروس کرونا پس از رسیدن به مرکز این ایالیت‌ها به مناطق کوچک هم رسید که اغلب فاقد تخت‌های مراقبت ویژه و دستگاه‌های تنفس مصنوعی هستند. ژائیر بولسونارو رئیس جمهور ۶۵ ساله برزیل که اغلب کرونا را یک آنفلوانزای کوچک می‌نامید حالا خود به این ویروس آلوده شده است. از زمان اعلام آلوده شدن به ویروس کرونا وی می‌گوید به لطف مصرف هیدروکسی کلروکین بسیار خوب است. بولسونارو از همان ابتدا بحران را ناچیز می‌شمار و به نام نجات نخستین اقتصادی آمریکای لاتین به شدت با قرنطینه مخالف بود. هیچ سیاست ملی در برزیل علیه همه گیری اتخاذ نشده است. فرمانداران ایالت‌های گوناگون به صورت متفاوت در این زمینه عمل کرده اند.

با ثبت ۶، ۳۵۳ مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ. ۱۹ شمار کلی مبتلایان به آن به ۱، ۸۱۰، ۶۹۱ تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز ۹۹ تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به ۷۰، ۶۲۳ تن می‌رسد.

روسیه
به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۶، ۶۱۱ تن دیگر به به ویروس کرونا مبتلا شدند که با این حساب شمار کلی مبتلایان از زمان آغاز بحران به ۷۲۰، ۵۴۷ تن می‌رسد. بر اساس آمار‌ها میزان رشد ابتلا در پنج روز اخیر از ۹% عبور نکرده است.

بر اساس این آمار هم اکنون ۲۱۱، ۸۹۶ مورد بیمار در حال درمان هستند. شمار بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ طی یک روز به ۸، ۳۷۸ تن رسیده است که در کل این رقم به ۴۹۷، ۴۴۶ تن رسیده است. بر اساس این گزارش تعداد کل بیماران بهبود یافته از ۶۹ ٪ از کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه فراتر رفته است

در خبری دیگر وزارت بهداشت روسیه سومین دارو برای مداوای افراد مبتلا به بیماری همه گیر کرونا را ثبت کرد. به گزارش فارماسوتیکال تکنولوژی این دارو نیز مانند دو داروی دیگر تایید شده از سوی وزارت بهداشت روسیه برای مداوای کرونا دارای ماده موثری به نام «فاوی پیراویر» است. شرکت روسی «ار-فارم» تولید کننده داروی کروناویر اعلام کرده است که کار ثبت این دارو در وزارت بهداشت روسیه را به پایان رسانده است.

هند
این کشور که اخیرا به رتبه سوم دنیا رسیده است شرایط بدی را سپری می‌کند. ایالت مهاراشترا در غرب هند آلوده‌ترین ایالت این کشور به حساب می‌آید که وضعیت بسیار خطرناک دارد، ولی زنگ هشدار در دیگر مناطق هند نیز به صدا در آمده است. مقامات هندی ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور اعلام کردند بعید به نظر می‌رسد پیش از سال ۲۰۲۱ واکسن یا درمانی برای کرونا کشف شود.

دولت دهلی نو به افزایش تعداد بهبودیافتگان کرونا نیز امیدوار است و از مردم می‌خواهد با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی مانع گسترش بیماری شوند. این در حالی است که احزاب اپوزیسیون از جمله حزب کنگره به بالا بودن نرخ بیماران کرونایی اعتراض دارند و آن را نتیجه اهمال و سهل انگاری دولت دهلی نو می‌دانند. هند ابتدا تلاش داشت با قرنطینه مانع گسترش کرونا شود، ولی مشکلات اقتصادی باعث لغو قرنطینه شد و پس از آن تعداد بیماران در هند به شکلی تصاعدی افزایش یافتند.

با ثبت ۲۷، ۲۲۰ مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ. ۱۹ شمار کلی مبتلایان به آن به ۸۴۹، ۸۲۳ تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز ۵۴۳ تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به ۲۲، ۶۸۷ تن می‌رسد.

مکزیک
طی یک روز گذشته ۶۶۵ مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در مکزیک به ثبت رسیده که با این حساب مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به ۳۴، ۱۹۱ نفر می‌رسد.
همچنین با ابتلای ۶، ۸۹۱ تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به ۲۸۹، ۱۷۴ نفر افزایش یافته است. تاکنون ۱۷۷، ۰۹۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته‌اند. اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز ۲۸ فوریه و اولین مورد فوتی نیز ۱۹ مارس به ثبت رسید

عربستان سعودی
به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر این اساس ۲ هزار و ۹۹۴ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا به ۲۲۹ هزار و ۴۸۰ نفر رسیده است. همچنین وزارت بهداشت عربستان از وخامت حال ۲ هزار و ۲۳۰ کرونایی در این کشور هم خبر داد.

وزارت بهداشت عربستان به مرگ ۳۰ نفر دیگر در این کشور بر اثر کرونا طی ساعات گذشته هم اشاره کرد و شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس قاتل در عربستان را ۲ هزار و ۱۸۱ نفر اعلام کرد. همچنین وزارت بهداشت سعودی از بهبودی ۲ هزار و ۳۷۰ نفر دیگر از چنگال کرونا هم خبر داد.

عراق
به گزارش پایگاه خبری «موازین نیوز»، اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت و محیط زیست عراق عصر امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با انجام ۱۰ هزار و ۳۷۷ آزمایش دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع نمونه‌های آزمایش شده در سراسر این کشور از آغاز شیوع ویروس تاکنون به ۶۷۱ هزار و ۴۷۸ مورد افزایش یافته است.

بنا بر آن چه در بیانیه اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق آمده، نتایج آزمایش‌های انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته نشان دهنده ابتلای دو هزار و ۷۳۴ نفر دیگر به ویروس کرونا است تا شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز ۷۵ هزار بگذرد و به ۷۵ هزار و ۱۹۴ تن افزایش یابد.

اداره مذکور در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ تن دیگر از مبتلایان به نسل جدید ویروس کرونا در عراق جان خود را از دست دادند تا آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس در این کشور نیز از مرز سه هزار عبور کند و به سه هزار و ۵۵ نفر برسد.

بر اساس آمار اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق، در ۲۴ ساعت گذشته همچنین هزار و ۶۹۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کردند تا مجموع افراد بهبودیافته در این کشور به ۴۳ هزار و ۷۹ نفر افزایش یابد در حالی که هم اکنون ۲۹ هزار و ۶۰ مبتلای دیگر بستری هستند و از میان آن‌ها نیز ۴۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

این در حالی است که بر اساس آخرین داده‌های وبسایت مرجع «ورلد او متر»، عراق از نظر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در رتبه بیست و پنجم جهان و چهارم جهان عرب و در آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن نیز به ترتیب در رتبه‌های بیست و ششم و دوم قرار دارد.

ایران
اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۳۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر رسیده است و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۲۱۷ هزار و ۶۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳۳۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان شمالی در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا مبتلایان به ویروس کرونا آمار جهانی پارسی خبر جان خود را از دست دادند شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان مبتلایان به کرونا بیماری کووید ـ مرگ و میر ناشی ویروس کرونا ویروس کرونا ۲۴ ساعت گذشته وزارت بهداشت تن رسیده مورد ابتلا تن می رسد تعداد کل کووید ۱۹ مورد مرگ ۲ هزار بر اساس بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامگاه حافظ، در صدر بازدید مسافران نوروزی استان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آرامگاه حافظ با ۳۴۷ هزار و ۲۸۰ بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی امروز _ جمعه دهم فروردین_ اظهار کرد: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۸۲ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشتند.

وی افزود: آمارهای ارائه‌شده بازدیدها از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا روز نهم فروردین از تمام اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۴۷ هزار و ۲۸۰ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۵۵ هزار و ۶۵۶ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۸۹ هزار و ۷۲ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت‌اقلیدی ادامه داد: در روز گذشته نیز بیش از ۲۸ هزار و ۷۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۲۸ هزار و ۱۴۶ نفر از مجموعه جهانی تخت‌جمشید و ۱۸ هزار و ۴۹۶ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

وی تأکید کرد: آمار ارائه شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت‌جمشید و موزه تخت‌جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بی شاپور، موزه ساسانی بی شاپور و تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

کد خبر 740176

دیگر خبرها

  • آرامگاه حافظ بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی را به خود اختصاص داد
  • آرامگاه حافظ، در صدر بازدید مسافران نوروزی استان فارس
  • بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آمار فوق‌العاده ستاره پرسپولیس در انتخابی جام جهانی!