Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@17:18:12 GMT

چگونه علت حوادث توسط آتش نشانی مشخص می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۵۹۳

چگونه علت حوادث توسط آتش نشانی مشخص می‌شود؟

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری درباره چگونگی تشخیص علت حوادث توسط آتش نشانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی گفت: در بسیاری از موارد، علت حوادث توسط فرماندهان عملیاتی در حین مهار آتش تشخیص داده و اعلام می‌شود، اما اگر حادثه‌ای پیچیده باشد، چند ایستگاه برای مهار آن اعزام شده باشند و تعداد مجروحان و فوتی‌های آن بالا رود، کارشناسان برای تشخیص علت حادثه وارد عمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در شهر تهران ۸ منطقه عملیاتی داریم که هر منطقه کارشناسان خود را دارد. در هر منطقه‌ای که حادثه‌ای رخ دهد، کارشناس منطقه برای تشخیص علت حادثه به محل اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: شناسایی ۱۰۰ ساختمان مسکونی و درمانی قرمز و نارنجی پایتخت

این کارشناس ایمنی اظهار کرد: کارشناسان هنگام آتش سوزی به محل حادثه اعزام می‌شود و تا پایان مهار آتش، بازرسی میدانی انجام می‌دهند به این صورت که از افرادی که نزدیک محل حادثه هستند، پرس وجو می‌کنند و شواهد مختلف را مدنظر قرار می‌دهند.

ملکی بیان کرد: پس از مهار آتش با همکاری فرمانده عملیات در جستجوی علت حادثه می‌رود و محل حادثه را از نزدیک بررسی می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: در برخی موارد با بررسی محل حادثه در همان روز، علت مشخص می‌شود، اما در حوادث پیچیده ممکن است حتی تا چند روز کارشناسان به محل حادثه بازگردند و موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

ملکی گفت: گزارش نهایی تمام کارشناسان به بخش پیشگیری در سازمان آتش نشانی ارسال می‌شود و نتیجه نهایی مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر حوادث خیلی بزرگی مانند آتش سوزی پلاسکو رخ دهد، از کارشناسان دادگستری‌ها نیز برای کمک به ما دعوت به عمل می‌آید و در نهایت یک تصمیم گیری می‌شود. همچنین اگر پرونده حادثه شکایت داشته باشد، دستگاه قضایی کارشناس خود را برای بررسی بیشتر به محل حادثه اعزام می‌کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پاسخ به این سوال که علت تمام حوادث را آتش نشانی مشخص می‌کند، گفت: تشخیص علت برخی حوادث مانند تصادفات بر عهده پلیس راهور است و تیم آتش نشانی پس از امداد و نجات به ایستگاه باز می‌گردد و درباره علت حادثه گزارشی ارائه نمی‌کند.

وی افزود: همچنین در حوادثی که خارج از محدوده آتش نشانی تهران است، ما به عنوان پشتیبان یا همکار سایر سازمان‌ها وارد عمل می‌شویم، اما تشخیص علت حادثه و برآورد خسارات با آتش نشانی تهران نیست.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم آتش نشانی حریق دستگاه قضائی آتش سوزی سازمان آتش نشانی محل حادثه علت حادثه تشخیص علت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ نبی‌الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد با اشاره به حادثه تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: یک کودک ۵ ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارنده سلاح مجاز، حین بازی با سلاح به‌ سمت خاله خود که حدود ۱۴ سال دااشته شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌ نام آنهاست مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

کد خبر 846740 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی استان لرستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان