Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:29:48 GMT

۲۲ محدوده معدنی درهرمزگان آماده واگذاری است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۵۹۷

۲۲ محدوده معدنی درهرمزگان آماده واگذاری است

ابراهیم سعدینی روز یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: این محدوده‌های معدنی شامل سه معدن پروانه بهره برداری بلامعارض، ۱۰ محدوده پروانه اکتشاف بلامعارض و ۹ محدوده مجوز برداشت است که واگذاری آن از طریق مزایده به متقاضیان واجد شرایط و دارای توان لازم برای اکتشاف و بهره برداری صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: این معادن در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، جاسک، سیریک، پارسیان، رودان، میناب، حاجی آباد و بستک قراردارند

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: مواد معدنی این معادن شامل سنگ نمک، دولومیت، سنگ گچ، مخلوط کوهی، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه و شن و ماسه رودخانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدینی ابرازداشت: متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس https://www.setadiran.ir مراجعه وپس از دریافت اسناد مزایده، حداکثر تا تاریخ  ۱۵ مردادماه امسال پیشنهاد قیمت خود را ارائه نمایند و جهت اطلاع از وضعیت برنده بودن در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۹ به سامانه یادشده مراجعه نمایند.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور هرمزگان وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق

دهقان فرماندار بافق در نشست بررسی مسؤلیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

در این نشست در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند