Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@23:38:05 GMT

جزئیات دادگاه اسیدپاشی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۶۶۸

جزئیات دادگاه اسیدپاشی در تهران

دعوای کارگر و کارفرما بر سر اختلافات مالی به قدری بالا می گیرد که کارگر مسن پرونده به تهدید کارفرمای خود با نام محسن روی می آورد و اقدام به اسید پاشی می کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پرونده اسیدپاشی پرحاشیه در آغاز با اختلاف مالی کارگر کارگاه و کارفرمای خود آغاز می شود. تا جایی که محسن مدعی می شود، عامل اسیدپاشی که کارگر او است روز قبل از حادثه او را به این اقدام تهدید کرده است و این اتفاق آنی و از روی عصبانیت نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسیدپاشی در یک کارگاه

اختلافات مالی بین کارگر و کارفرما منجر به اسید پاشی در یک کارگاه می شود تا جایی که سر، قفسه سینه، گردن، ساعد و یک چشم محسن که کارفرمای این کارگاه بوده است به شدت آسیب می بیند و محسن یک ماه بینایی یک چشم خود را از دست می دهد.

بررسی پرونده اسیدپاشی در دادگاه کیفری

محسن در جایگاه حاضر می شود و اذعان می کند که «من رضایت نمی دهم و خواهان دریافت کامل دیه هستم. من قصاص می خواستم اما اجرای آن مقدور نیست. این فرد به هیچ وجه پشیمان نیست و در طول درمان من حتی یک نفر را برای جویا شدن حال من نفرستاد. من در جریان این اسیدپاشی از ناحیه سر، قفسه سینه، گردن، ساعد و یک چشم دچار آسیب شدم و همین قسمت صورتم کشیده شده است و اصلاح نمی شود. در این اقدام قرنیه چشم راست من نیز آسیب جدی پیدا کرده است و به مدت یک ماه بینایی نداشتم.»

سپس کارگر به دفاع پرداخت و گفت: «من در تمام این مدت زندان بودم و دسترس برای عذرخواهی و پیگیری حال محسن نداشتم. مادر من پیر است و در خانه بستری است. به تازگی همسرم نیز دچار بیماری پوستی شدیدی شده و به همراه فرزندم در خانه ها به کارگری مشغول هستند و کسی دیگر را نداشتم که پیگیر حال ایشان شود. وضعیت مالی خانواده من بد است و پس از این اتفاق زندگی من از هم پاشیده است و خانواده ام هر کدام دچار مشکلات زیادی شده اند.»

از حق خود نمی گذرم

محسن بار دیگر با بیان اینکه به هیچ وجه از حق خود نمی گذرد، ادامه داد: «مگر زمانی که اسید بر روی بدن من ریختند به صورت قطره قطره این کار را انجام دادند که من نیز دیه خود را به صورت قسطی دریافت کنم؟ او حتی از محل کار دزدی کرده است و مشخص است که در زمان حاضر نیز پشیمان نیست. »

کارگر با رد ادعای محسن گفت: «من بارها تلاش کردم تا دوستانم به صورت تلفنی حال او را جویا شوند اما او به آن ها فحاشی و تلفن آن ها را قطع کرد. من به هیچ وجه از محل کارگاه سرقت نکرده ام و شما بی دلیل من را اخراج کردید و حتی حقوق من را به صورت کامل پرداخت نکردید. من فقط میز و لپ تاپ داخل دفتر را تخریب کردم و به وسایل دیگر آسیب نرساندم. من در حین اسیدپاشی و درگیری فحاشی نکرده ام و این جرم را قبول ندارم.»

موکل من به حکم تمکین کرده است

سپس وکیل عامل اسیدپاشی در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: « متهم من جرم اسیدپاشی را قبول کرده است و به حکم نیز تمکین کرده است. من لحظه به لحظه با قربانی هم ذات پنداری کرده ام و می دانم که چه سختی هایی کشیده است. تنها خواسته من این است که محسن در مجازات و دیه تخفیف دهد و موکل من نیز کامل اظهار پشیمانی کرده است و این مطلب را مجددا در همین جلسه بیان کرد و این اتفاق به علت گسترش عصبانیت در جامعه رقم خورده است. جامعه به سمتی حرکت کرده است که اعضای آن عصبی شده و موکل من نیز تحت فشار عصبی بوده و به این اقدام دست زده است. امید است محسن در این خصوص با توجه به زندگی سخت وی و خانواده اش تخفیف دهد.»

عامل اسیدپاشی در آخرین دفاعیات خود گفت: « اگر حقوق من را به موقع پرداخت می کرد و از آن کم نمی شد من به این اقدام دست نمی زدم. از اداره کار به کارگاه ما مراجعه کردند و محسن به من گفت خودم را به جای مشتری جا بزنم تا بازرس بیمه، کارگاه بیمه آن ها را مورد بازخواست قرار ندهد تا من را بیمه نکنند. من بارها از آن ها خواستم که از حقوق من کم نکنند اما در محاسبه نهایی باز هم این اتفاق رقم خورد. »

من می خواستم حقوق او را پرداخت کنم

محسن در پایان گفت: « زمانی که به کارگاه مراجعه کرد من در حال محاسبه حقوق او بودم و به هیچ عنوان قصد نداشتم تا از پرداخت حقوق او خودداری کنم. من تمامی مبلغ دیه را می خواهم و از آن نمی گذرم.»

قاضی متین راسخ پس از شنیدن اظهارات طرفین و با توجه به وجود مدارک پزشکی قانونی، فیلم و شاهدین این حادثه، کارگر این کارگاه را محکوم به اقدام به اسیدپاشی و پرداخت دیه کرد و اعلام داشت حکم نهایی متعاقبا به طرفین دعوی اعلام خواهد شد. 

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگاه حوادث اسیدپاشی دادگاه کیفری اسیدپاشی در تهران من نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان اسم این مورچه را «لرد وُلدمورت» گذاشته‌اند؟!

 تحقیقی که اخیرا که در مجله علمی زوکیز (Zookeys) منتشر شده، این گونه‌ی جدید مورچه (Leptanilla voldemort) را به عنوان مورچه‌ای رنگ‌پریده با بدن باریک، پاهای دوکی و فک بلند و تیز توصیف کرده است. 

به گزارش فرادید، دکتر مارک وانگ، محقق ارشد گفته است نام این گونه جدید (L. voldemort) ادای احترام به لُرد وُلدمورت؛ جادوگر سیاه مجموعه هری پاتر است: «ضدقهرمان‌ ترسناک هری پاتر و این مورچه، هر دو ظاهری شبح‌وار و باریک دارند و در سایه‌ها زندگی می‌کنند.» 

این مورچه در یک بررسی اکولوژیکی کشف شد. در این بررسی، حیوانات زیر زمین در منطقه‌ی خشک پیلبارا در شمال استرالیای غربی ثبت می‌شدند. 

«تنها دو نمونه از این گونه‌ی جدید پیدا شد. هر دو در یک توری که در یک سوراخ مته‌ی ۲۵ متری پایین برده شده بود، کشف شدند.» 

بیش از ۱۴۰۰۰ گونه مورچه در سراسر جهان وجود دارد، اما تنها حدود ۶۰ گونه از آن‌ها متعلق به جنس Leptanilla هستند. 

«برخلاف بیشتر مورچه‌ها، گونه‌های لِپتانیلا در کولونی‌های کوچکی زندگی می‌کنند که معمولاً شامل یک ملکه و صدها کارگر می‌شود که به طور انحصاری در زیر زمین به دنبال غذا می‌گردند.

مورچه‌های کارگر لپتانیلا که خودشان را با زندگی در تاریکی وفق داده‌اند، نابینا و فاقد رنگدانه هستند و اندازه‌شان بین یک تا دو میلی‌متر است (از یک دانه شن بزرگتر نیستند)، در نتیجه بدون زحمت در خاک حرکت می‌کنند.» 

استرالیا یکی از بالاترین سطوح تنوع مورچه‌ها را در جهان دارد (تخمین زده می‌شود بین ۱۳۰۰ تا بیش از ۵۰۰۰ گونه باشند)، اما L. voldemort تنها دومین گونه از لپتانلا است که در این قاره کشف شده است. 

«از مشاهدات اندک‌مان از سایر گونه‌های لپتانلا و فک بسیار تخصصی و تیز L. Voldemort حدس می‌زنیم گونه جدید تقریباً با اطمینان شکارچی ترسناک تاریکی است.» 

«طعمه‌ی دقیق این گونه مشخص نیست، اما سایر گونه‌های لپتانیلا با آرواره‌های تیز و نیش‌های قوی خودشان  هزارپاهای ساکن خاک (بزرگتر از خودشان) را بی‌حرکت می‌کنند و از لاشه‌ی آن‌ها برای تغذیه لاروهایشان استفاده می‌کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از مرگ ۶ کارگر در آتش سوزی شرق تهران | علت آتش سوزی چه بود؟
  • آتش سوزی در شرق تهران / 6 کارگر جانباختند
  • ۶ کشته اتباع بر اثر آتش سوزی در تهران
  • آتش سوزی مرگبار کارگاه ساختمانی در تهران/ ۶ کارگر جان باختند+ جزئیات
  • انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • (تصاویر) عکسی تلخ از محسن قرائتی
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • چرا دانشمندان اسم این مورچه را «لرد وُلدمورت» گذاشته‌اند؟!