Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی این استان به جز بیجار و کامیاران، مجاز به عمل الکتیو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی مربوط به کووید19 هستند.

صدیق جدیدالاسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اعمال جراحی و درمان‌های غیراورژانسی (الکتیو) در شرایط کرونا کاهش یافته بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این پس در بیمارستان‌های استان و  مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان بجز بیمارستان کامیاران و بیجار قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد و نحوه رعایت استانداردهای حفاظتی و کنترل عفونت در مطب‌های پزشکی و مراکز درمانی به صورت مستمر، سختگیرانه و روزانه انجام خواهد شد، افزود: مردم بدون نگرانی از بابت انتقال و واگیری ویروس کرونا در این مراکز به شرط رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک می‌توانند در این مراکز حضور یابند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن بیان این مطلب که در پی شروع کرونا برای پیشگیری و کنترل این بیماری ارائه خدمات درمانی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت با محدودیت‌هایی همراه شد، خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون تمامی عمل‌های غیراورژانسی به ویژه در حوزه زیبایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان متوقف شده بود.

جدیدالاسلامی ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده با معاون درمان وزارت بهداشت، ابلاغیه اعمال جراحی الکتیو به بیمارستان‌های آموزشی استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کویید 19، بر انجام این اعمال جراحی نظارت لازم انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بیمارستان کوثر سنندج تا چند روز آینده از بیماران مبتلا به کرونا خالی و بیماران در بیمارستان توحید این شهر مستقر خواهند شد، ادامه داد: بیمارستان کوثر آماده پذیرش دیگر بیماران و اعمال جراحی الکتیو است.

به گزارش فارس، جراحی الکتیو (Elective surgery) به آن دسته از اعمال جراحی می‌گویند که انجام آن را می‌توان از قبل برنامه‌ریزی کرد، بر عکس اعمال جراحی اورژانس(Emergency surgery ) که باید فورا انجام شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان بیمارستان معاون درمان دانشگاه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان جراحی الکتیو معاون درمان اعمال جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی عصر سه شنبه در بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کردستان با اشاره به ارتقا بخش بهداشت و درمان استان کردستان در دولت سیزدهم اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ١٢ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ٥ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقا کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایتمندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد نماید.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده‌ایم.

محمدی اعلام کرد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب، سرطان، پیوند استخوان و غیره در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه‌ریزی‌های مدون در این حوزه خواند و افزود: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی استان از ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خبر داد و افزود: استان کردستان با برنامه ریزی‌های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که در صدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک نمائیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت‌های قانون مولد سازی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می‌نماید.

کد خبر 6080379

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان