Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان یزد در بیانیه‌ای خطاب به شورای شهر و شهرداری یزد نوشتند: شفافیت شورای اسلامی شهر دری است برای ورود به شهرداری و شهرداری متعاقب شورا می‌تواند به طور کامل شفاف شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان یزد در بیانیه‌ای خطاب به شورای شهر یزد در خصوص شفافیت در این نهاد و شهرداری مطالبه گری کرده و نوشتند: شفافیت شورای اسلامی شهر دری است برای ورود به شهرداری و شهرداری متعاقب شورا می‌تواند به طور کامل شفاف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است:

اعضای محترم شورای اسلامی شهر یزد، ما دانشجویان انقلابی با توجه خواسته عمومی مردم و گفتمان مطالبه گری، همانطور که در بیانیه پیشین خود بر شفافیت مبتنی بر علم و به دور از افشاگری‌های سیاسی کارانه تاکید کردیم، اکنون در این بیانیه به اختصار به موارد الویت‌دار شفافیت در شورای شهر و شهرداری می‌پردازیم.

در یک جامعه شفاف، نهاد‌های مختلف موظف هستند که، اطلاعات مناسب را در زمان مناسب و به شیوه مناسب در اختیار شهروندان قرار دهند. در واقع وقتی اطلاعات در اختیار مردم قرار گرفت، پاسخگویی به وجود می‌آید و وقتی پاسخگویی باشد، طبیعتاً مسئولیت‌پذیری را به دنبال دارد..
شفافیت، یک نوع علم و تخصص است که نتایج زیادی از جمله: افزایش کارایی - جلب اعتماد مردم - پاسخگویی -مسئولیت‌پذیری و کاهش زمینه فساد را به دنبال دارد. شورای اسلامی شهر به عنوان نهادی که اعضای آن وکلا و نمایندگان مردم هستند و درباره کاری که به اعضای آن تفویض شده است باید پاسخگو باشند، طبیعتاً بدون شفافیت شورا‌ها و کمیسیون‌ها امکان پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری وجود ندارد.

در هر دوره اعضای شورای اسلامی شهر کار‌های مختلفی را انجام می‌دهند، رای‌ها و نظراتی را ارائه می‌کنند بدون آن که مردم از کار‌ها و نظرات آن‌ها باخبر باشند، در نتیجه پاسخگویی وجود ندارد و لزوم مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اعضای محترم شورای اسلامی شهر «شفافیت شورای اسلامی شهر» می‌باشد. به طور خلاصه هشت محور زیر برای شفافیت شورای اسلامی شهر خدمت شما ارائه می‌گردد: (که در صورت نیاز هرکدام قابل توضیح است)
۱-پخش زنده و آرشیو جلسات شورا
۲-خلاصه مکتوب مذاکرات
۳-مشروح مذاکرات
۴-حضور و غیاب افراد
۵-اعلام آرا
۶-دستور جلسات
۷-اعلام تعارض منافع
۸-شفافیت مالی

این نکته قابل ذکر است که جریان شفافیت شورای اسلامی شهر تنها شفافیت شورای شهر نیست؛ بلکه این موضوع می‌تواند دروازه شفافیت دیگر نهاد‌ها باشد، زیرا قالب انبوهی از نظاماتی که در استان داریم دارای چنین ساز و کاری هستند و چنانچه یک نمونه موفق در استان ایجاد شود می‌تواند به سمت سایر نهاد‌ها رسانش پیدا کند. در ضمن شفافیت شورای اسلامی شهر دری است برای ورود به شهرداری و شهرداری متعاقب شورا می‌تواند به طور کامل شفاف شود.

شهرداری یکی از مهمترین ارکان حاکمیتی در ارتباط با مردم است و روزانه تعاملات و ارتباطات زیادی با شهروندان دارد. شهرداری به طور مستقیم بر زندگی و سبد اقتصادی مردم تاثیر می‌گذارد و اگر ناکارآمد باشد زندگی روزمره مردم را دچار اختلال می‌کند. امروزه مردم شهر دارالعباده یزد رضایت چندانی از شهرداری نداشته و سوالات زیادی در ذهن خود دارند که به طور نمونه، بودجه‌ها و دریافتی‌های شهرداری صرف چه کار‌هایی می‌شود یا در مورد مسائل عمرانی و زیرساختی شهر، که در این چند سالِ شورا چه اقداماتی صورت گرفته است.
لازمه اینکه ما شهرداری کارآمد و سالم داشته باشیم شفافیت است، که در حوزه شهرداری تام شیشه‌ای نیز میتوانیم محور‌های زیر را معرفی نماییم:
۱-شفافیت بودجه
۲-منطقه بندی جی آی اس
۳-شفافیت هزینه‌ها و درآمد‌های شهری
۴-تفصیل محل درآمدی
۵-میزان بودجه بندی هربخش
۶-عبور و مرور و حمل و نقل شهری
۷-محور‌های ساخت و ساز
۸-تخلفات
۹-اسناد و املاک
۱۰-شفافیت عملکرد
۱۱-شفافیت مالی و قرارداد‌ها
۱۲- نقشه جرم شهری
۱۳-شفافیت در حقوق و مزایا
۱۴-سفر‌ها و هدیه‌هایی که به مسئولین داده می‌شود
۱۵-سامانه مشارکت مردمی و پاسخگویی به درخواست‌ها

در انتها ما جوانان انقلابی آمادگی کامل خود برای کمک به اجرای شفافیت در شورای اسلامی شهر یزد - شهرداری یزد و همچنین آمادگی خود جهت تشریح موضوعات بالا را در جلسات شورا و برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون شورای شهر شفاف و شهرداری تمام شیشه‌ای اعلام می‌داریم و امیدوارم در یک سال باقی مانده در شورای اسلامی شهر شما اعضای محترم شورای اسلامی با همکاری جوانان انقلابی و متخصص در امر شفافیت پیشگام تحقق عملی شفافیت باشید. نتیجه اقدامات مربوطه را حداکثر تا سه ماه آینده خواستاریم.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجوئی دانشگاه‌های استان یزد
قرارگاه شهید احمدی روشن استان یزد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
جامعه اسلامی دانشگاه یزد
بسیج دانشجوئی دانشگاه یزد حوزه امام مهدی
بسیج دانشجوئی دانشگاه یزد حوزه کوثر
بسیج دانشجوئی حوزه پیام نور استان یزد
بسیج دانشجوئی شهیدپاکنژاد فرهنگیان یزد
بسیج دانشجوئی فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا یزد
تشکل فاطمه الزهرا دانشگاه علوم پزشکی یزد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم‌پزشکی یزد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای شهر یزد شهرداری یزد مطالبه گری دانشجویی تشکل های دانشجویی بیانیه شفافیت شورای اسلامی شهر مسئولیت پذیری دانشگاه یزد شفافیت شورا استان یزد شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از سازمان مدیریت پسماند برای تبلیغ طرح نوماند، اظهار کرد: ما برخی امور خوب را انجام می دهیم اما متأسفانه مردم خبر ندارند؛ لذا ضرورت دارد در خصوص پروژه‌های مهم که قرار است مردم در آن مشارکت کنند، اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ سال است که در تهرانپارس زندگی می کنم، خاطرنشان کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری تهران پلی در خیابان فرجام ایجاد شد و نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد. لذا درخواست می کنیم معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران