Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، واکنش نامناسب کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» در مقابله با شیوع گسترده ویروس «کووید۱۹» و موج دوم آن که رکوردهای جدیدی را در شمار ابتلای روزانه به جای گذاشته، باعث تظاهرات دوباره جمع گسترده‌ای از ساکنان تل‌آویو شد.

به نوشته روزنامه هاآرتص، شامگاه شنبه (به وقت محلی) حدود ۱۰ هزار از ساکنان تل‌آویو با تجمع در میدان رابین، نتانیاهو و کابینه‌اش را مقصر اصلی وخیم شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی در فلسطین اشغالی معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، تظاهرات‌کنندگان ضمن مسدود کردن خیابان‌های اصلی منتهی به میدان رابین، پلاکاردهایی با نوشته‌های «ارتشاء، کلاهبرداری و خیانت در امانت» (اشاره به پرونده‌های فساد نتانیاهو) و «جُرم‌وزیر» (Crime Minister به جای کلمه نخست‌وزیر Prime Minister) حمل کرده و شعارهایی برای مبارزه با فساد وی سر دادند.

این تظاهرات هنوز هم علی‌رغم نزدیک شدن به نیمه شب در تل‌آویو، ادامه دارد و پلیس برای متفرق کردن معترضان به قوه قهریه متوسل شده که همین باعث به خشونت کشیده شدن تظاهرات گردید.

این چندمین آخر هفته پیاپی (شنبه شب) در تل‌آویو است که ساکنان آن با تجمع در مرکز شهر، اعتراضات خود را به سیاست‌های مختلف نتانیاهو از جمله طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و تقابل وی با دستگاه قضایی در پرونده‌های فساد نشان می‌دهند.

به نوشته وبگاه تایمز اسرائیل سازمان‌دهندگان تظاهرات امشب می‌گویند حدود ۱۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کرده و پلیس نیز علی‌رغم اینکه گفته بود تعداد معترضان را محدود می‌کند اما بعد از مواجه شدن با تعداد بالای معترضان، فضا را در اختیار آنها گذاشت.

پیش از این نیز تعداد زیادی از ساکنان فلسطین اشغالی با تجمع در خیابان‌ها و معابر اصلی شهرهای مختلف از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی، خواستار استعفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده بودند. 

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

 

منبع: الف

کلیدواژه: نخست وزیر تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی

گزارش‌ها حاکی از آن است که هم اکنون در سراسر سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو، بیت‌المقدس، حیفا و بسیاری از مناطق دیگر، تظاهراتی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان است.

به گزارش تایمز اسرائیل، تظاهرکنندگان خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند. افزون بر این، معترضان خواستار توافق برای آزادی اسرای صهیونیست شده‌اند.

وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داده که مذاکرات برای تبادل اسرای صهیونیست و اسرای فلسطینی مجددا متوقف شده است و هیچ چشم‌اندازی برای از سرگیری آن در آینده نزدیک وجود ندارد. این امر در حالی رخ می‌دهد که نتانیاهو تحت فشار داخلی برای آزادی اسرا قرار دارد. 

در ماه نوامبر، بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست در توافق آتش‌بس مبادله شدند. رژیم صهیونیستی می‌گوید بیش از ۱۳۰ اسیر باقی مانده است و ممکن است یک چهارم آنان کشته شده باشند.

حماس پیش از این اعلام کرده بود که اسرادر غزه هستند و بنابراین در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی ممکن است کشته شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی