Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@09:27:12 GMT

زن از شوهرش چه اموالی را به ارث می‌برد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۳۸۲

زن از شوهرش چه اموالی را به ارث می‌برد؟

زن در صورت فوت همسرش اموال منقول و غیر منقولی را از او به ارث می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارث موضوعی قانونی است که اعضای خانواده متوفی از او ارث می‌برند و بر اساس این قانون زن به عنوان همسر متوفی مستحق یک چهارم یا یک هشتم از اموال مرد است.

البته مطابق با قانون ارث، زن اموال مختلفی را می‌تواند به ارث ببرد، البته این موضوع بسیار مهم است، چراکه در مقدار سهم زن تأثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زوجه در صورت داشتن فرزند یک هشتم از عین اموال منقول مانند خودرو، موتور و ... را به ارث خواهد برد. او یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول مانند خانه، باغ، مغازه و غیره اعم از عرصه یا تمام زمین و اعیان یا ساختمان را ارث می‌برد، البته در صورتی که زوج هیچ فرزندی نداشته باشد، سهم زن یک چهارم از تمامی اموال خواهد بود.

بر همین اساس لازم است پس از مرگ شوهر، علاوه بر اموال منقولی که تقسیم می‌شود، اموال غیر منقول قیمت گذاری شوند و یک چهارم یا یک هشتم از این قیمت به زن داده شود.

بر اساس ماده ۹۴۸ قانون مدنی این امکان به زن داده شده که حق خود را از عین اموال بگیرد، پس وی می‌تواند در مرحله اول، ورثه را از طریق دادگاه اجبار به قیمت گذاری و دریافت سهم خود کند، در صورت امتناع ورثه، براساس رویه قضایی موجود زن می‌تواند سهم مشاع خود را از عین یعنی خود زمین و خانه تملک کند.


انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: یک هشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقوکشی مرگبار مرد جوان با ۲ موتورسوار محله مجیدیه

مرد جوان در جریان یک درگیری خیابانی در محله مجیدیه هدف ضربه چاقو قرار گرفت و به قتل رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بعد از ظهر روز گذشته اول اردیبهشت ماه، درگیری مرگباری در یکی از خیابان‌های محله مجیدیه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه قاضی سالار صنعتگر؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هشتم دادسرای امورجنایی، تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر ضربه چاقو به بالای قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مقتول به‌خاطر اختلافات گسترده شخصی، با 2 مرد جوان در یکی از خیابان‌های محله مجیدیه قرار دعوا گذاشته که روز حادثه هر 2 طرف این درگیری با موتورسیکلت‌های خود به محل موردنظر آمدند و پس از اینکه با چاقو به جان هم افتادند، این جنایت هولناک رخ داده است.

حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه متروی سرسبز

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، ماموریت یافتند تا با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت و اقدامات اطلاعاتی، ابتدا هویت 2 مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری آنها اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، با دستور قاضی سالار صنعتگر؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هشتم دادسرای امورجنایی،جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات جهت دستگیری 2 متهم فراری ادامه  دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • مهمترین اخبار سوم اردیبهشت/فروش نخی سیگار،ممنوع
  • هوادار برای صعود به یک چهارم حذفی تمرین کرد
  • بیانیه باشگاه نساجی درباره اتفاقات بازی خیبر - دریا بابل
  • لیگ یک/حافظیه برد به خودش ندید
  • خیز خیبر برای لیگ برتر/ توقف چادرملو برابر نفت و گاز
  • چاقوکشی مرگبار مرد جوان با ۲ موتورسوار محله مجیدیه