Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: ایران قراردادی مبنی بر انتقال سامانه «پدافند هوایی باور 373» با سوریه امضا کرده است، تا محور مقاومت بتواند در حوزه پدافندی از منافعش در سوریه دفاع کند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اخیراً در انعقاد قرارداد نظامی و دفاعی میان ایران  و سوریه با حضور سرلشکر باقری و مقامات ارشد ارتش سوریه انجام شد، تأکید بر حضور فعال جمهوری اسلامی در تقویت ساختار پدافند هوایی سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طی 10 سال گذشته که مراودات نظامی و امنیتی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه به بالاترین حد خود رسیده است، سبب شده تا دفاع هوایی سوریه تقویت شود که نتیجه آن مورد هدف قرار دادن چندباره مواضع ارتش رژیم صهیونیستی است.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه جمهوری عربی سوریه با توجه به اقدامات و صداقتی که از جمهوری اسلامی ایران در طول 10 سال گذشته مشاهده کرده است، موضوع ضعف پدافند هوایی خود را با کشورمان در میان گذاشت، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هم با عنایت به خودکفایی در حوزه پدافند هوایی و بازدارندگی در این خصوص، این موضوع را مورد بررسی قرار داد و قراردادی را مبنی بر انتقال سامانه «پدافند هوایی باور 373» به سوریه به امضا رساند تا دولت سوریه بتواند در حوزه پدافندی از منافع خودش دفاع کند.

صدرالحسینی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و سوریه در دوران پس از پایان جنگ داخلی این کشور می‌تواند مزایای اقتصادی بسیاری برای کشورمان به همراه داشته باشد، یادآور شد: با همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سوریه، تحریم‌های ظالمانه «سزار» علیه کشور سوریه بی‌اثر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از نگرانی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که جمهوری اسلامی ایران بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی بتواند به سوریه صادرات محصولات دفاعی داشته باشد، گفت: قطعاً هرچقدر کشورهای جبهه مقاومت، توانمندی دفاعی خودشان را افزایش دهند، قدرت تهاجمی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی کاهش می‌یابد که در این راستا افزایش توانمندی پدافند هوایی می‌تواند بسیار مهم ارزیابی شود.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: پدافند هوایی باور 373 صدرالحسینی جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد

«حمید عاصم» عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن ضمن حمایت از پاسخ نظامی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: حمله ایران به مواضع صهیونیست‌ها که کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داده بودند، مانند زلزله‌ای بر سردشمن نازل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حمید عاصم»، عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل اقدام ایران در طراحی و اجرای عملیات وعده صادق گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای شرور، پا را از حد خود فراتر رفته و بر این باور بود که جمهوری اسلامی واکنشی نشان نخواهد داد، اما پاسخ ایران که پیش تر هم اعلام شده بود، بسیار محکم‌تر و فراتر از آن چیزی بود که ما و بسیاری از تحلیلگران، سیاستمداران و نظامیان جهان می توانستیم تصور کنیم.

عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن گفت: این پاسخ از نظر قدرتمندی، تعداد موشک ها و پهپادها، تاکتیک های نظامی ایران و خسارات وارده با وجود سیاه نمایی و تلاش صهیونیست ها و آمریکایی ها به منظور انکار خسارات وارده، کاملا برجسته و پرقدرت بود.

وی در ادامه با اشاره به مواضع یکی از تحلیلگران صهیونیست که گفته بود پاسخ ایران به شدت قدرتمندانه بود و اگر مردم از میزان ویرانی‌هایی که در دو پایگاه نظامی اسرائیل به بار آمد اطلاع داشتند، دست کم چهار میلیون صهیونیست فرودگاه بن گوریون را ترک می کردند، این گفته ها را نشان دهنده پاسخ پرقدرت و مؤثر ایران دانست که گامی در جهت تثبیت بازدارندگی ایران برابر رژیم صهیونیستی و همه کشورهای شرور و مستکبر بود.

عاصم با تشریح معادلات حاکم بر منطقه از در دوران حاضر اظهار داشت بدون شک پاسخ نظامی مقتدرانه ایران، منطقه را وارد یک نبرد بزرگ موجودیتی بین کشورهای محور مقاومت و مستکبرانی چون آمریکا، انگلیس، صهیونیست و کشورهای غربی دست نشانده آنها‌ و سازمان‌های عربی و اسلامی کرده است. همانطور که جمال عبدالناصر، رئیس جمهوراسبق مصر هم به این موضوع اشاره کرده بود درگیری بین مسلمانان عرب و رژیم صهیونیستی برسر موجودیت است و نه برسر مرزبندی‌ها. چنان که رویدادهای جاری، درگیری‌های شدید امروز، کشتار دسته جمعی که توسط صهیونیست ها و دشمنان شرور علیه ملت فلسطین انجام می شود و اهداف اعلام شده رژیم صهیونیستی که مورد حمایت شیطان بزرگ آمریکا نیز هست بر این موضوع صحه می گذارند. این مسئله ای است که حضرت امام خمینی (رضوان الله) هم بر آن تاکید داشتند و می فرمودند این جنگی است که سرنوشت رژیم صهیونیستی را در معرض خطر قرار داده است. تردیدی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی به ویژه پس از اتحاد کشورهای منطقه دوام نخواهد آورد.

عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن در ادامه سخنان خود افزود: واکنش نظامی ایران، اقدامات یمن، حزب‌الله و مقاومت عراق به خصوص که پس از جنجال های فراوان رژیم صهیونیستی با حمایت نیروهای استکبار، رژیم های دست نشانده عربی و اسلامی حامی عادی سازی رخ داد، تأثیر بسیار مثبتی بر تمام نیروهای محور مقاومت، مجاهدین مناطق اشغالی، سرزمین های فلسطین و توده امت اسلامی گذاشت. روشن است که مجاهدین فلسطینی حیثیت ارتش صهیونیستی را در 16 اکتبر درهم شکستند؛ ارتشی که برخی آن را شکست ناپذیر توصیف کرده بودند. دشمن صهیونیستی امروز به معنای واقعی کلمه ضعیف‌تر از لانه عنکبوت است و قادر به مقابله نیست و از ارتشی که خود تهاجم را آغاز می کرد، به ارتشی تبدیل شده که به دنبال پاسخ و مقابله به مثل است و به لاک دفاعی فرو رفته است. این یک تحول بزرگ و بی‌سابقه است که پیامدهایی در پی خواهد داشت.

حمید عاصم در بخش پایانی صحبت های خود پیامد عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در قلب رژیم صهیونیستی را اینگونه توصیف کرد و گفت: عملیات نظامی ایران یک اقدام واقعی، محوری و مهم در مسیر تحقق آزادی فلسطین بود؛ زیرا ناتوانی صهیونیست‌ها و همچنین ضعف آمریکا و ناتوانی تمامی دولت‌های شرور را درمواجهه با محور مقاومت آشکار ساخت. علاوه بر این، عملیات وعده صادق، مواضع برخی از کشورهایی که در پشت پرده از این رژیم حمایت می کردند و عملا با همکاری رژیم صهیونیستی برای سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای ایران تلاش می‌کردند را نمایان ساخت. از جمله دیگر دستاوردهای پنهان این عملیات آن بود که تعداد پایگاه های غربی موجود در خاک سرزمین‌های اشغالی - به خصوص پایگاه های آمریکا، انگلیس و فرانسه - که با اسرائیل در مقابله با موشک ها و پهپادهای ایرانی مشارکت داشتند مشخص شد؛ اما در نهایت هیچکدام از این کشورها نتوانستند از دستیابی به اهدافی که با واکنش نظامی عظیم جمهوری اسلامی به دست آمده بودند، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • (ویدیو) پیش بینی فایننشال‌تایمز از سرنوشت پدافند هوایی رژیم صهیونیستی
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم
  • حمله هوایی اسرائیل به سوریه
  • تنها سلاح
  • سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا را دفع کرد
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت