Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی «ایرسا» ضمن انتقاد نسبت به افزایش ۱۵ درصدی تعرفه خدمات سرپایی درمان اعتیاد در سال ۹۹، می‌گوید: مراکز درمان اعتیاد به شدت تحت تاثیر تورم قرار گرفته‌اند؛ به نظر می‌رسد اگر این روند ادامه داشته باشد تا چند ماه دیگر درمانگران اعتیاد باید برای درمان معتادان از جیب خود نیز هزینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید صفاتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میزان افزایش تعرفه‌های خدماتی درمان اعتیاد طی سال‌های گذشته بسیار کم بوده است، به افزایش ۱۵ درصدی تعرفه‌های درمانی اعتیاد در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: به طور کلی نرخ درنظر گرفته شده برای درمان اعتیاد (دارو و ویزیت) در سال جاری حدود ۱۸۰ هزار تومان است. ۴۰ هزارتومان برای خدمات روانشناسی در نظر گرفته شده که هزینه‌های روانشناسی هم بسیار کم است.

صفاتیان با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد مراکز درمان اعتیاد خصوصی هستند، گفت: اکثر مراکز درمانی به صورت اجاره‌ای هستند، این درحالیست که اجاره بهاء مراکز از سال گذشته تاکنون بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است، به طور مثال میزان اجاره بهاء مطبی که سال گذشته ماهیانه چهار میلیون تومان بود امسال به هفت میلیون تومان افزایش یافته و اگر هم قرار بر جابه‌جایی و انتقال آن مرکز درمانی به مطبی با متراژ کمتر باشد باید فرآیند یک ساله‌ای طی شود تا معاونت دانشگاه مکان جدید مرکز درمانی را تایید کند که البته در این حالت هم باید برای یک سال آن مطب هیچ فعالیتی نداشته باشد.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به اینکه مراکز درمان اعتیاد به شدت تحت تاثیر تورم قرار گرفته‌اند، معتقد است که از یک سو افزایش اجاره بهاء مسکن به سیستم پزشکی فشار آورده و از سوی دیگر افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی اعتیاد با افزایش اجاره بها تناسبی ندارد؛ به نظر می‌رسد اگر این روند ادامه داشته باشد تا چند ماه دیگر درمانگران اعتیاد باید برای درمان معتادان از جیب خود نیز هزینه کنند و همچنین به نظر تمایل و رغبتی در پزشکان به ویژه در حوزه‌های روانشناسی وجود ندارد.

مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی «ایرسا» در پاسخ به اینکه آیا با افزایش بیشتر تعرفه‌های درمانی، معتادان از درمان منصرف نمی‌شوند، توضیح داد: وظیفه مسئولان تنها گرفتن پست و مقام یا حقوق گرفتن نیست، وظیفه مسئولان برنامه‌ریزی است. پس بیمه معتادان برای چیست؟.

وی با بیان اینکه بیمه معتادان در بدترین وضعیت قرار دارد، یادآور شد: بیمه معتادان در سال ۸۹ با امکاناتی به تصویب رسید، اما متاسفانه ضعف عملکرد سیستم‌هایی که تنها به فکر مقام و جایگاه خود هستند و نه به فکر مراکز درمانی و معتادان خیابانی، باعث شد بیمه در وضعیت کنونی قرار گیرد. اکنون بیمه معتادان برای مسئولان به یک بازی تبدیل شده است به طوریکه یک سال آن را نادیده می‌گیرند و سال بعد مسئول دیگری درباره آن اظهار نظر می‌کند. در دوره‌ای گفته شد که ۸۰ میلیارد تومان برای بیمه در نظر گرفته شده است، این رقم چه زمانی پرداخت شد؟ چرا سیستم‌های دولتی نتوانستند ساز و کاری برای این کار طراحی کنند؟.

این درمانگر اعتیاد بیشترین مشکل در حوزه اعتیاد را ناشی از ضعف عملکرد سیستم مدیریتی دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد مراکز خصوصی درمان اعتیاد به فراموشی سپرده شده است و روز به روز شرایط برای آنها سخت‌تر می‌شود.

مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی «ایرسا» با طرح این پرسش که مسئولان حوزه مبارزه با مواد مخدر برای مراکز خصوصی درمان اعتیاد چه کار کرده‌اند و چه دوره آموزشی و کارهای مثبتی برای این مراکز انجام داده‌اند؟ تصریح کرد: موفقیت این مسئولان در مقابل بخش خصوصی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتیاد ترك اعتياد اجاره بهاء تورم هفته بهزیستی مراکز درمان اعتیاد بیمه معتادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افزایش قیمت‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری چیزی است که مردم در ابتدای سال منتظر آن هستند تا ببیند هر کالایی به چه میزان و چه مبلغی قیمتش افزایش پیدا می‌کند. در سبد علاقه‌مندی‌های هنری مردم نیز حضور در کنسرت‌ها یکی از لاکچری‌ترین  تفریحات محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سالن‌های کنسرت تهران و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در دیگر شهر‌ها قیمت داشت.  

امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی به تازگی در اظهارنظری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از تغییر قیمت بلیت کنسرت در تهران خبرداد و مطرح کرد که تلاش دارند قیمت‌ها قانون را زیرپا نگذارد و در واقع با احتساب مالیات زیر یک میلیون تومان باشد. اما واقعیت این است که وقتی رقمی در حدود یک میلیون تومان مطرح می شود طبیعتا نوسانات و بار روانی دیگری در پی دارد!

حال امروز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیاط دولت مطرح کرد که تلاش دارد اجرا‌های صحنه‌ای را با کمک تهیه کنندگان کنترل کند و نظارت قوی روی قیمت‌ها داشته باشند تا عدد درشتی نشود! بنابراین مبلغ بلیت را کمتر از یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بماند که مشخص نیست در نهایت چه میزان درصدی به مبلغ بلیت ۱۴۰۳ کنسرت‌ها افزوده خواهد شود، اما حتی اگر همین ۹۰۰ هزار تومان هم تعیین شود تصور کنید اگر یک خانواده سه تا چهار نفره بخواهند یک بار یک کنسرت بروند، چه مبلغی برایشان تمام خواهد شد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است