Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:17:06 GMT

مرز سومار فعلا 2 روز در هفته باز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۳۰۰

مرز سومار فعلا 2 روز در هفته باز می‌شود

ایسنا/کرمانشاه ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به موافق طرف عراقی برای بازگشایی محدود مرز "سومار"، گفت: قرار است این مرز فعلا دو روز در هفته و برای تردد 250 کامیون در روز باز شود.

خلیل حیدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته (21 تیر) طرف عراقی موافقت خود را برای بازگشایی مرز سومار که از زمان شیوع بیماری کرونا مسدود شده، اعلام کرد و امروز دو طرف رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های نهایی را انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران برای از سرگیری مبادلات در مرز سومار آماده است، یادآور شد: زمان دقیق از سرگیری مبادلات به طرف عراقی بستگی دارد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق توافق اولیه‌ای که صورت گرفته بازگشایی مرز ابتدا فقط دو روز در هفته و آن هم برای تردد 250 کامیون در روز خواهد بودکه البته این محدودیت‌ها برای رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی اعمال می‌شود و هرچقدر به جلو برویم امکان افزایش تعداد روزهای باز بودن مرز و افزایش سقف کامیون‌های عبوری وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه اوج تردد کامیون در مرز سومار در ایامی که صادرات از این مرز برقرار بود به 400 کامیون در روز می‌رسید، افزود: در حال حاضر بیش از هزار کامیون در مرز سومار در انتظار تردد هستند که ابتدا باید شرایط عبور آنها را فراهم کنیم.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و تجهیزات فلزی را از مهمترین کالاهایی دانست که از مرز سومار صادر می‌شود.

حیدری تاثیر بازگشایی سومار بر کاهش بار صادرات سه مرز دیگر شامل پرویزخان، شوشمی و شیخ صله را چندان قابل توجه ندانست و گفت: هم اکنون روزانه به طور میانگین هزار تا 1100 کامیون از این سه مرز تردد دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه صادرات مرز سومار کروناویروس مرز سومار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر

دریافت 3 MB کد خبر 845431 برچسب‌ها خبر مهم حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب
  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • پدیده جوی خاصی برای کرمانشاه پیش بینی نمی‌شود
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان