Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@21:02:40 GMT

همه چیز درباره سنگ لوزه و بوی بد دهان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۵۷۷

صراط:

سنگ لوزه زمانی تشکیل می‌شود که آثار غذا، سلول‌های مرده یا سایر مواد غذایی در لوزه باقی بمانند. باقی مانده مواد غذایی به تدریج بر روی هم انباشت شده و سنگ لوزه را تشکیل می‌دهند. این سنگ‌ها به صورت توده‌های کلسیمی سفید یا زرد رنگ ظاهر شده و اندازه آن‌ها متفاوت است.

بزرگترین سنگ لوزه به اندازه ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ سانتی متر در سال ۱۹۳۶ ثبت شد. سنگ‌های لوزه می‌توانند به یک باکتری تبدیل شوند و بوی بد دهان را ایجاد کنند. لوزه‌ها دو برآمدگی کوچک بوده که در پشت گلو قرار دارند.

آن‌ها به مبارزه با عفونت‌هایی که از دهان وارد می‌شوند، کمک کرده و سعی در نابودی باکتری ها، ویروس‌ها و دیگر مهاجمان خارجی دارند، همچنین به سیستم ایمنی بدن آموزش می‌دهند تا چگونه با این میکروب‌ها مبارزه کنند، البته روش‌های زیادی همانند استفاده از دهان شویه وجود دارند که می‌توانند در درمان سنگ و همچنین از بین بردن بوی بد دهان موثر باشند. در ادامه روش‌های درمان سنگ لوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دلایل ایجاد سنگ لوزه
سنگ‌های لوزه زمانی به وجود می‌آید که باکتری‌ها و سایر مواد در شکاف‌های کوچک لوزه به دام افتاده و باقی بمانند. در گذشته از بین بردن لوزه‌ها برای جلوگیری از ورم لوزه یک روش بسیار رایج بود، اما در حال حاضر عمل لوزه به عنوان آخرین درمان در نظر گرفته می‌شود.

علائم مرتبط با سنگ‌های لوزه
افرادی که دارای سنگ لوزه هستند، ممکن است هیچ علائمی نداشته باشند، اما در صورتی که علائم رخ دهند، می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

بوی بسیار بد دهان به هنگام ظاهر شدن سنگ‌ها، زیرا سنگ‌های لوزه مکانی برای باکتری‌های زنده فراهم می‌کنند و همین مسئله موجب تولید سولفید‌های نامطبوع و آلوده می‌گردد.

فشار یا درد در گوش‌ها
سنگ‌های لوزه می‌توانند در پشت گلو ظاهر شوند و در صورتی که اندازه آن‌ها بزرگ باشد، قابل مشاهده هستند.

روش‌های درمان سنگ لوزه
سنگ های لوزه معمولا در خانه درمان می‌شوند، بدین صورت که آن‌ها معمولا طی یک غرغره شدید از لوزه جدا خواهند شد، با این حال، اگر سنگ را در پشت گلویتان مشاهده کردید، اما هیچگونه علائمی ندارید، لازم نیست سعی کنید آن‌ها را از بین ببرید. افراد می‌توانند توسط یک پنبه، سنگ را از بین ببرند.

برای انجام این کار، لازم است پنبه را بر روی بافت اطراف لوزه فشار داده و در پشت سنگ قرار دهید، سپس آن را به سمت جلو یعنی دهان حرکت دهید و از حرکت دادن آن به سمت گلو خودداری نمایید، اما مراقب باشید که بیش از حد به آن فشار وارد نکنید زیرا گلو در معرض آسیب قرار خواهد گرفت. از فرو بردن انگشت و یا هر چیز تیز به داخل گلو برای خارج ساختن آن، جدا خودداری نمایید.

در صورتی که سنگ های لوزه برای فرد آزاردهنده باشد و غذا خوردن را برای او دشوار نماید، غرغره آب نمک گرم و استفاده از دهانشویه کمک بزرگی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری سلامت

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سنگ لوزه مواد غذایی صراط سنگ لوزه بد دهان سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!

به گزارش "ورزش سه"، تیته با هدایت تیم فلامینگو در بازی مقابل پالمیراس به تساوی بدون گل دست پیدا کرد. سرمربی سابق پالمیراس در بازگشت به ورزشگاه خانگی این تیم با توهین زشت یک طرفدار مواجه شد که روی صورت او آب دهان پرتاب کرد.

تیته پس از بازی گفت: "توهین بخشی از بازی است، اما تف کردن بسیار زشت است. اینکه باید سر و لباسم را تمیز کنم، زشت است. می‌دانم که فعالیتم به عنوان یک مربی کاملا آشکار است و باید تمام توهین‌های احتمالی را که از سوی طرفداران تیم‌های مقابل است، تحمل کنم. این فقط از طرف هواداران پالمیراس نیست."

دوران حضور او در پالمیراس به سال 2006 برمی‌گردد، فصلی که در آن برای 20 بازی مربیگری کرد و 8 برد، 5 تساوی و 7 باخت به دست آورد.

تیته در ادامه نشست خبری‌اش گفت: "من اینجا در پالمیراس بودم و به حضورم در این باشگاه بسیار افتخار می‌کنم. کار ما آن زمان پالمیراس را از سقوط نجات داد. آن دوران را در حافظه‌ام حک کرده‌ام."

اندرسون باروس، مدیر باشگاه پالمیراس، با برونو اسپیندل، مدیر باشگاه فلامنگو تماس گرفت تا بابت این اقدام شرم آور عذرخواهی کند.

از سوی دیگر، باشگاه پالمیراس اعلام کرد که با تیته تماس خواهد گرفت تا عذرخواهی کند و همچنین تحقیقاتی را برای یافتن مقصر و پس گرفتن کارت هواداری این طرفدار انجام خواهد داد.

دیگر خبرها

  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!