Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون تکواندو جهت افزایش آمادگی المپین‌های خود و برگزاری اردوهای تیم ملی در سال منتهی به المپیک، درحال بررسی طرح ماسکی است که تایید آن توسط فدراسیون جهانی به انقلابی در ورزش‌های رزمی تبدیل می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوع شدید اپیدمی کرونا که تلفات بسیاری را نیز به همراه داشت، همه مسابقات و ایونت‌های ورزشی را در اقصی‌نقاط جهان با تعطیلی و یا تعلیق موقت مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران نیز مطابق اکثر کشورهای دنیا به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ابتلای مردم به ویروس کووید-19 توسط ستاد مبارزه با بیماری کرونا، کلیه رقابت‌ها و تمرینات رشته‌های ورزشی را با تعطیلی مواجه کرد.  از آن‌جایی که ستاد مبارزه با کرونا مجوز ادامه فعالیت برخی رشته‌ها مثل فوتبال را صادر کرد اما با درخواست فدراسیون‌های کشتی، کاراته، بوکس و تکواندو مبنی بر ادامه رقابت‌های ملی و باشگاهی به‌علت درگیرانه و  پربرخورد بودن این رشته‌ها مخالفت کرد تا نگرانی‌ها در سال منتهی به  المپیک بیشتر و بیشتر شود.

رشته تکواندو که یکی از پرمدال‌ترین و افتخارآفرین‌ترین رشته‌های ایران در ادوار مختلف المپیک به‌شمار می‎رود نیز قاعده تعطیلی را دنبال می‌کند و در سالی که دو ورزشکار با سهمیه المپیکی به‌نام آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی را داراست، هنوز نتوانسته نهادهای مربوطه را برای برگزاری ایونت‌های اردویی و تمرینی قانع کند.

ستاد مقابله با کرونا حتی با برگزاری تمرین ملی‌پوشان المپیکی در شهرهای سفید کرونایی نیز موافقت نکرده تا وضعیت آمادگی المپین‌های ایرانی مبهم بماند.

فدراسیون تکواندوی کشور اما در راستای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا و همچنین رعایت پروتکل‌های الحاقی وزارت بهداشت حین تمرین، دست به اختراع طرح ماسکی زده که از انتقال این بیماری جلوگیری می‌کند.

 

ساعی: ماسک جدید برا تمرینات ایده‌آل است

هادی ساعی مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو عنوان کرد: این طرح را من به وزارت ورزش و جوانان ارائه نکرده ام و این کار توسط فدراسیون تکواندو انجام شده است. اما من طرح این ماسک را دیده ام و از نظر من برای تمرینات بازیکنان خوب و  ایده آل است. با این حال باید وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی این طرح را مورد بررسی قرار دهند تا در صورت تایید بتوانیم در تمرینات از آن‌ها استفاده کنند.

او همچنین افزود: یکی از بازیکنان تکواندو در کنار این رشته ورزشی در کار تجهیزات تکواندو هم فعال است. طرح این ماسک به اندازه‌ای خوب است که شاید بازیکنان بتوانند بعد از شرایط کرونایی هم از آن استفاده کنند، چون از نظر تمرینات هوازی کمک حال بازیکن و ایده آل است. با این حال هنوز این طرح را  به فدراسیون جهانی ارائه نکرده‌ایم.

 

رئیس فدراسیون تکواندو: ماسک درحال بررسی است

سیدمحمد پولادگر گفت: یکی از مبتکران خانواده تکواندو ماسکی را طراح کرده تا مبارزان آن را در مبارزات روی صورت خود نصب کنند تا تنفس آنها با یکدیگر تلاقی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: این موضوع در حال بررسی توسط کارشناسان مجاری تنفسی و ورزشی است و در صورت تایید، این طرح  به فدراسیون جهانی و وزارت ورزش ارائه خواهد شد.

 

به نظر می‌رسد درصورت تایید وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون جهانی تکواندو، انتشار این ماسک در تیراژهای کلان به برگزاری هرچه بهتر و سریع‌تر رویدادهای رشته تکواندو و حتی مابقی رشته‌های رزمی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

 

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو فدراسیون جهانی وزارت ورزش رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور زن تکواندو برای قضاوت در پارالمپیک به پاریس دعوت شد

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های تکواندو در بازی‌های پارالمپیک پاریس طی روزهای هشتم تا دهم شهریورماه برگزار خواهد شد. پس از پایان مسابقات انتخاب المپیک و مشخص شدن پاراتکواندوکاران حاضر در این مسابقات، فدراسیون جهانی ۳۰ داور را برای قضاوت در این بازی‌ها انتخاب و معرفی کرد.

بر همین اساس WT با ارسال نامه‌ای به تهران مرجان تیموری، داور بین المللی تکواندو کشورمان را برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک به پاریس دعوت کرد. این برای نخستین بار است که فدراسیون تکواندو ایران یک داور زن ایرانی را در بین ۳۰ داور نهایی قضاوت کننده در بازی‌های پارالمپیک دارد.

تیموری از بهترین داوران تکواندو کشورمان می‌باشد که قضاوت در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان، آسیا، گرندپری ها و.. را در کارنامه دارد. وی بهمن ماه ۱۴۰۲ از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی، انتخابی پارالمپیک دعوت شد و پس از قضاوت‌های کم اشتباه در رقابت‌های مورد نظر WT در لیست نهایی داوران این بازی‌ها انتخاب و معرفی شد.

کد خبر 6079938

دیگر خبرها

  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • بانوی ایرانی برای قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی ایرانی به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی داور تکواندو به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • بانوی داوری تکواندو ایران در پارالمپیک پاریس قضاوت می‌کند
  • داور زن تکواندو برای قضاوت در پارالمپیک به پاریس دعوت شد
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه