Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرود عزیزی گفت: پیش از این سیمان چهار نفت دریایی از سایر کشورها به ایران وارد می شد، اما در حال حاضر با تکیه بر توان ملی موفق به تولید آن شدیم و به دنبال آن میزان تولید ما از میزان واردات آن کاسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرود عزیزی رئیس کارخانه سیمان کرمان در گفتگویی با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: این واحد تولیدی حدود ۵۰ سال است که با تولید سیمان در خدمت عمران و آبادانی کشور به ویژه منطقه جنوب شرق و دارای ۳ خط تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به قدمتی که کارخانه سیمان کرمان دارد، قطعا نگهداری، تعمیر و سرویس دهی سخت است اما با تکیه بر دانش فنی و تلاش پرسنل این کارخانه، سیمان کرمان هم پای صنایع نوین کشور فعالیت می کند.

رئیس کارخانه سیمان کرمان مطرح کرد: این واحد تولیدی جزء ۵ کارخانه برتر کشور است. مدیریت جدید کارخانه بر اساس مطالعات میدانی، با توجه به نیاز منطقه و کشور فعالیت های پژوهشی در راستای به روز رسانی محصولات کارخانه را در دستور کار قرار داده است.

تولید کلنیکر سفید اقدام موثر کارخانه سیمان کرمان در راستای تحقق رونق تولید

عزیزی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته گام های بزرگی در راستای جهش تولید برداشته شده که تبدیل کوره خاکستری به کوره سفید با صرف کم ترین هزینه و زمان یکی از این اقدامات است.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ تولید کلینکر سفید برای اولین بار در جنوب شرق کشور آغاز شد و توانستیم محصولی جدید را به سبد کالای استان بیافزائیم.

رئیس کارخانه سیمان کرمان ابراز کرد: در سال جاری در ادامه خطی که به کلینکر سفید تبدیل شد، آسیاب سیمان آن را که حدود ۱۵ سال متوقف و از مدار خارج شده بود را با تغییر طرح احیا کرده و توانستیم سیمان سفید را هم در کرمان تولید کنیم.

عزیزی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ این خط وارد مدار شده و سیمان سفید کرمان عملا وارد بازار شد، این محصول در حال حاضر به خارج از کشور نیز صادر می شود، سیمان کلینکر و سفید کرمان از نظر کیفیت جزء برترین های کشور هستند.

سیمان کرمان اولین خط تولید سیمان چهار نفت دریایی در کشور را افتتاح کرد

وی ادامه داد: کارخانه سیمان کرمان در سال ۹۸ اقدام به تولید سیمان چهار نفت دریایی کرد. این سیمان که برای چاه‌ها در خشکی و دریا مورد استفاده قرار می گیرد، سیمان چاه‌های دریایی برای اولین بار توسط کارخانه سیمان کرمان تولید شد.

رئیس کارخانه سیمان کرمان تصریح کرد: پیش از این سیمان چهار نفت دریایی از سایر کشورها به ایران وارد می شد، اما در حال حاضر با تکیه بر توان ملی موفق به تولید آن شدیم و به دنبال آن میزان تولید ما از میزان واردات آن کاسته است.

عزیزی اذعان کرد: ابتکار پرسنل سبب شد تا خط شماره یک کارخانه سیمان کرمان که در حال توقف بود و به دنبال آن عده ای بیکار می شدند، مجددا احیا شد و توانستیم علاوه بر تثبیت شغلی نیروی جدید هم استخدام کنیم.

وی متذکر شد: کارخانه سیمان همزمان ۱۲ محصول را در منطقه عرضه می کند و شاید تنها کارخانه ای باشیم که به طور همزمان ۱۲ محصول را تولید می کند.

رئیس کارخانه سیمان کرمان در ارتباط با میزان اشتغال زایی این واحد تولیدی گفت: بر اساس استانداردهای کنونی، کارخانه ای با ظرفیت ۳ هزار تن، برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی می کند.

عزیزی ابراز کرد: در کارخانه های قدیمی میزان نفرات مشغول به کار این چنین نیست، کارخانه سیمان با دارا بودن ۳ خط تولید اکنون دارای ۴۰۰ نفر نیروی کار است.

عدم ثبات قیمت‌ها صنعت کشور را به ورطه نابودی می‌کشاند

وی در خصوص مشکلات کارخانه سیمان کرمان توضیح داد: هر کارخانه برای تولید نیازمند ماده اولیه است، عدم ثبات قیمت های در بازار اجازه خرید مداوم را به ما نمی‌دهد.

رئیس کارخانه سیمان کرمان تاکید کرد: متاسفانه برخی فروشندگان مواد اولیه تا به ثبات رسیدن بازار فروش محصولات خود را متوقف کرده اند، این امر تولید را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

عزیزی اذعان کرد: گرانی قطعات وارداتی که اثر مستقیمی از بالا رفتن قیمت ارز در بازار می پذیرد، شرایط را سخت تر کرده است، در حالیکه این عوامل سبب بالا رفتن قیمت تمام شده محصول می شود.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی که تحریم های ظالمانه علیه ایران وضع شده است، تهیه برخی قطعات وارداتی بسیار سخت است، البته در ارتباط با برخی قطعات با استفاده از مهندسی معکوس اقدام به تولید نمونه داخلی می کنیم.

رئیس کارخانه سیمان کرمان عنوان کرد: از سوی دیگر رکود بازار مسکن و کاهش شدید ساخت و ساز در کشور، کاهش شدید فروش را به دنبال دارد و در نهایت سبب افت شدید حاشیه سود می شود.

عزیزی مطرح کرد: متاسفانه شرایط اقتصادی کنونی فشار زیادی را بر نیروی کار به ویژه کارگران وارد می کند و عوارض روانی آن در خانواده و محل کار به وضوح دیده می شود و نمی توانیم برای آن ها کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: درست است که ما دوران سخت دفاع مقدس را پشت سر گذاششته ایم اما در آن دوران هم وضعیت معیشتی به وخیمی دوران کنونی نبود، بنا به فرمایش حضرت امیر(ع) خرابی اقتصاد باعث خروج دین از جامعه می شود.

شرایط سخت اقتصادی هم مانع ادامه حرکت و رونق تولید سیمان کرمان نشد

رئیس کارخانه سیمان کرمان گفت: با توجه به شرایط سختی که گریبان گیر کارخانه سیمان است، با این حال روی پا ایستاده ایم و تعطیل نکردیم و همچنان در تلاشیم که با مطالعات بیشتر، محصول جدیدی را تا ابتدای سال آینده وارد بازار کنیم.

عزیزی اظهار کرد: این واحد تولیدی ازهزینه هایی که برای ایجاد تکنولوژی های جدید صرف می شود، دریغ نمی کند چرا که نوعی سرمایه گذاری ملی محسوب می شود و علاوه بر سودی که برای کارخانه دارد، منافع کشور را نیز تامین می کند.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان در زمینه آزمایشگاهی که مبنای کیفیت محصولات این واحد تولیدی است، هزینه های زیادی صرف کرده و به دنبال آن موفق به برداشتن گام های بزرگی شده است.

رئیس کارخانه سیمان کرمان یادآور شد: مجهزترین آزمایشگاه صنعت سیمان در کشور متعلق به کارخانه سیمان کشور است، در این راستا آزمایشگاه جدید بتن برای اولین بار در کرمان راه اندازی شده و پیش از فروش سیمان و بتن، این محصولات پایش و کیفیت آن ها کنترل می شود.

عزیزی عنوان کرد: یکی از دغدغه های کارخانه سیمان کرمان کنترل آسیب ها و خطرات زیست محیطی است، در این واحد تولیدی محصولی ساخته نمی شود که به محیط زیست آسیب وارد کند.

نوسانات قیمتی بازار، تامین مواد اولیه را دشوار کرده است

وی افزود: در تلاش هستیم تا آلایندگی در این واحد تولیدی به حداقل برسد و خوشبختانه در این زمینه میزان آلایندگی کمتر از استانداردهای جهانی است و علی رغم کم آبی توجه ویژه ای به فضای سبز داریم.

رئیس کارخانه سیمان کرمان در خصوص تامین مواد اولیه این واحد تولیدی توضیح داد: تقریبا همه مواد اولیه مورد نیاز کارخانه داخلی است اما بازار آن نوسان دارد، در این زمینه حمل و نقل نقش اساسی دارد و ثبات نسبی در این حوزه وجود ندارد.

عزیزی تاکید کرد: هزینه های معدن، برداشت از آن و حمل مواد اولیه از معدن تا کارخانه ثابت نیست و این بی ثباتی قیمت ها نه تنها سبب کاهش سود حاشیه ای می شود، تولیدات کارخانه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: در این شرایط هزینه های بالای خرید مواد اولیه سبب بالا رفتن قیمت تمام شده مواد اولیه در بازار می شود، برای فروش محصولات مجبوریم مقداری از هزینه را پایین بیاویم و همین امر سبب می شود که حاشیه سود ما به صفر نزدیک شود.

رئیس کارخانه سیمان کرمان بیان کرد: ادامه این شرایط و عدم چاره اندیشی مناسب در آینده ای نزدیک نه تنها صنعت سیمان بلکه کل صنعت ایران را در معرض خطر نابودی قرار می دهد.

عدم وجود سیستم یک پارچه دولتی عامل نوسانات شدید بازار

عزیزی تشریح کرد: هماهنگی بین مسئولان و تفکر ملی یک پارچه می تواند تاحدودی بازار را تعدیل کند، بزرگ ترین آسیبی که به صنعت کشور وارد می شود ناشی از این است که در دولت ما سیستمی یک پارچه وجود ندارد.

وی یادآور شد: زمانی که سخن از جهش تولید به میان می آید، حمل و نقل، تحریم ها، صادرات، واردات و سوخت خود را از این زنجیره خارج می کنند.

رئیس کارخانه سیمان کرمان اذعان کرد: بزرگ ترین معضل کنونی صنعت تامین سوخت برای حمل و نقل است، اکنون این سوال مطرح می شود که آیا دولتمردان ما و مسئولان مربوطه تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید را نشنیده اند.

عزیزی تاکید کرد:همه ارگان ها زیر بار مسئولیتی که دارند شانه خالی می کنند و تنها می توان نتیجه گرفت که مسئولان ما بی توجه به این فرمایش رهبری هستند، مشکل ما گرانی نیست، عدم ثبات بازار صنعت را به ورطه نابودی می کشاند.

تضییع حقوق مردم کرمان در سایه رانت مسئولان کشوری

وی افزود: همه ساله به دنبال برودت هوا به مدت یک ماه گاز مورد نیاز کارخانه قطع می شود و عملا سبب توقف چرخه تولید می شود، در این شرایط ما نیازمند تامین مازوت به جای گاز هستیم و این روش هزینه های سنگینی را بر کارخانه تحمیل می کند.

رئیس کارخانه سیمان کرمان بیان کرد: در حالیکه این اقدام ملی است اما استثنائاتی وجود دارد، به عنوان مثال گاز کارخانه سیمان اصفهان قطع نمی شود و شیراز تنها ۱۰ روز قطعی گاز وجود دارد، این سوال مطرح می شود که کرمان چه تفاوتی با آن ها دارد؟

عزیزی تاکید کرد: از مسئولان بارها درخواست کردیم این قطعی را کمتر و یا محدود کنند و اجازه دهند یکی از خطوط به فعالیت خود ادامه دهد اما محقق نشد، ما در این یک ماه با مشکلات بزرگی مواجه می شویم.

وی ادامه داد: برای صادرات محصولات و ارزآوری هزینه گزافی باید صرف حمل و نقل محصولات شود و در نهایت قیمت سیمان در مقابل قیمت انتقال آن به مرزها هیچ می شود.

رئیس کارخانه سیمان کرمان مطرح کرد: در صورتی که سیستم ما یک پارچه شود و دولت تفکری هماهنگ را در دستور کار قرار دهد، می توان امید به بهبود وضعیت صنایع و اقتصاد کشور داشت.

دشمنان داخلی باقدرت در راستای نابودی صنعت گام برداشته اند

عزیزی اظهار کرد: درست است که در حال حاضر ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم اما دشمنان داخلی با قدرت بیشتری در حال تخریب صنعت هستند نسبت به دشمنان خارجی، و صدمه ای که آن ها به صنعت وارد می کنند به مراتب سنگین تر است.

وی توضیح داد: هر کارخانه یک ظرفیت تولید دارد، قطعا ما بیش از این ظرفیت نمی توانیم تولید کنیم اما می توان خطوط تولید را بهینه کرد، قیمت تمام شده را کاهش داد و به دنبال آن حاشیه سود را بالا برد.

قانون دریافت عوارض ۲۵ درصدی صادرات بازدهی مناسبی از خود نشان نداد

رئیس کارخانه سیمان کرمان در خصوص تاثیر عوارض ۲۵ درصدی صادرات و بازگشت ارز به کشور گفت: ما تابع قانون کشور هستیم و خلاف آن عمل نمی کنیم اما همین قوانین هم ثابت نیست، متاسفانه فاصله زیادی بین حرف و عمل است، دولت باید نتایج این قوانین را بررسی کند، اما می بینیم استقبال از این قوانین محدود بوده و انجام نمی شود.

عزیزی تشریح کرد: در حال حاضر ما توانایی صادرات سیمان چهار نفت و سفید را داریم اما به دلیل اینکه صادرات آن سودی را به دنبال ندارد، ترجیح می دهیم صادرات انجام ندهیم.

وی اذعان کرد: از دیدگاه من در این شرایط صادرات انجام نشود بهتر است چرا که ما انرژی را رایگان صادر می کنیم، هزینه صادرات تنها هزینه مربوط به آب، برق و گاز را تامین می کند.

سرازیر شدن ارز به کشور در نتیجه صادرات سودمند

رئیس کارخانه سیمان کرمان افزود: زمانی صادرات معنی پیدا می کند که به دنبال آن ارز وارد کشور شود، نه اینکه با پول آن حقوق کارگر، هزینه آب، برق و گاز پرداخت شود، کشورهای خریدار محصولات صنعتی ایران در واقع انرژی را از ما خریداری می کنند.

عزیزی عنوان کرد: اگر سود حاصل از محصولات فرآوری شده همچون کلینکر را ۵ واحد در نظر بگیریم تنها یک واحد آن عاید ما می شود و ۴ واحد دیگر به جیب خریداران سرازیر می شود.

وی تاکید کرد: مشکلات همواره وجود دارد و انسان با حضور این مشکلات پیشرفت می کند، وجود این محدودیت ها نه تنها از انگیزه کارکنان کارخانه سیمان کرمان کم نکرده بلکه به دنبال برداشتن قدم های خوبی در راستای ارتقا تولید نیز هستیم.

رئیس کارخانه سیمان کرمان توضیح داد: ما در شرایط کنونی در حال مبارزه با یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم که به مراتب سخت تر از جنگ تن به تن است، امیدواریم از این وضعیت عبور کرده تا به شکوفایی اقتصادی که در شان ایران است، دست یابیم.

عزیزی در ارتباط با ظرفیت تولیدی این کارخانه گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ تن سیمان توسط ۳ خط تولید می شود و در نظر داریم با بهینه سازی ظرفیت تولید یکی از خطوط را به ۳ هزار و ۶۰۰ تن ارتقا دهیم.

رئیس کارخانه سیمان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: ۲ خط دیگر در آینده ای نزدیک ۲ محصول جدید کارخانه سیمان را تولید خواهند کرد، خط یک در آستانه تعطیلی کامل بود که در اواخر سال ۹۶ تصمیم گرفته شد با ارتقا آن خط تولید سیمان سفید راه اندازی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واحد تولیدی دنبال آن تولید سیمان حال حاضر مواد اولیه یادآور شد حمل و نقل یک پارچه عدم ثبات خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه نیمه‌راکد و راکد در سراسر کشور احیا شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جمع مردم استان سمنان اظهار کرد: دشمن نمی‌خواست ما در کشور رشد تولید داشته باشیم،‌ اما اتفاق افتاد؛ دشمن می‌خواست کارخانه‌های ما دچار رکود و تعطیلی شود،‌ اما در سراسر کشور ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه به خط تولید بازگشت.

وی افزود: دشمن نمی‌خواست، ما رونق کشاورزی داشته باشیم. دشمن نمی‌خواهد ما تولیدکننده باشیم و تلاش دارد ما همیشه واردکننده باشیم

رئیس جمهور گفت: سال نخست دولت ما ۴/۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم؛ سال دوم ۷/۵ میلیون تن و سال گذشته ۱۱/۵ میلیون تن.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • رئیسی: ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه نیمه‌راکد و راکد در سراسر کشور احیا شدند
  • حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم