Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره توسعه آبزیان آبهای داخلی و سایر آبزیان با بیان اینکه پرورش ماهاین گرمابی راهکاری مناسب برای استفاده بهینه ازذخایر آب کشاورزی و سدها است گفت: این مهم علاوه بر رونق اشتغال و اقتصاد، مدیریت بهره وری آب مصرفی و پیشگیری ازاتلاف آب را نیز به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سیروس برازنده با اشاره به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و همچنین کمبود آب در استان هرمزگان گفت: پرورش ماهیان گرمابی در آبهای داخلی و دور از سحل استان یک اقدام مهم در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است که علاوه بر صرفه جویی و استفاده بهینه از آب با استفاده دومنظور از این آبها باعث تقویت آب کشاورزی از نظر مواد مغذی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال گذشته با بهره برداری از 15 سد یا سازه آبخیز داری توانستیم حدود 460 تن انواع کپور ماهاین را در شهرستانهای بندرعباس،حاجی آباد، میناب، سیریک و رودان و همچنین حدود 145 تن در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولید داشتیم.

برازنده با بیان اینکه، پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان باهدف رونق تولید،اشتغال زایی،تحقق اهداف شیلات و عملی کردن برنامه های  اقتصاد مقاومتی ، توسعه آبزی پروری در آبهای داخلی ،استفاده بهینه از ظرفیت استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود و در حال بهره برداری در استان هرمزگان توانسته گام های خوبی برداریم.

وی گفت:در سال گذشته شهرستانهای بندرعباس،رودان ،میناب و حاجی آباد با فعالیت 15 مزرعه پرورش ماهی خاویاری توانستند بالغ بر 15 تن ماهی خاویاری تولید کنند که باتوجه به اینکه از تجربه های اول استان در پروش ماهی خاویاری است رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس اداره توسعه آبزیان آبهای داخلی و سایر آبزیان شیلات هرمزگان اظهار کرد: در مجموع در سال گذشته بالغ بر 620تن ماهی گرمابی در استان تولید شد.

وی با پیش بینی تولید 660 تن ماهی گرمابی در استان هرمزگان در سال جاری گفت: از این میزان حدود 640 تن ماهی کپور و مابقی را ماهیان خاویاری تشکیل میدهد.

برازنده تصریح کرد: بدون شک شرایط حاکم بر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا بر این تولیدات تاثیر گذار است که امید است با تلاش های صورت گرفته بتوانیم امسال شهاد جهش تولید در این حوزه نیز باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماهی گرمابی استان هرمزگان آبهای داخلی آب کشاورزی تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه راهکارهای حفاظت از ذخایر و پیشگیری از فعالیت های صید و صیادی غیر مجاز با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت و هیات مدیره تعاونی های ۱۸ و ۱۹ صیادی سد ارس، بررسی شد.

  همچنین در این جلسه ظرفیت های آبزی پروری و بهره برداری اصولی از آبزیان دریاچه سد ارس به عنوان یک منبع آبی مطرح و ارزشمند شیلاتی در کشور و راهکارهای مبارزه با صید غیر مجاز و روشهای کنترل عرضه آبزیان صید شده و نحوه همکاری و اقدامات مشترک بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در خراسان رضوی
  • استقرار یگان حفاظت منابع آبزیان در نوار ساحلی گیلان
  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس
  • تولید سامانه هوشمند کشاورزی
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد