Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:48:21 GMT

اشتغال ۳۰ نهاوندی در رشته احیاء شده نخ‌ریسی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۴۹۵

اشتغال ۳۰ نهاوندی در رشته احیاء شده نخ‌ریسی

ایسنا/همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: در فاز دوم رشته احیاء شده نخ ریسی سنتی در روستای ده‌موسی بخش خزل شهرستان نهاوند ۳۰ نفر مشغول به کار شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، هاشم مظاهری گفت: شاخه‌های متعددی از صنایع دستی همدان در گذشته از رونق خاصی در کشور و حتی جهان برخوردار بوده‌اند این در حالیست که امروزه برخی از رشته‌های این صنعت در استان به فراموشی سپرده شده و به تبع آن مشکلات اشتغال گریبان علاقه‌مندان به آن را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در سال‌های اخیر و فارغ از گرانی‌های سرسام آور تولید، صنایع دستی تقریباً کم هزینه و در عین حال پردرآمد بوده است و از سویی به علت وجود قومیت‌ها و روستاهای فراوان، افراد زیادی در استان همدان به صنایع دستی روی آورده‌اند.

مظاهری اضافه کرد: صنعت صنایع دستی، به لحاظ زیبایی، جذابیت و لطافت‌هایی که از نظر هنری و فرهنگی دارد، همواره مورد توجه گردشگران بوده است به طوریکه در گردشگری نقش اصلی را ایفا می‌کند و به همین منظور اهمیت به این بخش و احیای برخی از این هنرها، می‌تواند تأثیر بسیاری برای ایجاد اشتغال در استان داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان مطرح کرد: با توجه به نیاز بازار برای پشم سنتی و نخ ریسی شده با دست، به همین منظور فاز دوم رشته احیاء شده نخ ریسی سنتی در روستای ده موسی بخش خزل شهرستان نهاوند با ۳۰ نفر آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنایع دستی استان همدان صنایع دستی نخ ریسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان‌غربی اقامت کردند

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی استان اقامت کردند، گفت: این آمار اقامت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت واحد‌های اقامتی سطح استان در ایام نوروز به ۴۵ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحد‌های اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سرا‌های ادارات اقامت داشتند.

صفری با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمار‌های اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود، افزود: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته اند که افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی برپایی نوروزگاه در ۲۰ شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری، راه اندازی اتوبوس گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی درموزه‌های استان و بازرسی‌ها را از جمله برنامه‌های ایام تعطیلات نوروزی در استان برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰ میلیون نفر شب اقامت نوروزی در مازندران
  • اقامت پنج هزار نفر در اقامتگاه‌های کاشان
  • بیش از ۵۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین بازدید کردند
  • ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان‌غربی اقامت کردند
  • هویت‌بخشی صنایع‌دستی با احیای گل و چوب
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان