Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پوشش یا به معنی اسلامی‌تر آن حجاب، زینتی برای زن محسوب می‌شود، البته نه تنها زن، بلکه پوشش متعارف و صحیح الگوی درستی برای معرفی شخصیت هر فرد است، اما چند سالی می‌شود که هرچه جهان به سمت مدرنیته سوق پیدا می‌کند، عنان حجاب یا پوشش صحیح از کف رفته و گاها در دنیای غرب شاهد برهنگی و ناهنجاری‌هایی هستیم که ریشه در همین الگوی پوشش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کشورهای غربی بالاخص کشورهای اروپایی و آمریکایی در یک نسخه ثابت نشان دادند که فرهنگ امروزشان نشانی از پیشینه تمدنی کشورها و مناطقشان ندارد، چراکه با گذری در تاریخ و تَبرق کردن چند مقاله علمی به این خواهیم رسید که برهنگی و به اصطلاح بدحجابی نسخه‌ای فرنگی برای نفوذ در کشورهای آسیایی و سلطه بر هویت آن‌هاست. 

شما در ادامه این گزارش با گذر از کشور پرتغال، بخشی از پوشش زنان این منطقه را در قبل از دوره رُنسانس مشاهده خواهید کرد.

‌به کشور کریستیانو رونالدو سر می‌زنیم، به مجمع‌الجزایر آزور، جزیره فایال در کشور پرتغال. چادر این ناحیه با نام کاپوچی کاپلو عموما به رنگ سیاه یا آبی تیره براق بوده و از مادران و مادربزرگ‌های اشراف‌زاده به دخترانشان ارث می‌رسیده است. در تهیه این چادر از استخوان وال و پارچه‌های سنگین استفاده می‌کردند.

منشأ این نوع چادر چندان معلوم نیست؛ عده‌ای آن را هلندی می‌دانند. علاوه بر این، چادر دیگری شبیه چادر اسپانیا با نام مانتو در پرتغال پوشیده می‌شد. در مورد شدت و خشونت کشف حجاب اروپایی چندان مطمئن نیستیم، اما نابودی لباس بومی در اروپا و جایگزین شدن پیراهن و روسری و چادر با لباس‌های یک شکل مدرن، همچون اتفاقی که در کشف حجاب رضاخانی رخ داد، تردیدناپذیر است.


شاید اگر زنان جهان از بین المللی بودن پروژه‌ی کشف حجاب و یکدست سازی لباس‌ها مطلع بودند، آن طور برای نابودی لباس و فرهنگ گذشتگان خود از هم پیشی نمی‌گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حجاب و عفاف حجاب اسلامی زنان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی نخود آش اضافه بیاد؛ طراحی لباس با نخود! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شناسایی انبار لباس‌های قاچاق در رشت
  • پیرلوییجی گولینی گزینه رم برای جانشینی روی پاتریسیو
  • سوپرایز مردم در چالوس؛ باد چادرها را با خود برد | فیلم
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • وقتی نخود آش اضافه بیاد؛ طراحی لباس با نخود! (عکس)
  • طراحی لباس با الهام از نودل برنج (عکس)
  • آغاز سخت‌ترین دوران حضور مورایس در ایران
  • انتقادات قائم مقام سازمان تبلیغات در موضوع حجاب
  • ترفندی برای از بین بردن پُرز لباس + فیلم
  • تبدیل «چادر نماز» به پوشش رسمی زنان غزه پس از طوفان الاقصی+ فیلم