Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:07:41 GMT

سخنگوی وزارت بهداشت: تست‌های کرونا هدفمند شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۱۵۹

سخنگوی وزارت بهداشت: تست‌های کرونا هدفمند شده است

سیما سادات لاری روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره تست‌های تشخیصی کرونا افزود: کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا شامل افراد سرآمدی است که دانسته‌ها و تجربه‌های دنیا را دریافت کرده و معتبرترین پروتکل‌ها را اعلام می‌کنند. با سیاست‌های این کمیته علمی، تست‌های کرونا هدفمند شده است.

وی ادامه داد: هر شخصی که علامت مشکوک به کرونا را داشته باشد، افراد بالای ۶۰ سال، خانم‌های باردار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید تست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین زندانی‌ها یا افراد در تماس نزدیک با آنها، معتادان متجاهر و افرادی که تماس نزدیک با آنها دارند و اتباع خارجی باید تست بدهند. بنابراین تست‌ها هدفمند شده و کمبودی در زمینه کیت‌های تشخیصی در حال حاضر وجود ندارد.

نیاز به ذخیره کیت تشخیصی داریم

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از ابزارهای مهم برای انجام تست‌های کرونا و غربالگری‌ها، کیت تشخیصی است. در حال حاضر بیشتر کیت‌های تشخیصی کرونا از منابع داخلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند اکنون کیت تشخیصی به میزان نیاز موجود است، اما نیاز داریم که برای ماه‌های آینده کیت‌های تشخیصی را ذخیره کنیم تا آرامشی از این نظر ایجاد شود. روزانه حدود ۲۰ هزار کیت تشخیصی در کل کشور در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

تست‌های سرولوژی برای مطالعات ارزش دارد

لاری درباره تست‌های سرولوژی اظهار کرد: تشخیص بیماری از طریق تست‌های PCR انجام می‌شود. تست‌های سرولوژی برای مطالعات اپیدمیولوژیک و مدل‌سازی ارزش دارد.

وی افزود: خیلی نمی‌توان روی آمارهای تست‌های سرولوژی به صورت قطعی حساب کرد. اگر افراد هر کدام از چهار نوع بیماری ناشی از خانواده ویروس کرونا را گرفته باشد، ممکن است در این تست نشان داده شود.

به گزارش ایرنا، رییس انستیتو پاستور ایران نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: قطعی‌ترین راه تشخیص ویروس کرونا، تست‌های مولکولی (PCR) است و تست‌های آنتی بادی یا سرولوژی ارزش تشخیصی ندارند و فقط مواجهه افراد با این ویروس را در گذشته نشان می‌دهد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا سیما سادات لاری تست کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فاصله گذاری هوشمند پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا تست کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فاصله گذاری هوشمند کرونا ویروس کرونا تست کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فاصله گذاری هوشمند تست های سرولوژی کیت تشخیصی تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود

به گزارش «تابناک»، دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تدوین سبدغذایی مطلوب ایرانی اظهار کرد: یک سبد غذایی مطلوب ایرانی برای سال ۱۴۰۳ تدوین شده است. در این زمینه با همکاری یک گروه علمی اقدامات زیادی انجام شده و نهایتا در سال ۱۴۰۲ با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت این سبد تدوین شد و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز در این زمینه نقش داشته است. در هفته جاری این سبد با حضور وزیر بهداشت و معاون بهداشت رونمایی خواهد شد.

وی درباره هدف اصلی رونمایی از این سبد غذایی گفت: هدف از تدوین این سبد آن است که میزان مصرف مناسب مواد غذایی را به خانواده‌های ایرانی آموزش دهد و به تمام دستگاه‌های متولی اعلام می‌دارد که وضعیت در مورد کدام مواد غذایی در کشور مناسب است و در کدام مورد نیاز به صادرات و واردات دارد و نیاز افراد را در آن برنامه مشخص کرده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: این برنامه برای این است که رژیم غذایی پایداری وجود داشته باشد و علاوه بر اینکه سلامت افراد را تضمین می‌کند، به محیط زیست آسیب نرساند؛ این موضوع برای اولین‌بار در کشور اتفاق افتاده است که سبدغذایی با دیدگاه «پایداری» تدوین شده و نقطه نظرهای محیط زیستی نیز در آن ادغام شده است.

وی گفت: این سبد غذایی مطلوب معمولا با توجه به نیازهای غذایی گروه سنی افراد بالغ و یک خانوار چهارنفره و کالری ۲۵۰۰ تدوین شده است که بتواند هم بیماری‌ها را کاهش دهد و هم نیاز به مواد غذایی مورد نیاز را تامین کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: در این سبد غذایی، تمام اقلام مورد نیاز افراد به‌صورت تک به تک همچون برنج، نان، گوشت و اقلام اصلی غذایی در نظر گرفته شده است که باید به چه میزان استفاده کنند تا سلامت آن‌ها تامین شود.

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • وزارت بهداشت به دنبال افراد سالم است که بیمار نشوند
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد