Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@06:43:55 GMT

فاضلاب دزدی از کشف رود سخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۱۰۶

فاضلاب دزدی از کشف رود سخت می شود

ساماندهی کشف‌رود با واگذاری آن به شهرداری مشهد از اواخر آبان سال گذشته عملاً شروع شد.

هاشم رسائی‌فر/

ساماندهی کشف‌رود با واگذاری آن به شهرداری مشهد از اواخر آبان سال گذشته عملاً شروع شد. در مدت هشت ماهی که از شروع عملیات ساماندهی می‌گذرد طبق آنچه مدیران دست‌اندرکار عنوان می‌کنند مطالعات تکمیلی پروژه به سامان رسیده و قراردادهایی نیز با پیمانکاران برای شروع کار بسته شده و حتی در برخی از نقاط آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این در این مدت هنوز بحث جمع‌آوری موتورپمپ‌هایی که فاضلاب کشف‌رود را به مزارع کشاورزی منتقل می‌کنند سر و سامان نگرفته و همچنان تعداد زیادی از این موتورها در شبانه‌روز حجم قابل توجهی از فاضلاب را راهی مزارع می‌کنند.

•       جمع‌آوری موتورپمپ‌ها

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در پاسخ به پرسش قدس که چقدر زمان خواهد برد که موضوع موتورپمپ‌های حاشیه کشف‌رود ساماندهی شود، گفت: مبحث جمع‌آوری موتورپمپ‌ها از همان ابتدای شروع به کار شهرداری در موضوع ساماندهی کشف‌رود مورد توجه واقع شد که با همکاری خوبی که دستگاه قضا و دادستانی در این خصوص با ما داشتند بحث شناسایی تعداد زیادی از موتورپمپ‌ها انجام پذیرفت. اخطارهای لازم به صاحبان آن‌ها داده شد و چون اخطارها زمان دارد و این زمان برای جمع‌آوری در نظر گرفته شده تاکنون اقدامی برای جمع‌آوری صورت نگرفته است اما با توجه به فعالیت خوبی که صورت پذیرفته ظرف ماه آینده با قراردادی که با نیروهای حفاظتی و انتظامی بسته شده است موضوع سرکشی مداوم از حاشیه کشف‌رود در دستور کار قرار خواهد گرفت تا کسی نتواند به حریم آن تجاوز کند و برداشت غیرقانونی از آن داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در راستای مقابله با دسترسی صاحبان موتورپمپ‌ها قرارداد خرید تعداد زیادی از دیوارهای بتنی با پیمانکار به ارزش 2 تا 3 میلیارد تومان بسته شده تا با استفاده از این دیوارها راه‌های دسترسی به کشف‌رود توسط افراد مسدود شود و گام بلندی در راستای جمع‌آوری موتورپمپ‌ها برداشته شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به این موضوع که ساماندهی کشف‌رود گرچه فرماندهی‌اش به شهرداری سپرده شده است اما دستگاه‌های دیگر همچنان که تاکنون در کنار ما بودند نیاز است که باز هم همراهی کنند، اظهار کرد: در مسئله رفع معارض‌هایی که در بحث کشف‌رود وجود دارند قطعاً شرکت آب منطقه‌ای هم تجربه لازم را دارد و هم اینکه به عنوان متصدی امور رودخانه‌ها توانایی لازم برای ساماندهی این موضوع را داراست که انتظار ما این است که آب منطقه‌ای و سایر ارگان‌ها باز هم در بحث ساماندهی کشف‌رود همراه باشند.

یعقوبی همچنین از کاشت 10 هکتار درخت در حاشیه کشف‌رود و در همسایگی روستای قازقان، لایه‌روبی پل‌هایی که روی کشف‌رود بسته شده‌اند و اکثرشان غیراصولی هستند، عملیات خاکبرداری در محدوده کلات و خین‌عرب در حجم بالا و هزینه 6 میلیارد تومانی و تنظیم بیش از 113 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران که عمده‌ترین آن پروژه تصفیه‌خانه سپتاژ است یاد کرد و زمان بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه چرمشهر را حداکثر تا اواسط مرداد ماه آینده اعلام کرد.

•       شناسایی بیش از 100 موتورپمپ

عبدالله سلطان احمدی، مدیر ساماندهی کشف‌رود نیز در خصوص زمان به سرانجام رسیدن جمع‌آوری موتورپمپ‌ها به قدس گفت: ذکر این موضوع اهمیت زیادی دارد که برای جمع‌آوری موتورپمپ‌ها قرارمان این بود که کاری اصولی و ریشه‌ای انجام دهیم تا مثل موارد مشابهی که در سال‌های قبل انجام شده نشود و نتیجه لازم را از این اقدام بگیریم. برای همین ابتدا موضوع شناسایی موتورپمپ‌ها در دستور کار قرار گرفت که بیش از 100 موتورپمپ ثابت و سیار در محدوده‌ای 24 کیلومتری از قازقان تا کنه‌بیست شناسایی شد و به همه آن‌ها با هماهنگی دادستانی و دوستان دستگاه قضا اخطار داده شد و مجوزهای لازم دریافت شد که با این تفاسیر ظرف یک ماه آینده به نظر می‌رسد اقدام‌های بسیار مؤثری را خواهیم داشت و برای جمع‌آوری موتورپمپ‌ها وارد مرحله اجرایی خواهیم شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کشف رود فاضلاب ساماندهی کشف رود برای جمع آوری شهرداری مشهد بسته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه سال آینده شهرداری تهران در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً پنج برابر شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا نادعلی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر تهران در ماه‌های پایانی سال درگیر بودجه بودند تا به نتیجه برسد، اظهار کرد: رقم بودجه سال آینده در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً پنج برابر شده و منابع بودجه نیز گسترش یافته که با هدایت شهردار تهران این اتفاق رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ما در بودجه‌ریزی از اولویت‌ها پشتیبانی کردیم و قرار بر این است اعتبارات برای رفع مسائل شهر هزینه شود، خاطرنشان کرد: با این عدد و ایده‌های موجود و اقدامات تکمیلی، سال ۱۴۰۳ سال درخشانی را شاهد خواهیم بود. بسیاری از کارهایی که آغاز شده، در سال آینده به ثمر می‌رسد؛ به ویژه توسعه خطوط مترو، اضافه شدن اتوبوس‌ها، واگن‌ها و تاکسی‌ها و علاوه بر این، مدیریت شهری به روح و کالبد شهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های مردم محور نیز توجه داشته است.

نادعلی با اشاره به ساماندهی دست‌فروشان پایتخت تصریح کرد: ساماندهی دست‌فروشان و بساط‌ گستران امر دوره‌ای نیست و نمی‌توان یک کار آنی انجام داد و آن را رها کرد. رها کردن شهر و ساماندهی یکباره و ناگهانی در طول یک هفته نتیجه ندارد و افراد در طول این مدت رعایت می‌کنند،  چون می‌دانند رهاشدگی مجدداً رخ خواهد داد و شرایط به وضعیت سابق بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در ساماندهی دست‌فروشان باید کار مستمر انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا سعی شد که دست‌فروشی با توجه به شرایط اقتصادی از رونق نیفتد؛ اما اگر ساماندهی با کمک قوه قضاییه و پلیس رخ ندهد نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. برای مثال محدوده تئاتر شهر بارها ساماندهی شده اما به محض رها شدن، دست فروشان مجدداً بازگشته‌اند؛ لذا در این زمینه به یک رسیدگی مستمر نیاز داریم.

بر اساس گزارش سایت شهر، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به شرایط ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حال مردم و زیست شبانه در ایام ماه رمضان برای ما اهمیت دارد؛ اما باید مباحث به درستی و علمی ساماندهی شود تا بعد از آن، ساماندهی با مشکل کمتری مواجه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم روش خلاقانه یک پسربچه برای دزدی در خیابان در روز روشن
  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • بهترین اتفاق حوزه کار در سال گذشته
  • زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند
  • دزد ویسکی، رابین هود مجارستان و سندروم آتیلا / شتردزدها مردم را تخم‌مرغ دزد می‌کنند
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند
  • نشست کمیته ساماندهی کودکان کار خراسان رضوی
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک 
  • پارک‌سوار شمالی شهر قم ساماندهی می‌شود