Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های عمرانی به هر کجای محلات تاریخی و بافت قدیمی قزوین رفته‌اند، به آنجا ناخنک زده و بعد آن را رها کردند. - اخبار استانها -

لطف‌الله سیاهکلی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه مردم ما از نحوه اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی گله دارند، اظهار داشت: اصولاً مردم قزوین نمی‌دانند که مسئولان شهری می‌خواهند چه کار کنند؛ چرا که این افراد تصمیم‌های خود را به مردم نمی‌گویند و از آنها مشورت نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعضی از کارشناسان ما فکر می‌کنند علامه هستند و مردم سواد ندارند؛ به همین جهت حاضر نیستند با مردم حرف بزنند. در حالی که اگر یک کارشناس معماری شهرداری حتی در جهان درجه یک باشد و هیچ‌کس به گرد پای او نرسد، معنی‌اش این نیست که هر طرحی می‌زند، به درد مردم یک محله یا منطقه می‌خورد.

سیاهکلی مرادی با ذکر اینکه نظرخواهی از مردم برای اجرای طرح‌های عمرانی مختلف در دنیا کاری مرسوم است، ادامه داد: به همین خاطر باید قبل از طراحی و اجرای هر طرحی در شهر از مردم سؤال کنیم که چه‌کاری به نفع آنهاست تا مردم هم با ما برای اجرای هر چه بهتر یک طرح شهری یا عمرانی همکاری کنند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس با یادآوری اینکه بسیاری از مردم از پروژه‌های شهرداری خوششان نمی‌آید، گفت: متاسفانه دستگاه‌های عمرانی به هر کجای محلات تاریخی و بافت قدیمی قزوین رفته‌اند، به آنجا ناخنک زده و بعد آن را رها کردند. برای نمونه در محلاتی مانند دباغان و آخوند، بافت مسکونی کنار امامزاده حسین(ع) یا امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) تخریب شده و بعد محله به شکل ویران به حال خود رها شده است.

تخلف پیمانکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی ‌قزوین / بی‌دقتی در طراحی ‌و تجاوز آشکارا به حریم رودخانهفقط نیمی از واحدهای معدنی استان قزوین فعال هستندامام جمعه قزوین: هر دستگاهی "طبری‌های" خود را به‌موقع شناسایی کند

سیاهکلی مرادی اضافه کرد: به این مناطق سرکشی کرده و متوجه شده‌ام که ساکنان آنها از طرح‌های عمرانی شهرداری و سایر دستگاه‌های عمرانی استان ناراضی هستند و از تخریب محله‌هایشان و اجرای ناقص طرح‌ها شکایت دارند.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر قزوین تصریح کرد:‌ از هر طرفی که به سمت قزوین بیایید، هیچ عنصری شما را به سمت قزوین هدایت نمی‌کند؛ به طوری که اصلاً نمی‌دانیم ورودی شهر کجاست. در حالی که باید ورودی شهر چشمک بزند و آدم‌ها را وادار کند تا وارد شهر قزوین شوند و از آن دیدن کنند.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین شورای اسلامی استان قزوین بافت فرسوده بیشتر بخوانید... تخلف پیمانکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی ‌قزوین / بی‌دقتی در طراحی ‌و تجاوز آشکارا به حریم رودخانه فقط نیمی از واحدهای معدنی استان قزوین فعال هستند امام جمعه قزوین: هر دستگاهی "طبری‌های" خود را به‌موقع شناسایی کند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین شورای اسلامی استان قزوین بافت فرسوده استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین بافت فرسوده دستگاه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  علیرضا ابویی در نشست با سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تأکید بر اینکه در جریان توسعه شهری، آثار ارزشمند تاریخی و بناهای قدیمی دارای ارزش معماری و تاریخی باید حفظ شود، اظهار داشت: آب انبار تاریخی محله مریم آباد از جمله بناهایی است که می تواند در هویت بخشی به محلات بسیار اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: برخی بناهای تاریخی در محلات نظیر آب انبارها، به نوعی نشان دهنده فرهنگ حاکم بر محلات و زندگی مسالمیت آمیز ادیان در کنار یکدیگر است.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد با اشاره به انجام عملیات بازپیرایی و احیای این آب انبار بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، افزود: این عملیات شامل محوطه سازی، بدنه سازی و نورپردازی است.

ابویی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای پروژه را ۴ ماه و هزینه پیش بینی شده را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

گفتنی است؛ آب‌انبار نو مریم آباد متعلق به اواخر دوره قاجار است و در سال ۱۲۹۰ شمسی احداث شده و در اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ با شماره ۸۵۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد