Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@13:33:31 GMT

آمریکا باید تحریم های ایران را لغو کند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۳۷۲

آمریکا باید تحریم های ایران را لغو کند

خبرگزاری میزان- زیر امنیت غذایی و پژوهش پاکستان با بیان اینکه آمریکا با تحریم های خود ملت ایران را هدف قرار داده است گفت: واشنگتن باید تحریم‌های ایران را هرچه سریعتر لغو کند. تاریخ انتشار: 07:30 - 22 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۶۹۸

خبرگزاری میزان- «سید فخر امام» سیاستمدار ۷۷ ساله پاکستانی اظهارداشت، تحریم های آمریکا مانع پیشرفت و توسعه ایران شده و مشکلات زیادی برای شهروندان ایران ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاستمدار پاکستانی با اشاره به نتایج دو سفرش به ایران اظهار کرد تهران و اسلام آباد برای تقویت مناسبات دو کشور عزم جدی دارند.

وی درادامه با اشاره به عملکرد درخشان ایران در مبارزه با ملخ صحرایی اظهار داشت ایران به رغم تحریم های شدید آمریکا اقدامات مناسب و اطمینان بخشی در مقابله با حمله ملخ ها انجام داده است.

وزیر امنیت غذایی پاکستان ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران بتواند نیازهای فنی و شیمیایی برای مقابله با ملخ صحرایی را تامین کند.

وی با بیان اینکه تهدید حمله ملخ صحرایی از سال گذشته آغاز شده خاطرنشان کرد ما در ماههای اخیر اقدام به تقویت زیرساخت ها ،کنترل آفتو تامین نیازهای فنی و افزایش ظرفیت خود برای مقابله با این چالش اقدام کرده ایم .

سید فخر امام با اشاره به همکاری نزدیک پاکستان با کشورهای درگیر با آفت ملخ از جمله جمهوری اسلامی ایران، افزود: ما زیرساخت‌های فنی خود را گسترش داده و در این خصوص رایزنی‌های نزدیکی با کشورهای منطقه، برنامه جهانی غذا، فائو و دیگر نهادهای بین المللی داریم.

پاکستان مصمم به همکاری با ایران در مبارزه با ملخ صحرایی

وزیر امنیت غذایی پاکستان بر اهمیت تامین نیازهای ایران در مقابله با آفت ملخ از جمله سم مورد نیاز تاکید کرد و افزود: مقابله ایران با ملخ و دفع این آفت به نفع پاکستان، هند و سایر کشورهای منطقه جنوب آسیا است.

وی افزود: پاکستان در خصوص تامین سم و رفع نیازهای ایران در این زمینه از هیچ کوششی کوتاهی نمی کند.

رویکرد سازنده تهران در منطقه

وزیر امنیت غذایی پاکستان در واکنش به تحولات منطقه و مسائل پیش روی جهان اسلام، بر اهمیت توسعه روابط میان کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران و عربستان تاکید کرد و گفت: بهبود روابط به نفع متقابل تهران-ریاض است و داشتن روابط بهتر برای هر دو کشور ارزشمند تلقی خواهد شد.

وی با تمجید از رویکرد سازنده مقامات ایرانی در قبال تحولات منطقه و اقدامات در جهت تقویت صلح منطقه‌ای، افزود: قطعاً افرادی وجود دارند که مخالف بهبود روابط میان کشورهای بزرگ جهان اسلام هستند حتی نیروهایی در غرب نیز هرگز موافق روابط عادی میان ایران و عربستان نیستند.

رئیس پیشین مجلس ملی پاکستان بر ضرورت پیشبرد تلاش‌ها برای بهبود روابط میان ایران و عربستان و اجرای برخی ابتکارات از سوی مقامات دو کشور تاکید کرد.

تقویت تجارت راهکار اصلی تحکیم مناسبات ایران و پاکستان

سید فخر امام با یادآوری مناسبات دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به ویژه ارتباط قوی میان مردم دو کشور گفت: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه از دیرباز تاکنون در کنار هم هستند و همواره از روابط بسیار دوستانه و صمیمانه برخوردار می‌باشند.

وی افزود: سالانه تعداد زیادی از مردم پاکستان به ایران سفر می‌کنند و البته تلاش‌های مشترک برای ارتقای روابط میان دو کشور باید گسترش پیدا کند زیرا ایران همسایه اصلی پاکستان است و برای هر دو کشور صلح و اراه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امنیت غذایی پاکستان، تقویت تجارت دوجانبه و توسعه واردات و صادرات را یکی از راهکارهای مهم برای تحکیم مناسبات میان دو کشور دانست و افزود: اگر بتوانیم اوضاع را به سطحی برسانیم که دو کشور از آن سود ببرند بسیار روش موثر و کارآمدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: واکنش دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق به حمله هوایی ترکیه به عراق هیچ مدرکی دال بر تعیین جایزه برای ترور نظامیان آمریکا وجود ندارد آمریکا طرح خروج ۴ هزار نظامی دیگر از افغانستان را نهایی می‌کند

وی درا دامه در باره ممنوعیت واردات گوجه از ایران که باعث افزایش قیمت و کمبود آن در کشور شده است گفت: این یک ممنوعیت کامل نیست و دولت واردات گوجه فرنگی از ایران را در دست بررسی دارد.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امریکایی تحریم ایران جمهوری اسلامی ایران روابط میان ملخ صحرایی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد