Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دو متهم با رأی جایگزین قاضی شعبه ۱۴۶ دادگاه کیفری دو مجتمع امام خمینی(ره) مشهد و با نگاه تغییر رفتار  مرتکبان، هر  کدام به ۶۰۰ ساعت اصلاح سر بیماران مراکز درمانی محکوم شدند.


 

عقیل رحمانی/

 دو متهم با رأی جایگزین قاضی شعبه ۱۴۶ دادگاه کیفری دو مجتمع امام خمینی(ره) مشهد و با نگاه تغییر رفتار  مرتکبان، هر  کدام به ۶۰۰ ساعت اصلاح سر بیماران مراکز درمانی محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسب گزارش مرجع‌انتظامی موضوع اتهام متهمان مبنی بر مشارکت در نگهداری دو قبضه سلاح سرد از نوع چاقو به قصد درگیری و مشارکت در نگهداری مشروبات الکلی داخلی (دست‌ساز)، تحت تعقیب قرار گرفته که آن‌ها به دادسرا معرفی و با تحقیقات مقدماتی دادسرا در خصوص مشارکت در نگهداری مشروبات الکلی دست‌ساز منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست گردیده است. همچنین در خصوص نگهداری دو قبضه چاقو، قرار عدم‌صلاحیت به شایستگی دادگاه کیفری ۲ صادر که سپس پرونده این شعبه ارجاع گردیده، از همین رو دادگاه وقت رسیدگی تعیین و پس از اخذ دفاعیات متهمان پرونده و عنایت به اوراق و محتویات پرونده، با اعلام ختم رسیدگی مبادرت به صدور رأی مناسب را می‌نماید.

  برخورد تربیتی عدلیه

قاضی «مجید شرقی‌شهری» رئیس شعبه  ۱۴۶ دادگاه کیفری دو مشهد در متن این رأی اعلام کرد: در خصوص اتهام آقایان ۱- حسین...، ۲۵ ساله، فاقد سابقه مؤثر کیفری، شغل آرایشگر، آزاد با صدور قرار قبولی کفالت ۲- سعید... د. ، ۳۱ ساله، فاقد سابقه مؤثر کیفری، شغل آرایشگر، آزاد با صدور قرار قبولی کفالت، دایر بر مشارکت در نگهداری مشروبات الکلی دست‌ساز و مشارکت در نگهداری دو قبضه سلاح سرد (چاقو) به قصد درگیری، موضوع گزارش مرجع انتظامی، دادگاه در خصوص اتهام متهمان پرونده در رابطه مشارکت در نگهداری مشروبات الکلی دست‌ساز، با توجه به گزارش اولیه مرجع انتظامی، کشف مشروبات الکلی، تحقیقات مقدماتی دادسرا، کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس، اقاریر صریح و مقرون به صحت متهمان پرونده و اظهار ندامت و پشیمانی نامبردگان در جلسه دادرسی و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده بزه انتسابی به متهمان پرونده را محرز و مسلم اعلام می‌کند. همچنین مستنداً به ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی باب تعزیرات اصلاحی سال ۸۷، قانون مجازات اسلامی باب مقررات عمومی مصوب سال ۹۲، متهمان پرونده را با توجه به اعلام رضایت نامبردگان در خصوص استفاده از مجازات جایگزین حبس، مشارالیها را به انجام خدمات عمومی (با توجه به تخصص نامبردگان) متهم ردیف اول حسین... را به مدت ۶۰۰ ساعت کار نظافتی در بیمارستان امام‌رضا(ع) (اصلاح موی سر بیماران بستری شده) و متهم ردیف دوم را هم به میزان ۶۰۰ ساعت کار نظافتی (اصلاح موی سر بیماران بستری شده) در بیمارستان حضرت قائم(عج) به عنوان جایگزین تحمل هفت ماه حبس تعزیری با هماهنگی با ریاست دانشگاه‌های فوق و رعایت اصول بهداشتی و نظارت واحد اجرای احکام کیفری محکوم می‌نماید. از سوی دیگر هر یک را به تحمل ۶۰ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی معادل پنج برابر ارزش عرفی کالای مکشوفه در حق دولت جمهوری اسلامی ایران محکوم و اعلام می‌دارد. در نهایت به لحاظ فقدان سابقه مؤثر کیفری متهمان پرونده و پیش‌بینی اصلاح مرتکبان، مجازات شلاق نامبردگان را به مدت دو سال تعلیق کرده که در صورت عدم‌ارتکاب جرایم عمدی موضوع ماده ۵۴ قانون مجازات اسلامی باب مقررات عمومی (کلیات) مصوب سال ۹۲ از محکومیت شلاق تعزیری نامبردگان رفع اثر خواهد شد.

جرم تکرار شود مجرمان راهی زندان می‌شوند

 در خصوص اجرای مجازات جایگزین حبس در صورت تخلف از دستور دادگاه به پیشنهاد قاضی اجرای احکام و رأی دادگاه برای بار نخست یک‌چهارم تا یک دوم به مجازات مورد حکم افزوده می‌شود و در صورت تکرار مجازات حبس اجرا می‌گردد. در موضوع مشروبات الکلی مکشوفه نیز حکم بر معدوم نمودن آن صادر می‌شود. همچنین در رابطه با مشارکت در نگهداری دو قبضه سلاح سرد (چاقو) به قصد درگیری، دادگاه نظر به انکار متهمان پرونده در خصوص عدم‌قصد درگیری با سلاح‌های سرد مذکور و اینکه متهم ردیف دوم در مقام دفاع بیان نموده که دو قبضه چاقو را برای استفاده خانگی در روستای محل سکونتش نیاز داشته است، لذا مستنداً به ماده ۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ و اصل ۳۷ قانون اساسی به لحاظ عدم‌احراز بزه رأی بر برائت متهمان مذکور را صادر و اعلام می‌دارد.   دو قبضه سلاح سرد نیز به نفع دولت ضبط می‌شود. رأی صادره حضوری است و ظرف مهلت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان خراسان‌رضوی می‌باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجرم دستگیری متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمدرضا جعفری اصل با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان(عج)، متهمان بازداشت‌ شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل در خصوص قحطی غزه
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • ۳ شرور فراری مسلح در سه نقطه مختلف کشور دستگیر شدند
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم