Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان رضوی در موج دوم همه‌گیری کرونا وضعیتی به مراتب بدتر از موج نخست دارد، براساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پی افزایش میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان تاکنون وضعیت ۱۴ شهرستان از نظر شیوع این ویروس قرمز شده که لزوم دوچندان و بیش از پیش رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد بطوریکه برخی مسوولان خواستار اعمال مجدد محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با این بحران شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهناز رمارم، رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد اخیرا گفته است: با توجه به موج دوم شیوع این بیماری همه‌گیر، ستاد استانی مقابله با کرونا و سیاستگذاران کلانشهر مشهد باید فکری کنند و به عنوان یک راهکار، محدودیت رفت و آمد درون شهری را دوباره برقرار نمایند.

با این حال به نظر می‌رسد مسوولان ورزش استان جز نظارت بر فعالیت اماکن ورزشی اقدام قابل توجهی در خصوص پایش سلامت ورزشکاران حرفه‌ای و حتی المپیکی‌ها، پاراالمپیکی‌ها و ملی پوشان استان انجام نداده‌اند.

دارنده ۶ طلای پاراالمپیک بی خبر از پایش سلامت

برای بررسی وضعیت سلامتی ورزشکاران شاخص استان با شاهین ایزدیار مرد طلایی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به گفت و گو نشستیم.

کسب ۱۹ مدال رنگارنگ از سه دوره بازی‌های پاراآسیایی موجب شده این نابغه شنای معلولان جهان به "ارتش تک ‌نفره" لقب گیرد. شاهین ایزدیار که از ۱۷ سالگی گام به بازی‌های پاراآسیایی گذاشته تاکنون ۱۹ مدال طلا، نقره و برنز کسب کرده است. مجموعه مدال‌های او موجب شد دوستداران او و رسانه‌ها به این نابغه، لقب "مایکل فلپس" ایران بدهند. فلپس شناگر آمریکایی با سه حضور در المپیک ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو در مجموع ۲۷ مدال طلا، نقره و برنز کسب کرده است.

ایزدیار به خبرنگار ایرنا گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا حدود پنج ماه است که وارد آب نشده‌ام و تنها به تمرینات بدن سازی اکتفا می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از سوی فدراسیون، هیات ورزشی جانبازان و معلولان یا اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از نظر ابتلا به کویید ۱۹، آزمایش داده است افزود: چیزی از سوی مسوولان ورزش استان برای انجام تست کرونا به بنده اعلام نشده است و اطلاعی در این باره یا سازوکار آن ندارم.

این نابغه شنای معلولان جهان ادامه داد: البته استخرها در تهران بازگشایی شده و شناگران در آن استان قبل از آغاز تمرینات تست کرونا داده‌اند اما به خاطر اینکه مربی من نمی‌تواند در تهران حاضر شود من نیز در مشهد مانده‌ام و در این مدت به تمرینات بدنسازی بسنده کردم.

تمرین دوچرخه سواران حرفه‌ای استان بدون تست کرونا

دوچرخه سواری از جمله رشته‌های ورزشی است که فعالیت آن در خراسان رضوی به صورت انفرادی در حال انجام است، دبیر هیات دوچرخه سواری این استان به خبرنگار ایرنا گفت: حدود یک ماه قبل مجوزی برای برگزاری مسابقات انفرادی تایم تریل استان صادر شد و این رقابت‌ها در سبزوار برگزار گردید.

مجید روح پرور افزود: در حال حاضر به شکل غیررسمی و البته انفرادی حدود ۶۰ نفر از دوچرخه سواران شاخص استان در ایام خاص مانند جمعه‌ها به تمرین در فضای باز می پردازند که از این تعداد دستکم چهار نفر چهره شاخص و ملی پوش هستند و بقیه نیز تقریبا همه چهره‌های حرفه‌ای این رشته ورزشی در خراسان رضوی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: تاکنون ابلاغی برای انجام تست کرونا از این ورزشکاران از سوی فدراسیون یا اداره کل ورزش و جوانان استان به ما ابلاغ نشده است و اداره کل فقط در زمانی که شیوع کرونا افزایش می‌یابد دستور لغو رقابت‌ها و فعالیت‌های این رشته ورزشی را صادر می‌کند.

دبیر هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: تسهیلات یا خدماتی از سوی استان یا دستورالعملی برای انجام تست کرونا از ورزشکاران به ما نرسیده است، این در حالی است که از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان تست‌های مختلف مراقبتی جهت تشخیص این ویروس انجام شده است.

وی افزود: پیش از برگزاری مسابقات تایم تریل انفرادی استان نیز دستورالعملی برای انجام تست کرونا از شرکت کنندگان در این رویداد ورزشی به هیات ابلاغ نشد لذا از ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها تست کرونا گرفته نشده است.

جودو کانون کرونای ورزشکاران خراسان رضوی

بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی حسین محمودی رییس سابق هیات جودو و جوجیتسوی استان و پیشکسوت این رشته ورزشی بر اثر ابتلا به کرونا در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

در این گزارش که هفتم تیرماه منتشر شد آمده است: مرحوم محمودی در اردیبهشت سال ۱۳۳۹ متولد شد و در رشته جودو و کاراته فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داد، همچنین به عنوان یک استاد مطرح این رشته شاگردان مختلف پرورش داد. مرحوم محمودی مسوولیت حراست اداره کل تربیت بدنی استان در سال ۱۳۷۰ و مسوولیت ورزش‌های رزمی موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی را در سال ۱۳۸۰ عهده‌دار بود.

ریاست هیات کاراته استان در سال ۱۳۸۶، ریاست هیات جودوی استان تا سال ۱۳۹۷ و همچنین ریاست کمیته امور استان‌های فدراسیون جودو کشور از اردیبهشت پارسال از دیگر مسوولیت‌هایی بود که این داور بین‌المللی جودو در کارنامه ورزشی خود ثبت کرد.

همچنین رییس هیات جودو و جوجیتسوی خراسان رضوی اعلام کرد: محمدجواد نیک‌بین جودوکار این استان و عضو سابق تیم ملی جودو کشور نیز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

حسن دوشنگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم نیک‌بین قهرمانی رقابت‌های جوانان آسیا و قهرمانی جودو بین‌المللی جام فجر و عناوین مختلف کشوری را در کارنامه خود داشت.

وی ادامه داد: این مرحوم با ۳۳ سال سن سال‌ها در کنار جودوکارانی چون علی معلومات و جواد محجوب در تیم ملی خوش درخشید و چندی‌ پیش نیز به عرصه کشتی باچوخه پا گذاشت و در این گود نیز توانایی‌های فنی خود را به رخ حریفان کشید.

مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از درگذشت محمد نعمتی عضو خراسانی تیم ملی اسکیت جوانان کشور بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

سروش پورآزاد افزود: نعمتی ملی پوش ۲۰ ساله کشور که دارنده مدال طلای این رشته در مسابقات بین‌المللی کره جنوبی بود قبل از عید فطر امسال درگذشت.

همچنین برخی چهره‌های دیگر ورزشی استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که بنا به دلایل خانوادگی علت فوت آنان اعلام نشده است.

فقط تیم‌های لیگ برتری ملزم به انجام تست کرونا هستند

رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان ‌رضوی نیز با رد این موضوع که جودو کانون کرونا در میان ورزشکاران استان است گفت: رییس سابق هیات جودو با بیماری زمینه‌ای پرفشاری خون دست به گریبان بود که فوت ایشان بواسطه کرونا رقم خورد.

دکتر رضا گلدوزیان افزود: تنها موظف به نظارت بر تیم‌های لیگ برتر هستیم و در حال حاضر تنها تیم لیگ برتری استان نظیر تیم فوتبال شهرخودرو است که باشگاه پیش از هر بازی موظف به انجام تست کرونا از بازیکنان با نظارت هیات پزشکی ورزشی است.

وی با بیان اینکه در تیم شهرخودرو مورد مثبت از بیماری کووید ۱۹ نداشتیم ادامه داد: تیم فوتسال بانون استان نیز تست کرونا داده و حدود پنج نفر از بازیکنان آن مبتلا به کرونا بودند اما تمرینات این تیم هنوز آغاز نشده است. 

رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان نیز تعدادی مشکوک به کرونا بوده‌اند لذا گفتیم با هزینه خودشان تست تکمیلی انجام دهند و سپس به آنان استراحت داده شده یا ملزم به دورکاری شده‌اند.

وی افزود: آنچه الزام شده این است که تیم های لیگ برتر تمرینات خود را با تست کرونا از بازیکنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند.

متولی پایش سلامت ملی پوشان چه کسی است؟

رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی شمار ملی پوشان استان را حدود ۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: چهره های ملی پوش و آنهایی که با هیات پزشکی ورزشی هماهنگ هستند بواسطه اینکه تمرین ندارند الزامی برای انجام تست کرونا ندارند البته ملی پوشانی که انفرادی تمرین می‌کنند اگر مشکلی داشته باشند با بنده یا پزشکان معتمد تماس می‌گیرند و سپس برای انجام آزمایش‌های لازم هماهنگی می‌کنیم و مقداری از هزینه آن را هیات پزشکی ورزشی قبول می‌کند و هزینه آزمایشات تکمیلی نیز با هیات ورزشی خودشان است.

گلدوزیان گفت: اگر این ورزشکاران شاخص، احساس علائم اولیه داشته باشند تست اولیه را انجام می‌دهیم البته هیات ورزشی مربوطه موظف نیست این کار را انجام دهد اما پیگیری برای کنترل ابتلا به کرونا و بررسی سلامت ورزشکار برای حضور در تمرینات بر عهده هیات ورزشی است.

وی با بیان اینکه شمار ورزشکاران ساماندهی شده استان ۲۰۳ هزار نفر است افزود: البته آزمایش‌های موجود نمی‌توانند معلوم کنند فرد به صورت قطعی به کرونا آلوده شده است، حتی محیط آزمایشگاه ممکن است فرد را آلوده کند لذا پایش و تست کرونا به جز در مواردی که فرد دارای علائم بالینی است لزومی ندارد و توصیه نمی‌شود.

کارکنان اداره کل ورزش و جوانان تست کرونا داده‌اند

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل ارتباط کارکنان این اداره کل با جامعه ورزشی و هیات‌های ورزشی استان علاوه بر اینکه افراد مشکوک به کرونا و دارای علائم به استراحت رفته‌اند از همه کارکنان این اداره تست کرونا و آزمایش خون گرفته شده است.

جبار قوچان‌نژاد افزود: در راستای تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا کلاس‌های ورزشی آنلاین و غیرحضوری تشکیل شده و به صورت مستمر و روزانه از اماکن ورزشی در مشهد و شهرستان‌های استان بازرسی به عمل آمده است بطوریکه در سه ماه نخست امسال تعداد این بازرسی‌ها به بیش از هزار و ۶۵۰ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم این ستاد، تعطیلی مسابقات و تمرینات برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و جودو اعمال و ابلاغ شده است و تیم‌های لیگ برتری نیز پیش از مسابقات تست کرونا داده‌اند.

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از تابعیت مطلق اداره مطبوعش از ستاد استانی مبارزه با کرونا و استانداری خراسان رضوی خبر داد و گفت: تصمیمات مبنی بر تعطیلی اماکن و فعالیت‌های ورزشی با این ستاد است اما توصیه  کارشناسی برای رفع معایب و تقویت نقاط قوت تصمیم‌ها را به این ستاد متذکر می‌شویم.

وی افزود: در شهرستان‌های کلات و مه‌ولات طبق دستور فرماندار فعالیت‌های ورزشی تعطیل شده است، موضوع سلامتی قابل سهل انگاری نیست و در شهرستان‌ها مسوولان محلی ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در این باره تصمیم می‌گیرند.

قوچان نژاد به انجام تست کرونای ورزشکاران توسط باشگاه‌های حرفه‌ای اشاره و بیان کرد: انجام تست کرونا در تیم‌های لیگ برتری دردسرهای خود را دارد و از طرفی در هیات‌های ورزشی دیگر نیز که ورزشکاران انفرادی تمرین می‌کنند این تست هزینه‌های جانبی بسیار دارد و برای ورزشکاران نیاز به انجام تست نیست.

وی گفت: در راستای اقدامات این اداره و با دستور مدیر کل، آزمایش خون تمام کارکنان این اداره کل انجام شده است، هر چند این آزمایش نیز قطعی نیست و اگر با موارد مشکوک مواجه شویم به فرد مشکوک استراحت می‌دهیم و با تاکید مدیرکل ورزش و جوانان نظارت‌ها را تشدید کرده‌ایم.

تست کرونای خبرنگاران ورزشی بررسی می‌شود

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین در خصوص انجام تست کرونا از ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی استان افزود: البته مسابقات ورزشی در استان تعطیل شده و پوشش خبری مسابقات ورزشی به حداقل رسیده اما از آنجایی که خبرنگاران در خط مقدم هستند به تست کرونا از آنان فکر می‌کنیم، اگر بتوانیم فضایی را برای تست فراهم کنیم، تست کرونا از اهالی رسانه را مطرح خواهیم کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این بیماری تاکنون جان ۱۲ هزار و ۶۳۵ تن را در کشور گرفته است.
همچنین تاکنون ۲۱۷ هزار و ۶۶۶ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها شاهین ایزدیار ویروس کرونا مشهد استانداری خراسان رضوی جودو دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری رقابت های ورزشی ، قربانیان کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهین ایزدیار ویروس کرونا مشهد استانداری خراسان رضوی جودو دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شاهین ایزدیار ویروس کرونا مشهد استانداری خراسان رضوی جودو دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اداره کل ورزش و جوانان برای انجام تست کرونا انجام تست کرونا هیات پزشکی ورزشی ابتلا به کرونا تست کرونا داده خبرنگار ایرنا ورزشی خراسان انجام تست هیات ورزشی رییس هیات لیگ برتری داده اند رقابت ها شده اند حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مراسم وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) و استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شامگاه سه شنبه (۴ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هیات اعزامی آستان قدس رضوی و ایرانیان دوستدار اهل بیت (ع) در محل رایزنی کشورمان در کوالالامپور برگزار شد.

حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، در این مراسم گفت: عشق به اهل بیت (ع) خصوصا امام رضا(ع) همواره در قلب ایرانیان موج زده است؛ امام رضا (ع) می‌فرمایند النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ یعنی اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی شک از ما پیروی می‌کردند.

ارزانی عنوان کرد: استقبال از پرچم متبرک آستان علی بن موسی الرضا(ع) جلوه ای از ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است و این ارادت از هویت دینی و مذهبی ما نشأت گرفته است.

وی عنوان کرد: هیات اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند که تبادل تجربیات مشترک در زمینه های قرآنی، چاپ کتاب قرآن مشترک، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین از اهداف این سفر است.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز خدمت به بارگاه مطهر رضوی را توفیق بی‌مانند دانست و گفت: خدمت به خاندان اهل بیت (ع) عزت آفرین است.

وی با اشاره به اینکه وجود حرم امام رضا (ع) در ایران بزرگترین ظرفیت معنوی، معرفتی، فرهنگی و ایمانی است، گفت: ظرفیت معنوی و فرهنگی که در حرم رضوی وجود دارد موجب شده تا زائرانی که جهت زیارت به حرم مشرف می‌شوند، این نقطه را شروع تحول فردی خود قرار دهند.

در ادامه این برنامه قرائت دعای توسل و مداحی توسط حسین تفرشی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بازدید از موزه شهر ملاکا، دیدار با مدیران بنیاد نشر و کتابت قرآنی رستو و بازدید از این مجموعه، بازدید از مرکز هنرهای اسلامی مالزی، بازدید از کالج اسلامی الصوفا و دیدار با تامان داتو احمد رازلی و پاسداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ره) از برنامه های این هیات به مالزی بوده است.

دیدار و گفت و گو با ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی در مالزی با حضور میهمانانی از بنیاد رستو، اهدای فرش منقش به تصویر داتوک عبداللطیف از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی و بازدید از مجموعه کتابخانه و نمایشگاه علمی تمدنی الحمرا ایستک در کوالالامپور از برنامه های هیات اعزامی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه(5 اردیبهشت) است.

در بازدید از بنیاد قرآنی رستو و دیدار با پروفسورعبداللطیف رئیس بنیاد رستو قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیات اهدا شد.

 
 

دیگر خبرها

  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است